Här är den - trailern från Doom!
Hur söligt går man inte? Jag vill glida mig fram i 100km/h som i doom 1 och 2. Fin grafik, jävligt trevligt blod och gore, väldigt sexig motorsåg. Men resten var rätt `meh`. Såg rätt repetivt ut. Såg ut som vilket FPS som helst rent gameplay mässigt. Jag stannar kvar med brutal doom tror jag.
Ser ju helt okej ut. Men det behöver mer än (o)fräsch grafik och dubbelhopp för att stå sig i dagens konkurrens.
Vilken konkurrens?
Dom senaste åren har det bara släppts mediokra tråkiga militärspel.
Finns väldigt få fps spel som är som Doom.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Va tvungen att se trailern 3x gånger efter varandra o sitter nu här å lugnar ner mig så gott det går.
Tror detta kommer bli såååå bra alltså. Grafiken va ju vrål snygg och glädjer mig stort att dom gått tillbaka till gamla stilen av gameplay samt lagt till att man nu kan sparka o riva av armar m.m o va det B*F*G,n jag såg där i slutet laddas upp mot en Cyberdemon? Gaaaaaaaaaah
Finns väl inget direkt att klaga på vad jag ser. Kanske att musiken va för låg i trailern då då ... ; )
Nja inte jätte imponerad, var stundvis fräckt men fick inte direkt nån känsla för de.
Monstrerna kändes inte som demoner utan mer som muterade utomjordingar,
Sågen var en välkänd throwback, Det var kul att de var 1hit kill animationer på den men jag hade nog hellre velat att den skulle funkat mer som en närstrids machinegun.
För jag kan se mig själv tröttna på animationerna för 1 hit kills.
Men helt ärligt så är detta nog bland de bättre de har gjort på bra länge men de kan göra bättre enligt min mening.
Nära, men nära skjuter ingen hare.
man kan onekligen inte säga emot att det är snyggt, brutalt och flashigt.
men för att vara Doom går det inte lite segt i gameplayet? visst det händer saker hela tiden, många fiender och där avrättade jag en genom att dela skallen men särskilt mycket speed i gameplayet känner jag inte
Men det gör ju ont i själen o se dem spela med handkontroll...
Tänkte precis samma sak.
Ingen omfh i skotten alls.
Hade kunnat vara lite mer, plasma rifle var lite mjäkig.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Nja inte jätte imponerad, var stundvis fräckt men fick inte direkt nån känsla för de.
Monstrerna kändes inte som demoner utan mer som muterade utomjordingar,
Sågen var en välkänd throwback, Det var kul att de var 1hit kill animationer på den men jag hade nog hellre velat att den skulle funkat mer som en närstrids machinegun.
För jag kan se mig själv tröttna på animationerna för 1 hit kills.
Men helt ärligt så är detta nog bland de bättre de har gjort på bra länge men de kan göra bättre enligt min mening.
Nära, men nära skjuter ingen hare.
Med tillräckligt grov hagelbössa dör haren av ren skräck.
Hoppas id tech 6 har support för mer än 60fps och sli...
Men ser iaf verkligen fram emot detta
Bethesda har sagt att Doom på Id Tech 6 snurrar i 1080p och 60 fps på PS4 och Xbox One, med andra ord kommer det att snurra finfint på pc i högre upplösningar och fps om hårdvaran din tillåter (om de lyckas undvika buggiga drivrutiner denna gång).
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
-
"snabbt"??.. nej långsamt.
Slowmotion-vapentrissa
Credits/uppgradera/köpa vapen... .
Permanent BERSERK gör vapnen smått meningslösa vilket fall.
Dubbelhopp, SMAKSAK kanske men nej tack.
Bara 4 mulitplayer.
Glest med monster (Tröga.. men kanske som de ska vara).
Såg inga intressanta nya grafikfunktioner. Detalj/upplösning höjde inga ögonbryn.
(längre låsta "actionsnuttar"... inget fan, passar bättre i långsamma spel (tur detta är det då.. ugh).
+
På klätterhävningen ändå.
(väldigt komprimerad video)
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Bara jag som inte tycker att monstrena inte känns som doom eller direkt demonlika? har dom försökt förändra dom till någon annan genré?
visst dom nya är rätt fräcka men känns inte rätt,
jag kolla vad gamla dooms ursprungliga design ligger i och det är i D&D demoner med cyber vapen vilket jag inte känner igen i dom nya monstrena, det finns andra spel som har utan tvivel mer gemensamt med gamla doom än vad nya doom har.
jag vet inte, jag tycker att de nya designerna är tråkiga och smaklösa och kan inte sätta fingret på det exakt varför dom är det.
doom 2 ger mig fortfarande kalla kårar, nya doom ger mig sömn piller sorgligt nog och det stör mig.
Jag var försiktigt optimistisk efter teasern, nu är sitter jag här med ett dumflin och bara längtar. Det är så här Doom ska vara! Hoppas verkligen att det håller hela vägen.
En frisk fläkt med ett spel som fokuserar på gameplay och mekanik istället för en skitnödig story och massa trams.
Spel är spel, inte filmer!
Med den inställningen borde du enbart spela mp spel i stil med CS, CoD, BF och dylikt. ingen story, bara pang pang! Så slipper du tänka och kan bara sitta och skrika "PEW PEW PEW!!! DÖÖÖÖ NOOOOOB!!" som den duktiga 1337 player du är.
Space Invaders verkar vara spel i din stil också.
I drank what?
Med den inställningen borde du enbart spela mp spel i stil med CS, CoD, BF och dylikt. ingen story, bara pang pang! Så slipper du tänka och kan bara sitta och skrika "PEW PEW PEW!!! DÖÖÖÖ NOOOOOB!!" som den duktiga 1337 player du är.
Space Invaders verkar vara spel i din stil också.
Värt att sitta och vara så jävla jobbigt dryg bara för att någon inte delar din smak. Ät en kaka och var glad för fan.
-Fyra nyanser av brunröd sörja.
-Anonym musik.
-Långsamt gameplay med mycket flow & spänningsdödande moment.
-Dåligt tryck i vapnen och fienden.
Näe det räcker för min del, jag har sett nog. Finns mycket mer bs här men det räcker.
FAN!
Det här är mer Doom 3 än Doom 1/2. Det här är mer Halo än Doom 1/2. Half Life 1 är mer Doom 1/2 än det här. Hotline Miami är mer Doom 1/2 än det här.
Sure, Doom 4 kanske fortfarande blir FPS of the year, men sådant betyder ju inte skit längre idag.
Att det ska vara så jävla svårt att göra ett spel med flow, utmanande och skräckinjagande fiender, vettig art design och musik som sätter prägel.
Tror slutet på den där E3 trailen säger allt man behöver veta. Zoom in på monster som skriker :|.