Formatera en usb-hd så den funkar i BÅDE win 7 och 8

Inaktiv
Formatera en usb-hd så den funkar i BÅDE win 7 och 8

Har en jävla cirkus här hemma. Min sambo har en ny dator med win 8, hon fick även en bärbar usb hd på 500 gb till den. Jag har säkerhetskopierat en massa filer till en annan usb-hd som funkar i win 7 (där vi har kopierat filerna) och nu vill jag ha över dessa filer till hennes dator.

Det kan ju verka enkelt. Men det är en jävla cirkus. Den ena usb-hd:n kan bara gamla datorn med win 7 läsa. Och den andra hd:n (formaterad i Win 8 ) kan bara den nya datorn läsa, den gamla datorn får helt frispel när jag stoppar i den där (vet inte om den är trasig).

Nu till min fråga. Kan jag formatera denna usb-hd på 500 gb till ett satans filformat så att båda datorerna kan läsa/skriva till den?! Isåfall, vilket? Och i vilken dator ska jag göra detta (den med win 7 eller win 8).

En stor digital kram till den som kan lösa detta. Och det kanske märks att jag inte är något datorgeni?

Medlem

Båda diskarna bör vara formaterade i NTFS, skulle även kunna vara FAT32 men det borde fungera oavsett då båda formaten stöds utan Windows.

Du kan formatera diskarna i vilken dator som helst med Windows, bör inte göra någon skillnad.

EDIT: Det är möjligt att någon utav diskarna är formaterade i exFAT också vilket kan vara anledningen till att det krånglar men har svårt att tro då detta format framförallt används till SD-kort etc.

Medlem

Kolla även upp att diskarna inte har BitLocker kryptering påslaget:
http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/96...

1
Skriv svar