Dark Souls 3 – nya rykten om releasen

Robot
MEG
Medlem
Dark Souls 3 – nya rykten om releasen

Har aldrig förstått vad som är roligt med spelen men kul för de som gillar dem (om nu ryktet är sant)


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Gillar man svåra spel där det är ens egna fel att du dör istället för orättvisa spel mekanismer så är dark souls awesome!

Känslan man fick efter man dödade Ornstein och Smaug för första gången i första spelet efter 2 veckor med försök, fixa bättre gear, försök osv, sån känsla jag älskar i spel

Hoppas verkligen det görs till pc !

Inaktiv

Världen i första spelet är dessutom helt underbart vacker. Bosatte mig i Blighttown och invadade folk i 2 veckor innan jag gick vidare.

Medlem

Jag börjar bli trött på alla nyheter som kommer INNAN E3, jag vill ju bli överraskad när jag väl ser E3, kan de inte hålla på nyheterna fram till dess...

SoL
Medlem

Bara dom lägger ner hjärta i spelet o inte stressar fram det, jag skulle nästan hellre se att det kommer ut sent 2016. Vi har ju ett dlc till Bloodborne att se fram emot också, men så har jag heller aldrig blivit besviken på souls spelen, jag litar på dom till 100 procent.

Medlem

Rykten hit och dit, haha... Men oavsett vad som gäller, the hype is real!

Medlem
Skrivet av Morti:

Gillar man svåra spel där det är ens egna fel att du dör istället för orättvisa spel mekanismer så är dark souls awesome!

Jag gillar förvisso spelen (förutom tvåan, givetvis) men jag tycker nog fanimej alltid att det är spelets fel när jag dör. Laggig kontroll med konstig buffer (i framförallt ettan), dåliga hitboxar och sinnessjukt mycket tracking av fiendernas attacker i tvåan (som dock blivit aningen snällare i remaken, SotFS).

Medlem

Sitter och spelar Bloodborne nu, det som man uppskattar med From Softwares spel är "retrokänslan", dvs man blir insläppt i en värld utan speciellt mycket information och får ta reda på saker själv.

Sättet jag kör på är att jag spelar utan walkthrough, sen när jag klarat en bana/boss kollar jag walkthrough för att hitta eventuella saker jag missat. Blir kul och mer utmanande / spännande då.

Medlem
Skrivet av Morti:

Gillar man svåra spel där det är ens egna fel att du dör istället för orättvisa spel mekanismer så är dark souls awesome!

Känslan man fick efter man dödade Ornstein och Smaug för första gången i första spelet efter 2 veckor med försök, fixa bättre gear, försök osv, sån känsla jag älskar i spel

Hoppas verkligen det görs till pc !

Både ja och nej, när spelet inte är specifik på spelmekaniska funktioner som krävs genom spelets gång - då är det orättvist. Men har man lärt sig men tabbar sig med vare sig timing, distrahering eller necroporr så är det fine.

Ska försöka förklara: Du får förklarat i DS1 att parry finns på knapp LB/L1, men inte NÄR man ska utföra det i strid. Det hela blir en fråga om timing som inte nämndes i första början och då har inte spelaren fått reda på det viktiga med funktionen - då är det orättvist.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar