Satsa pengar på ditt spelande med Challengermode

Robot
Satsa pengar på ditt spelande med Challengermode
Medlem
Satsa pengar på ditt spelande med Challengermode

Så man kan bara "betta" mot en motståndare och inte som åskådare alltså?

Medlem
Skrivet av Mabec:

Så man kan bara "betta" mot en motståndare och inte som åskådare alltså?

Låter lite otroligt att ha en "fullscale betting" på Dreamhack golvet om åskådare får betta, skulle bli slagsmål, hot, fusk etc etc. Sen måste man ha tillstånd.

Medlem

Betta på motståndarlaget. AFK. Cha-ching.

Medlem

Om man satsar för mycket eller för lite pengar, kallas det överbett resp. underbett då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Mabec:

Så man kan bara "betta" mot en motståndare och inte som åskådare alltså?

Man går in och sätter upp utmaningar mot andra spelare och "bettar" på sig själv eller sitt lag. den som vinner matchen vinner sedan alla pengar.

Medlem

Är inte en matchmakingalgoritm rätt kass i detta fall? Om den funkar optimalt kommer man ju vinna 50% av matcherna i snitt. Men det är kanske det de är ute efter då de säkert tar nån procent i provision och vill hålla pengarna i spel.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Är inte en matchmakingalgoritm rätt kass i detta fall? Om den funkar optimalt kommer man ju vinna 50% av matcherna i snitt. Men det är kanske det de är ute efter då de säkert tar nån procent i provision och vill hålla pengarna i spel.

Bara för att du möter en jämnbra motståndare så betyder det ju inte garanterat att du vinner hälften av gångerna

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Kiske:

Är inte en matchmakingalgoritm rätt kass i detta fall? Om den funkar optimalt kommer man ju vinna 50% av matcherna i snitt. Men det är kanske det de är ute efter då de säkert tar nån procent i provision och vill hålla pengarna i spel.

Bara för att du möter en jämnbra motståndare så betyder det ju inte garanterat att du vinner hälften av gångerna

Nej såklart inte men den största delen av kundbasen kommer ligga runt 50% om de möter jämnbra spelare hela tiden.

Inaktiv

Man ser ju en hel del problem men jag hade gärna kört SSFIV om riktiga pengar.

phi
Medlem

Jag och en massa Q3 och pokerspelare brukade spela Q3 om pengar för flera år sedan. Ibland kunde vi sätta en summa per match och vinnaren tog allt. Ibland spelade vi även om en viss summa per frag och så räknade man ihop mellanskillnaden efter matchen och betalade varandra via pokersiter.

Detta var alltså innan paypal, swish, etc och vi hade faktiskt en idé om att starta en liknande site som challengermode men vi gav upp den idéen ganska snabbt just pga av risken för fuskare och att det inte fanns någon direkt bra plattform eller tjänst för betalningar då.

Gnällkuk

Fyfan, här ser jag en stor potential att man kommer hem på fyllan och tror man är vass, bettar och torskar pengar och ragear sönder något...

Men, vore kul om det kom till flera typer av spel. T ex bilspel, men å andra sidan så hade jag aldrig spelat för pengar på något spel där fusk förekom, så det är väl dödsdömt.

Skulle denna platform vara framgångsrik så lär det krylla av kinesiska botar och ryska fuskare överallt. Jag tror absolut att det finns en marknad för det, det är bara det att säkerhetssystemet i spel för online ständigt legat åratal bakom de som hackar och släpper fuskklienter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar