Slayer och Choppah

Medlem
Slayer och Choppah

Kära WAR-fans,

Nu när 1.2 patchen har släppts och Slayer och Choppah är möjliga att spela (för dem som har gjort eventen).

Jag är dock lite osäker på vilken av dem jag ska välja. Så jag frågar de som har fått förtur och redan börjat spela nån av klasserna och vore snälla och berätta om ni har märkt av någon speciell skillnad mellan dem?

Jag har hört att slayer får tillgång till byxor istället för chest ( vi kommer alltså märka många halvnakna dvärgar den närmaste tiden O.o ). Och även att Choppas får tillgång till hudmålningar... men om ni vet något mer så vore det jätte schyst om ni kunde upplysa mig.

Medlem

Choppas:
Abilities: http://www.wardb.com/search.aspx?browse=6.1.6
Skillträd: http://www.wardb.com/career.aspx?id=6

Slayers:
Abilities: http://www.wardb.com/search.aspx?browse=6.1.2
Skillträd: http://www.wardb.com/career.aspx?id=2

Kan inte själv spela klasserna men kan ju ta en snabb koll på skillträden och då ser man ju att de är väldigt väldigt lika. Ett fåtal saker som skiljer dem åt så det spelar nog ingen direkt roll vilken du väljer. Frågan är väl om du är en orc eller en dvärg längst in i ditt hjärta?


signatur

osv.

Inaktiv

Dom är likvärdiga. Välj bara den som är tuffast.. (ganska självklart. grönt är skönt)

Medlem

Är det bara jag, eller är Slayer en vansinnigt obalanserad klass? Den tål mycket stryk och delar samtidigt ut löjliga mängder skada. Min distans dps rök på tre slag från en slayer som var 7 nivåer under min. Detta trots att jag precis köpt "bästa" möjliga utrustning från auktion (även vapen).

Sedan är det rätt irriterande att varenda människa skall spela som Choppa eller Slayer nu för tiden. Utan tanks så blir det ju näst intill omöjligt att utföra en lyckad keep-siege.

Medlem

Hehe, så är det ju alltid när något nytt kommer, men det ordnar upp sig självt efter en tid.

Medlem

Märker ingen större skilnad på slayer och ex white lion - kommer de nära gör de ont, fast känns som poängen

Värre blir när stackad aoe försvinner, då kommer man nog som caster/healer bli van med framstörtande melee dps igen.

Medlem

White Lion var inte omöjliga att möta som ranged dps, när en slayer närmar sig så suckar jag bara och förbereder mig på att dö (på tre slag dessutom).

Det värsta är att slayers har armor som en tank, tål stryk som en tank, gör dubbelt så mycket skada som en vanlig melee dps samt har distansattacker som en healer. Det är overkill och de bör nerfas!

Medlem

Jo det sägs så lite överallt, men personligen har jag inget större problem med slayers inu, finns bara enstaka lvl 40 här och där som kan spela sin klass känns det som.

Men å andra sidan, efter sorc/bw haft sitt kul i månader, förtjänar de att få bank ut av helvete ett tag - för att förstå vad alla gnällt på sen 1.2

Medlem

Jag har aldrig upplevt att sorc varit överlägsna på något sätt, snarare tvärt om. Sorc är den enda klassen som saknar direkta attacker, alla värda att nämnas kräver 3-4 sekunders uppbyggnad. I kombination med att de saknar vettig armor och tål extremt lite så finns det ingen riktig plats för dem. En annan irriterande sak är att sorc inte har någon välfungerande attack som "låser" andra spelare (vilket BW har) samt så saknas det attacker som minskar motspelarens rörelsehastighet.

Överlag så kan jag inte säga att Sorc/Bw blivit nerfade i och med Slayers och Choppas, de har bara blivigt än mindre betydelsefulla.

Det enda klasserna har är distansattacker, vilka även finns hos helarna för Elves, Warpriests och i princip alla andra klasser. De har faktiskt ingenting unikt och/eller kraftgfullt att komma med.

De är dock roliga att spela som ändå, trots att det kan bli jävligt frustrerande i keep-sieges.

Medlem

Så du menar att 90% av alla spelare inte ser fram emot 1.2.1 patchen som nerfar bl.a sorcs och bw inte är behövd?

Att inte någon klass kan komma i närheten av ex dörrar utan att hamna i stacked aoe?

Att aoe skador tickar mer än single target spells ska vara bra?

Varför ska fortres fights avgöras med vilka som har flest stacked aoe online, medans (iallafall på servern jag spelar) ber melee lämna fortres fights, för de i princip inte kan göra någonting?

Ruggig designmiss, som tagit på tok förlång tid att ordna till.

Välkommen patch för många.

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Så du menar att 90% av alla spelare inte ser fram emot 1.2.1 patchen som nerfar bl.a sorcs och bw inte är behövd?

Jag ha inte hört talas om 1.2.1, so I wouldn't know.

Vad jag inte förstår när du nämner det är varför de skall nerfa sorc när det är den enda klassen som inte har någonting att komma med mot någon klass.

Medlem

Testa hitta 2-3 sorcs o någon healer, gå till vafritt keep, besök övervåningen, lägg pit of shade på våningen nedanför där lorden står.

Repetera.

Bör fungera eftre lvl 26 om jag inte missminner mig.

Går att göra även tidigare med magus, tror de får sin skill på lvl 15 el 16.

Okey att det är kul att ibland wipa ett wb+ med tre spelare - men var är svårigheten och det roliga i längden?

Medlem
Skrivet av jonasankan:

Testa hitta 2-3 sorcs o någon healer, gå till vafritt keep, besök övervåningen, lägg pit of shade på våningen nedanför där lorden står.

Repetera.

Bör fungera eftre lvl 26 om jag inte missminner mig.

Går att göra även tidigare med magus, tror de får sin skill på lvl 15 el 16.

Okey att det är kul att ibland wipa ett wb+ med tre spelare - men var är svårigheten och det roliga i längden?

Nu har jag inte testat det, men tack för tipset. Det låter skitroligt.

Medlem

Mm skitroligt att vinna tack vare buggar som gör att spells går igenom golv och väggar.

Medlem

Låt de som missat det ha kul ett tag.

Sen kommer melee ha sitt kul ett tag, eller kanske alla med lite tur

Tom vi shamaner verkar få lite kul... förutom att se ballast ut - men det lever man länge på.

Medlem

Vad kommer ändras hos shamaner?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Mm skitroligt att vinna tack vare buggar som gör att spells går igenom golv och väggar.

Genom väggar fungerade inte, nej. Men Pit of Shades är däremot det bästa jag har varit med om inom RPG-genren (MMO inräknat).

Medlem
Skrivet av Spectral:

Vad kommer ändras hos shamaner?

Mekaniken/träden fungerar så dåligt att de gör om klassen från grunden.

Kortfattat, mekaniken får fler steg, men nollstälsinte efter man byter offensiv/healinf spells.

Träden kommer bli ett för healing, dps och ett kombinerat healing och dps klass.

Källa/info

http://forums.warhammeronline.com/warhammer/board/message?boa...

Medlem

jonasankan: Ja Waaahg!(?) är ju en helt värdelös mekanik som funkar piss. Inte ens lönt att bry sig om det utan det blir bara som en liten bonus när man slänger iväg AP drain, som ändå blivit instant nu (drar fortfarande waagh av nån jävla anledning).

Vore ju rätt kul om dom la in mer gear också och gjorde så att shamaner faktiskt blir bra på nåt istället för att vara kass dps eller halvbra healer. Både och är inget jag hoppas på för det skulle bli för op.

En bra healer/support med debuffs och buffar som är bra vore det ultimata för mig. DPS är ju kul också men det finns det redan så mycket av. Ska ta och kolla in länken nu och se om det står nåt skoj. Kanske blir att man köper en till månad när patchen kommit.

Synd bara att mythic är så otroligt sega på att slänga in patcher med småfixar som verkligen är bråttom att fixa. Det känns lite som att dom inte bryr sig om spelarna stannar eller drar. Det är just sånt skit som får en att inte vilja betala.

Medlem
Skrivet av Spectral:

jonasankan: Ja Waaahg!(?) är ju en helt värdelös mekanik som funkar piss. Inte ens lönt att bry sig om det utan det blir bara som en liten bonus när man slänger iväg AP drain, som ändå blivit instant nu (drar fortfarande waagh av nån jävla anledning).

Vore ju rätt kul om dom la in mer gear också och gjorde så att shamaner faktiskt blir bra på nåt istället för att vara kass dps eller halvbra healer. Både och är inget jag hoppas på för det skulle bli för op.

En bra healer/support med debuffs och buffar som är bra vore det ultimata för mig. DPS är ju kul också men det finns det redan så mycket av. Ska ta och kolla in länken nu och se om det står nåt skoj. Kanske blir att man köper en till månad när patchen kommit.

Synd bara att mythic är så otroligt sega på att slänga in patcher med småfixar som verkligen är bråttom att fixa. Det känns lite som att dom inte bryr sig om spelarna stannar eller drar. Det är just sånt skit som får en att inte vilja betala.

På Destruction så har jag endast erfarenhet av att Shamaner är de bästa helarna som finns att tillgå. Jag säger inte att det är så, men de är riktigt skickliga av vad jag har sett och utefter den erfarenheten så föredrar jag en Shaman framför DoK och Zealot under scenario och keep-sieges.

Jag testade även att spela som en Shaman och det ända jag kan klaga på är att de om möjligt är mer långsamma än någon annan klass att stiga i level med, men det är bara petitesser. Jag tröttnade dock.

Medlem

Shamaner är väl helt ok som en raid healer med sin grupp-heal, men att försöka hålla uppe en tank själv kan bli ett problem då det är så lång cast time på den enda healen som är nåt att ha.

Jag har inte spelat zealot nåt, men vad jag har förstått så har dom flera olika instant cast heals.

1
Skriv svar