Blizzard backar – Draenor får flygande mounts trots allt

Robot
Blizzard backar – Draenor får flygande mounts trots allt
Medlem
Blizzard backar – Draenor får flygande mounts trots allt

Vad smart. Då har spelarna någonting att göra i ett par veckor. Det kanske leder till att de köper ännu en månads speltid!

Medlem

Att inte kunna flyga i Draenor var den enda moroten jag hade till att börja spela igen.. Jag förstår att det är svårt att gå tillbaka till enbart Ground Mounts, men det var enligt mig en av anledningarna till att Vanilla WoW var så bra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Att inte kunna flyga i Draenor var den enda moroten jag hade till att börja spela igen.. Jag förstår att det är svårt att gå tillbaka till enbart Ground Mounts, men det var enligt mig en av anledningarna till att Vanilla WoW var så bra.

Samma här! Nu spelar jag iofs inte längre men chansen/möjligheten/risken att jag återvänder minskade precis.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Som om nån faktiskt går ut ur sin garrison också. Tycker världen är dödare än någonsin när alla sitter i varsitt fort och ugglar mellan raiderna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Oj jag trodde faktiskt inte att Blizzard skulle ge med sig. Det sätter dom i en ganska lustig sits; Det är ju bra att dom lyssnar på spelarna och går med på deras krav, samtidigt är det dåligt att de låter sig styras av spelarna.
Jag vet inte, kanske mer positivt än negativt?

Medlem

Köpte precis speltid pga detta


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Som om nån faktiskt går ut ur sin garrison också. Tycker världen är dödare än någonsin när alla sitter i varsitt fort och ugglar mellan raiderna.

I WoD har jag varit med om bra mycket mer world-pvp än i alla andra expansioner, iallafall de två senaste.
Och detta tack vare ground mounts, gissar på att du är en av dem som sitter och pillar på dig själv i din garrison.

Medlem

Jag vet inte vad som håller på och händer med Wow. Är jag den enda som tänker såhär "Vad i all världen håller blizzard på med?". I ena sekunden säger de si, andra sekunden säger dem så, sjukt dåligt med content just nu för folk som inte raidar. Jag tror att detta spel inom sin tid kommer gå i graven om blizzard inte tar tag sig i kragen.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Som om nån faktiskt går ut ur sin garrison också. Tycker världen är dödare än någonsin när alla sitter i varsitt fort och ugglar mellan raiderna.

I WoD har jag varit med om bra mycket mer world-pvp än i alla andra expansioner, iallafall de två senaste.
Och detta tack vare ground mounts, gissar på att du är en av dem som sitter och pillar på dig själv i din garrison.

Klart att enbart ground mounts är till fördel för PvP, det sa jag väl inget emot? Jag tycker bara att garrisons tar för mycket plats i WoD, och därför har jag lagt spelet på hyllan tills vidare. Du behöver ju inte vara dryg för att jag säger hur jag upplever WoD på min server.

Får hoppas att Tanaan Jungle råder bot på problemet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Som om nån faktiskt går ut ur sin garrison också. Tycker världen är dödare än någonsin när alla sitter i varsitt fort och ugglar mellan raiderna.

I WoD har jag varit med om bra mycket mer world-pvp än i alla andra expansioner, iallafall de två senaste.
Och detta tack vare ground mounts, gissar på att du är en av dem som sitter och pillar på dig själv i din garrison.

Klart att enbart ground mounts är till fördel för PvP, det sa jag väl inget emot? Jag tycker bara att garrisons tar för mycket plats i WoD, och därför har jag lagt spelet på hyllan tills vidare. Du behöver ju inte vara dryg för att jag säger hur jag upplever WoD på min server.

Får hoppas att Tanaan Jungle råder bot på problemet.

Jag förstår inte riktigt varför jag är citerad i din Garrison-konversation?

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Som om nån faktiskt går ut ur sin garrison också. Tycker världen är dödare än någonsin när alla sitter i varsitt fort och ugglar mellan raiderna.

I WoD har jag varit med om bra mycket mer world-pvp än i alla andra expansioner, iallafall de två senaste.
Och detta tack vare ground mounts, gissar på att du är en av dem som sitter och pillar på dig själv i din garrison.

Klart att enbart ground mounts är till fördel för PvP, det sa jag väl inget emot? Jag tycker bara att garrisons tar för mycket plats i WoD, och därför har jag lagt spelet på hyllan tills vidare. Du behöver ju inte vara dryg för att jag säger hur jag upplever WoD på min server.

Får hoppas att Tanaan Jungle råder bot på problemet.

Jag förstår inte riktigt varför jag är citerad i din Garrison-konversation?

Din första kommentar sitter längst in i citatträdet. Go with the flow!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Mycket synd. PvP mår bra av att ha alla på marken.

Det var min stora förhoppning inför WoD, att world PVP likt vanilla skulle komma tillbaka. Det blev dock inte så på grund av garrisons, LFG tool och Ashran. Det finns ingen naturlig plats för spelare att samlas på, likt Elemental Plateu i TBC, som man kan dra till för att hitta spelare. I vanilla kunde man rida runt i exempelvis WPL/EPL och ganka partys som var på väg till Scholo/Strat eftersom alla var tvugna att ta sig till instancerna. Men idag kan du stå i ditt garrison och vänta på att bli teleporterad till instance, BG eller Ashran. Det finns inte något incitament till att någonsin lämna en safe zone, det är den största anledningen till att det inte finns någon world PVP längre. Så att flying mounts nu blir tillgängligt spelar egentligen ingen roll...

TBC hade, trots flying mounts, mer world PVP än WoD, just för att det fanns incitament för spelare att vistas ute i världen.

Medlem

O där hoppades jag på att flying mount skulle försvinna för gott från resterande expansioner.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Förstår inte riktigt vad som är så negativt, om man tycker att flygandet förstör så är det väl bara att hålla sig på marken? Med de här kraven är det knappast någon som kommer missa det eftersom de ser ut att vara byggda för att man förts faktiskt ska spela igenom dreanor.
Det ända som skulle kunna kanske möjligtvis bli påverkat är open world PvP.
Men när jag spelade igenom det så tyckte jag redan att det sög ganska hårt, bli totaldödad nån lv 100 som tycker det är kul att gå runt och slå ihjäl low-level karaktärer. Så det lär inte bli någon skillnad


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Precis sånna saker som det ska krävas i ett mmorpg, lång jobbiga saker som utmynnar i något som känns att all möda var värd. Dock spelar jag inte wow längre men tycker ändå det är bra dom gör sånt här, fan en gång i tiden krävdes det massvis med tid/guld för att ens ha en epic mount.. Antar att i senaste expansionerna så fick man flygande "gratis"


signatur
Medlem

Då kanske man får en anledning o börja spela lite igen.

Så förbannat drygt o behöva gå omkring på marken.

Inaktiv

Som vanligt kan Blizzard inte stå emot lite gnäll. Det märks, för varje gång någon klagar så vänder Blizzard kappan efter vinden.

Inaktiv

Det blir alltid så här för Blizzard, så fort något blir bara lite för hardcore så gråter plebsen ut. Tänk om Blizzard gjorde samma sak idag som för 10 år sedan. Då hade nog Stranglethorn blivit en non-pvp zone.

Det var roligt att levla och kriga när man visste att alla var på en liknande plan.

Dom kommer vinna över alla casuals i en eller två månad men kommer samtidigt tappa dom bättre mer involverade spelarna.

Medlem
Skrivet av Nygårda:

Det blir alltid så här för Blizzard, så fort något blir bara lite för hardcore så gråter plebsen ut. Tänk om Blizzard gjorde samma sak idag som för 10 år sedan. Då hade nog Stranglethorn blivit en non-pvp zone.

Det var roligt att levla och kriga när man visste att alla var på en liknande plan.

Dom kommer vinna över alla casuals i en eller två månad men kommer samtidigt tappa dom bättre mer involverade spelarna.

Det är dock bra många fler än bara "casuals" som har talat för flygandet. De flesta av de få som vill fortsätta ha det borta är de gankare (ja för pvp i wod har varit antingen 3v1 eller Nagrand skit med "mounted pvp" som endast fungerar för non-casters).
Det stora PvP som folk sökte efter fanns en kort stund i Vanilla, sedan dess är det 99% ganking på låglevlade eller fler mot 1.

Förutom detta så är det fortfarande så att när du levlar så är alla på samma plan.
Ingen flying innan max level har det varit i varje expansion, och nu är det massor extra + 3 rep grind (vilket är rätt segt) i tanaan som gäller.

Dvs alla som redan har plockat deras "skatter", utforskat och gjort alla questen som krävs kan få sin flying.

Kommer dock fortfarande inte ändra att det finns för lite att göra i expansionen eller få folk att ta sig utanför deras garrison.

Inaktiv
Citat:

..Gör "Draenor Loremaster"- och "Securing Draenor"-achievements..

Jag gillar inte att questa men det är bara att börja nöta!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Inaktiv
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Nygårda:

Det blir alltid så här för Blizzard, så fort något blir bara lite för hardcore så gråter plebsen ut. Tänk om Blizzard gjorde samma sak idag som för 10 år sedan. Då hade nog Stranglethorn blivit en non-pvp zone.

Det var roligt att levla och kriga när man visste att alla var på en liknande plan.

Dom kommer vinna över alla casuals i en eller två månad men kommer samtidigt tappa dom bättre mer involverade spelarna.

Det är dock bra många fler än bara "casuals" som har talat för flygandet. De flesta av de få som vill fortsätta ha det borta är de gankare (ja för pvp i wod har varit antingen 3v1 eller Nagrand skit med "mounted pvp" som endast fungerar för non-casters).
Det stora PvP som folk sökte efter fanns en kort stund i Vanilla, sedan dess är det 99% ganking på låglevlade eller fler mot 1.

Förutom detta så är det fortfarande så att när du levlar så är alla på samma plan.
Ingen flying innan max level har det varit i varje expansion, och nu är det massor extra + 3 rep grind (vilket är rätt segt) i tanaan som gäller.

Dvs alla som redan har plockat deras "skatter", utforskat och gjort alla questen som krävs kan få sin flying.

Kommer dock fortfarande inte ändra att det finns för lite att göra i expansionen eller få folk att ta sig utanför deras garrison.

Gankare? Ganka är hundra gånger enklare med flight mount. Vilket är en av anledningarna man tog bort det till att börja med.

Medlem

Härligt att höra

Medlem

Delade känslor gällande flygande mounts i Draenor. Å ena sidan så är det mycket smidigare att kunna flyga dit du vill, å andra sidan så kommer jag ju inte längre använda de ground mounts som varit lite omväxling de senaste månaderna.

Aja. Synd att Blizzard inte kan stå på sig. Gång på gång så är det de som skriker högst som får sin vilja igenom.

1
Skriv svar