Här är den - trailern från Doom!

Medlem

Doom är äntligen tillbaka

Bra att dom har gått ifrån vad Doom 3 och tillbaka till Doom 1 och 2 i gameplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur söligt går man inte? Jag vill glida mig fram i 100km/h som i doom 1 och 2. Fin grafik, jävligt trevligt blod och gore, väldigt sexig motorsåg. Men resten var rätt `meh`. Såg rätt repetivt ut. Såg ut som vilket FPS som helst rent gameplay mässigt. Jag stannar kvar med brutal doom tror jag.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Ser ju helt okej ut. Men det behöver mer än (o)fräsch grafik och dubbelhopp för att stå sig i dagens konkurrens.

Vilken konkurrens?

Dom senaste åren har det bara släppts mediokra tråkiga militärspel.
Finns väldigt få fps spel som är som Doom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

gäsp


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

hahaha man måste älska internet 2015, gnällhipsternas bästa år hittills

Vissa behöver uppenbarligen lite lycka i livet från annat håll

Medlem

Id Software vann E3, resterande konferenser kan ställas in.

Medlem

wow fyfan va grymt.. kan inte E3 demon läcka ut som den förra gjorde? haha

Medlem

Grafiken ska man verkligen inte hylla, spelet släpps inte förren våren 2016, då är den ganska medioker skulle jag tro.

Men klassiskt Doom-gameplay säger jag inget om, det verkar grymt!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Va tvungen att se trailern 3x gånger efter varandra o sitter nu här å lugnar ner mig så gott det går.

Tror detta kommer bli såååå bra alltså. Grafiken va ju vrål snygg och glädjer mig stort att dom gått tillbaka till gamla stilen av gameplay samt lagt till att man nu kan sparka o riva av armar m.m o va det B*F*G,n jag såg där i slutet laddas upp mot en Cyberdemon? Gaaaaaaaaaah

Finns väl inget direkt att klaga på vad jag ser. Kanske att musiken va för låg i trailern då då ... ; )

Medlem

Nja inte jätte imponerad, var stundvis fräckt men fick inte direkt nån känsla för de.
Monstrerna kändes inte som demoner utan mer som muterade utomjordingar,
Sågen var en välkänd throwback, Det var kul att de var 1hit kill animationer på den men jag hade nog hellre velat att den skulle funkat mer som en närstrids machinegun.
För jag kan se mig själv tröttna på animationerna för 1 hit kills.

Men helt ärligt så är detta nog bland de bättre de har gjort på bra länge men de kan göra bättre enligt min mening.

Nära, men nära skjuter ingen hare.

Medlem

man kan onekligen inte säga emot att det är snyggt, brutalt och flashigt.

men för att vara Doom går det inte lite segt i gameplayet? visst det händer saker hela tiden, många fiender och där avrättade jag en genom att dela skallen men särskilt mycket speed i gameplayet känner jag inte

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men det gör ju ont i själen o se dem spela med handkontroll...

Tänkte precis samma sak.

Skrivet av MaXMC:

Ingen omfh i skotten alls.

Hade kunnat vara lite mer, plasma rifle var lite mjäkig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

KoP
Medlem
Skrivet av Mirage:

Grafiken var snygg - men det var också allt. Gameplay från 1999.

Och nåde om dom ändrar på gameplayet. Det ser ut att sitta precis där det ska.

Medlem

Handkontrollsstyrningen fick mig att sluta titta efter 2 min. Hoppas att det inte betyder att det kommer bli konsolportskänsla...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att medge att det var en förbannat välkomponerad trailer. The hype is real.

Medlem
Skrivet av b_bob:

Nja inte jätte imponerad, var stundvis fräckt men fick inte direkt nån känsla för de.
Monstrerna kändes inte som demoner utan mer som muterade utomjordingar,
Sågen var en välkänd throwback, Det var kul att de var 1hit kill animationer på den men jag hade nog hellre velat att den skulle funkat mer som en närstrids machinegun.
För jag kan se mig själv tröttna på animationerna för 1 hit kills.

Men helt ärligt så är detta nog bland de bättre de har gjort på bra länge men de kan göra bättre enligt min mening.

Nära, men nära skjuter ingen hare.

Med tillräckligt grov hagelbössa dör haren av ren skräck.

Medlem

Det ända som jag skulle vilja ha mer av är mer effekter. tex skräp/partiklar o skit när man skjuter. Det ser lite tomt ut när man slaktar med vapnen.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av tuckdragon:

Hoppas id tech 6 har support för mer än 60fps och sli...

Men ser iaf verkligen fram emot detta

Bethesda har sagt att Doom på Id Tech 6 snurrar i 1080p och 60 fps på PS4 och Xbox One, med andra ord kommer det att snurra finfint på pc i högre upplösningar och fps om hårdvaran din tillåter (om de lyckas undvika buggiga drivrutiner denna gång).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Då får man hoppas att det kommer en remake på DM-hadespit.wad !!! Underbar mp map till DOOM 2, finns även en remake till UT3.

Medlem

-
"snabbt"??.. nej långsamt.
Slowmotion-vapentrissa
Credits/uppgradera/köpa vapen... .
Permanent BERSERK gör vapnen smått meningslösa vilket fall.
Dubbelhopp, SMAKSAK kanske men nej tack.
Bara 4 mulitplayer.
Glest med monster (Tröga.. men kanske som de ska vara).
Såg inga intressanta nya grafikfunktioner. Detalj/upplösning höjde inga ögonbryn.
(längre låsta "actionsnuttar"... inget fan, passar bättre i långsamma spel (tur detta är det då.. ugh).

+
På klätterhävningen ändå.

(väldigt komprimerad video)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

O JÄVLAR!!!!!!!!!!!!!! ge mig nu för helvette!!!! kommer ihåg när man var tvungen att fixa autoexec.bat och config.sys för att tilldela mera EMS minne så att doom1 kunde starta


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

One hit kills med motorsågen samt melee och som tobbe var inne på. Slowmo vapenbyte och "tråkiga"? moment mot demonerna.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men det gör ju ont i själen o se dem spela med handkontroll...

Jag minns att de flesta spelade Doom med tangentbord när det begav sig så jag förstår dig, det borde dock gå att spela med tangentbord om man hellre vill det.

Medlem

Bara jag som inte tycker att monstrena inte känns som doom eller direkt demonlika? har dom försökt förändra dom till någon annan genré?
visst dom nya är rätt fräcka men känns inte rätt,
jag kolla vad gamla dooms ursprungliga design ligger i och det är i D&D demoner med cyber vapen vilket jag inte känner igen i dom nya monstrena, det finns andra spel som har utan tvivel mer gemensamt med gamla doom än vad nya doom har.
jag vet inte, jag tycker att de nya designerna är tråkiga och smaklösa och kan inte sätta fingret på det exakt varför dom är det.
doom 2 ger mig fortfarande kalla kårar, nya doom ger mig sömn piller sorgligt nog och det stör mig.

Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Jag var försiktigt optimistisk efter teasern, nu är sitter jag här med ett dumflin och bara längtar. Det är så här Doom ska vara! Hoppas verkligen att det håller hela vägen.

En frisk fläkt med ett spel som fokuserar på gameplay och mekanik istället för en skitnödig story och massa trams.

Spel är spel, inte filmer!

Med den inställningen borde du enbart spela mp spel i stil med CS, CoD, BF och dylikt. ingen story, bara pang pang! Så slipper du tänka och kan bara sitta och skrika "PEW PEW PEW!!! DÖÖÖÖ NOOOOOB!!" som den duktiga 1337 player du är.

Space Invaders verkar vara spel i din stil också.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Med den inställningen borde du enbart spela mp spel i stil med CS, CoD, BF och dylikt. ingen story, bara pang pang! Så slipper du tänka och kan bara sitta och skrika "PEW PEW PEW!!! DÖÖÖÖ NOOOOOB!!" som den duktiga 1337 player du är.

Space Invaders verkar vara spel i din stil också.

Värt att sitta och vara så jävla jobbigt dryg bara för att någon inte delar din smak. Ät en kaka och var glad för fan.

Medlem

-Fyra nyanser av brunröd sörja.

-Anonym musik.

-Långsamt gameplay med mycket flow & spänningsdödande moment.

-Dåligt tryck i vapnen och fienden.

Näe det räcker för min del, jag har sett nog. Finns mycket mer bs här men det räcker.

FAN!

Det här är mer Doom 3 än Doom 1/2. Det här är mer Halo än Doom 1/2. Half Life 1 är mer Doom 1/2 än det här. Hotline Miami är mer Doom 1/2 än det här.

Sure, Doom 4 kanske fortfarande blir FPS of the year, men sådant betyder ju inte skit längre idag.

Att det ska vara så jävla svårt att göra ett spel med flow, utmanande och skräckinjagande fiender, vettig art design och musik som sätter prägel.

Tror slutet på den där E3 trailen säger allt man behöver veta. Zoom in på monster som skriker :|.

Medlem

Kanske jag som har blivit gammal, men är verkligen den nya generationen gamers så ointresserade av spel som man kan tro när man läser kommentarerna? Det här ser ju ut att bli toppen!

Medlem

Det lär bokstavligen bli att spela med skräckblandad förtjusning


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

12
Skriv svar