Se det svenska fotbollslandslaget i Fifa 16

Robot
Se det svenska fotbollslandslaget i Fifa 16
Medlem
Se det svenska fotbollslandslaget i Fifa 16

Riktigt kul faktiskt.

(IMO) Bra utveckling (IMO)


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Medlem

Härligt! Roligt att se fler svenska ansikten i FIFA!

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Framför allt som ville spela sportspel. Fatta poppis man var hos honorna i skolan när man berättade att man hade både FIFA till Sega Mega Drive och Sensible Soccer till Amigan hemma.

Nåja detta kan vara ett steg på rätt väg för att se till att min ovanstående sarkasm blir verklighet för någon i framtiden.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Så jävla snygga dom är!

Medlem

Det enda jag tycker är underligt är att de inte har med Japan. De har ju ett riktigt bra landslag.

Inaktiv

Se det svenska damfotbollslandslaget i Fifa 16*

Medlem
Skrivet av purjo:

Det enda jag tycker är underligt är att de inte har med Japan. De har ju ett riktigt bra landslag.

Är inte det något rättighetstjafs med PES som ligger bakom det?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av anon_119148:

Se det svenska damfotbollslandslaget i Fifa 16*

?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Inaktiv
Medlem

Jag är intresserad hur de rankar spelarna gentemot varandra och om man kan mötas herr/dam.
Är inte så bra på kvinnliga spelare men vad jag förstått är Marta en av de bästa, kommer hon då ha en liknande overall som Messi?

Bra initiativ av EA att låta damspelarna komma fram.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Framför allt som ville spela sportspel. Fatta poppis man var hos honorna i skolan när man berättade att man hade både FIFA till Sega Mega Drive och Sensible Soccer till Amigan hemma.

Nåja detta kan vara ett steg på rätt väg för att se till att min ovanstående sarkasm blir verklighet för någon i framtiden.

Kan i alla fall säga så mycket som att Jessica Samuelsson (en av spelarna i landslaget) var precis lika tokig i fotboll och tillhörande spel som oss grabbar.

Det var dock FIFA till PS som gällde redan då.

Skrivet av Dantrew:

Jag är intresserad hur de rankar spelarna gentemot varandra och om man kan mötas herr/dam.
Är inte så bra på kvinnliga spelare men vad jag förstått är Marta en av de bästa, kommer hon då ha en liknande overall som Messi?

Jag tror inte damerna kommer kunna möta herrarna. Men om det går lär det ju bara vara i friendlies. Deras overall kommer garanterat inte baseras på hur bra kvinnor är jämtemot män, utan hur bra Marta är i jämförelse med de andra kvinnorna i hennes sport.

Just Marta lär väl ha rätt skapligt högt overall. Som sämst trea i omröstningen till världens bästa spelare varenda år sedan 2006.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Framför allt som ville spela sportspel. Fatta poppis man var hos honorna i skolan när man berättade att man hade både FIFA till Sega Mega Drive och Sensible Soccer till Amigan hemma.

Nåja detta kan vara ett steg på rätt väg för att se till att min ovanstående sarkasm blir verklighet för någon i framtiden.

Kan i alla fall säga så mycket som att Jessica Samuelsson (en av spelarna i landslaget) var precis lika tokig i fotboll och tillhörande spel som oss grabbar.

Det var dock FIFA till PS som gällde redan då.

Att någon i nedre 20-årsåldern kan ha haft ett spelintresse kan jag förstå, men nu var det Carola Söberg som sa det, och hon är i 30-årsåldern och skulle då alltså som barn ha spelat spelen jag nämnde. Och jag tvivlar på att det var många flickor som drömde om att få vara några pixlar i Sensible Soccer. Inte ens jag hade den drömmen. Så jag tror mer att det stod i manuset än att det var hennes egna ord. Men jag kan ju ha fel också. Hon kanske hade såna drömmar som barn.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Kunde ha varit värre.
"Hej, detta var från EA Games. Grattis!"
"Grattis? Vadå?"
"Du är med i ett av våra nya sportspel!"
"Åh vad kul! Som spelare då så klart?"
"Nej! DLC!"

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:
Skrivet av grollo_92:

Se det svenska damfotbollslandslaget i Fifa 16*

?

Titeln på atikeln. Det svenska fotbollslandslaget är herrar. Är det damlaget, så benämns det så också.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:
Skrivet av totalwarplayer:
Skrivet av grollo_92:

Se det svenska damfotbollslandslaget i Fifa 16*

?

Titeln på atikeln. Det svenska fotbollslandslaget är herrar. Är det damlaget, så benämns det så också.

Ska vi vara petiga så är alla svenska fotbollslandslag just det - svenska fotbollslandslag. Oavsett om det är damer, herrar, juniorer, seniorer eller veteraner.

Men nu ska vi inte vara petiga, utan människor som går att stå ut med.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ska vi vara petiga så är alla svenska fotbollslandslag just det - svenska fotbollslandslag. Oavsett om det är damer, herrar, juniorer, seniorer eller veteraner.

Men nu ska vi inte vara petiga, utan människor som går att stå ut med.

Det kan vara bra att skilja på landslagen för att undvika missförstånd. Kalla dom bara för herrlandslaget och damlandslaget så vet man vilket som menas. Varför förvirra folk i onödan. Att lägga till "herr" eller "dam" innan -landslaget kräver ingen energi direkt.

Medlem

Ja tack, om dom alltid kunnde lägga till herr eller dam, så att man vet i radion vad dom pratar om, kan ibland bli lite förrvirande faktist.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag hade också gärna sett prefixet dam- (och herr- för den delen) så man slipper förvirring.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Sisyr:

Ska vi vara petiga så är alla svenska fotbollslandslag just det - svenska fotbollslandslag. Oavsett om det är damer, herrar, juniorer, seniorer eller veteraner.

Men nu ska vi inte vara petiga, utan människor som går att stå ut med.

Det kan vara bra att skilja på landslagen för att undvika missförstånd. Kalla dom bara för herrlandslaget och damlandslaget så vet man vilket som menas. Varför förvirra folk i onödan. Att lägga till "herr" eller "dam" innan -landslaget kräver ingen energi direkt.

Har svårt att tro att det var en enda människa som såg artikeln och tänkte "äntligen kan jag spela som Zlatan och Isaac Kiese Thelin ihop med hela svenska landslaget i fifa, var verkligen på tiden". Lika fjantigt som att FIFA vägrar kalla det "fotbolls vm" utan det måste stå "damfotbolls-vm". Inte direkt så att man blandar ihop lagen när de inte ens spelar mästerskap samma år!
Men man kan iaf njuta av lite renare fotboll utan de stora korruptionshärvorna runt ikring mästerskapen (och alla döda slava.. jag menar gästarbetare). Dock så har Damfotbollen växt så det knakat de senaste åren med publikrekord varje mästerskap. Det är hursomhelst långt kvar till miljarderna som topplagen i herrfotbollen trixar med, där Blatter & co vaskar champagne och ger vm till ett land där inte en fotbollsläkare kan ställa sig bakom beslutet om att spela fotboll i den hettan. Så flyttar de hela arrangemanget till vintern istället... Fotbolls VM kommer kännas konstigt att titta på under november eller ja januari. Kan dock tänka mig att Qatar likväl blir fråntaget mästerskapet. Minst 1400 arbetare har redan dött till följd av allt fotbollssbyggande inför detta redan för flera år sedan korruptionsosande VM och det är sju år kvar om de lyckas locka med sina olja pengar. Då blir de den minsta "nation" att anordna ett fotbolls vm någonsin. 1 av 5 i befolkningen där just nu består av gästarbetare, så de får nog börja bygga mer gravar än de 12(!) nya jätte arenorna som byggs. Fyfan för FIFA.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Framför allt som ville spela sportspel. Fatta poppis man var hos honorna i skolan när man berättade att man hade både FIFA till Sega Mega Drive och Sensible Soccer till Amigan hemma.

Nåja detta kan vara ett steg på rätt väg för att se till att min ovanstående sarkasm blir verklighet för någon i framtiden.

Kan i alla fall säga så mycket som att Jessica Samuelsson (en av spelarna i landslaget) var precis lika tokig i fotboll och tillhörande spel som oss grabbar.

Det var dock FIFA till PS som gällde redan då.

Att någon i nedre 20-årsåldern kan ha haft ett spelintresse kan jag förstå, men nu var det Carola Söberg som sa det, och hon är i 30-årsåldern och skulle då alltså som barn ha spelat spelen jag nämnde. Och jag tvivlar på att det var många flickor som drömde om att få vara några pixlar i Sensible Soccer. Inte ens jag hade den drömmen. Så jag tror mer att det stod i manuset än att det var hennes egna ord. Men jag kan ju ha fel också. Hon kanske hade såna drömmar som barn.

Ptja, jag är 32 och lirade de spelen samt även goal! till Amigan, räcker väl att någon har en äldre bror för att snappa upp intresset då det var betydligt vanligare för 25 år sedan att killar som spelade data/tv spel.

WFM till gamla hederliga pc, norskt managerspel som var riktigt kul, där valde man lag och kunde lägga till namn på nya spelare.

Sedan är väl definitionen av barndomsdröm lite vag kan lika gärna varit en dröm från 12 års ålder. Kanske kam det vara så att de som verkligen hade stort fotbollsintresse hade det som dröm?

Medlem

Förhoppningsvist kan man inte spela män mot kvinnor. Iallafall på online läget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Framför allt som ville spela sportspel. Fatta poppis man var hos honorna i skolan när man berättade att man hade både FIFA till Sega Mega Drive och Sensible Soccer till Amigan hemma.

Nåja detta kan vara ett steg på rätt väg för att se till att min ovanstående sarkasm blir verklighet för någon i framtiden.

Fast om du spelade Sega och Amiga, så föddes förmodligen dessa damer när du spelade så de har växt upp i en annan tid. Sorry

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Det är en stor barndomsdröm som går i uppfyllelse".

Visst var det många tjejer som drömde om att få vara med i spel som Sensible Soccer och FIFA International Soccer när man var barn?

Om de hade det intresset så varför inte?!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:
Skrivet av totalwarplayer:
Skrivet av grollo_92:

Se det svenska damfotbollslandslaget i Fifa 16*

?

Titeln på atikeln. Det svenska fotbollslandslaget är herrar. Är det damlaget, så benämns det så också.

Jag kan ha skrivit så med flit för att göra en poäng av det.


signatur
Medlem

En av mina bästa vänner, fotbollsdomare och spelar en del, blev tokglad när hon fick reda på att damlagen kommer till FIFA.

Hon har lirat FIFA senaste tio åren, så ja det finns nog tjejer som väntat på detta och drömt om att vara en del av det.

1
Skriv svar