Shenmue 3 officiellt – finansieras med crowdfunding

Robot
Shenmue 3 officiellt – finansieras med crowdfunding
Medlem
Shenmue 3 officiellt – finansieras med crowdfunding

ÅMAJGAD!!!!!!!!!! ITS HAPPENING!!! Men Kommer detta bli den avslutande delen?? Vill ju ha några till iaf
Måste missat detta men när fick han rättigheterna från sur Sega? Eller gjorde han en roundhouse kick på Sega chefen och tog den??

Har aldrig backat någott innan men här ska det bannemej backass!!

Medlem

Jag backade detta efter första inandningen.

Redaktör
Ponny

ÄNTLIGEN!!! *gråter, hyperventilerar, gråter lite till*


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det där var nog årets största skräll på E3!

Medlem

Kan pengarna vara för att köpa av sega rättigheterna eller hur funkar det riktigt?

Medlem

My body is ready.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Kan pengarna vara för att köpa av sega rättigheterna eller hur funkar det riktigt?

Nej, Kickstarter är för att få en bild på hur många som vill ha spelet för finansiering. Sega äger fortfarandet IP't.

Här har du en press release som förklarar det hela: http://www.ysnet-inc.jp/images/150616E.pdf

Medlem

Vi som inte spelat 1an och 2an.. kan man hoppas på en PSN release tror ni?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Luftman:

Kan pengarna vara för att köpa av sega rättigheterna eller hur funkar det riktigt?

Det kan även handla om en Bloodstained-affär där Kickstarter-summan behövs för att visa att folk vill ha spelet. Kan ju vara så att Sony/Sega går in med resterande finansiering vid en framgångsrik Kickstarter (ungefär så framgångsrik som att uppnå ett högt uppsatt mål på ett halvt dygn).

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Luftman:

Kan pengarna vara för att köpa av sega rättigheterna eller hur funkar det riktigt?

Nej, Kickstarter är för att få en bild på hur många som vill ha spelet för finansiering. Sega äger fortfarandet IP't.

Här har du en press release som förklarar det hela: http://www.ysnet-inc.jp/images/150616E.pdf

Aha, tackar!

Medlem

Jag är inte riktigt med. Är det kickstarter som finansierar utvecklingen, eller är det Sony?

Medlem

Shenmue what?

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag är inte riktigt med. Är det kickstarter som finansierar utvecklingen, eller är det Sony?

https://www.kickstarter.com/projects/ysnet/shenmue-3/updates


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av waeress:

Jag är inte riktigt med. Är det kickstarter som finansierar utvecklingen, eller är det Sony?

https://www.kickstarter.com/projects/ysnet/shenmue-3/updates

Hmm, den där updaten svarade inte på min fråga?
Jag undrar eftersom $2m låter som väldigt lite pengar.

Medlem

alltså röstskådisarna är så jävla grymma!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av joary639:
Skrivet av waeress:

Jag är inte riktigt med. Är det kickstarter som finansierar utvecklingen, eller är det Sony?

https://www.kickstarter.com/projects/ysnet/shenmue-3/updates

Hmm, den där updaten svarade inte på min fråga?
Jag undrar eftersom $2m låter som väldigt lite pengar.

Det står i nyheten:
Det handlar dock inte om att Sony finansierar det hela, utan istället vänder han sig till Kickstarter för att kunna färdigställa Ryo Hazukis resa.

Vad gäller beloppet så kanske det räcker eller inte.. det har jag ingen aning om. Men de räknar väl med att kanske sälja några fler ex en till just bara de som kickstartar.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Säger fortfarande inte hur det ligger till. För mig verkar det som att kickstartern är för att visa för Sony att det finns intresse.
Jag tänker inte peta in en krona om Sony är förläggare. Ett företag som omsätter miljarder och inte vågar seeda 2 miljoner? Men om dom är förläggare och/eller medfinansiärer kommer dom ändå att ta en stor del av vinsterna för ett spel dom inte tror på.

Medlem

Är detta ett skämt?

Medlem

Det har gått så lång tid sedan dom första två spelen så man blir inte direkt sugen på en trea vid det här laget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är redan över 2 000 000 vilket var målet, it's happening guys.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rurounin:

Det är redan över 2 000 000 vilket var målet, it's happening guys.

Himla härligt! Jag vet en som ska gå hem och damma av sin gamla Dreamcast.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Mycket märkligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Rurounin:

Det är redan över 2 000 000 vilket var målet, it's happening guys.

Himla härligt! Jag vet en som ska gå hem och damma av sin gamla Dreamcast.

Det blir ettan på DC och tvåan på Xbox i helgen för min del. Har tänkt göra det ett bra tag nu, men har alltid skjutit upp det.

Medlem

Dags att förnya sitt truckkort.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Det är redan över 2 000 000 vilket var målet, it's happening guys.

Krossade Kickstarterrekord med mest insamlade pengar på kort tid.

Medlem
Inaktiv

Börjar nästan grina..

Medlem

Varken Sega, Sony eller någon annan vill slänga fram stora plånboken för att finansiera detta utan att först veta att intresset finns.

Många verkar ha glömt att det är nästan 15 år sedan Shenmue-spelen kom och att de då var en ekonomisk katastrof.

Medlem
Skrivet av Margy:

Varken Sega, Sony eller någon annan vill slänga fram stora plånboken för att finansiera detta utan att först veta att intresset finns.

Många verkar ha glömt att det är nästan 15 år sedan Shenmue-spelen kom och att de då var en ekonomisk katastrof.

Precis, dom vill inte ta risken. Men dom vill ha kvar makten och ta vinsten. Brukar inte vara ett lätt läge för kapitalägare, men nu kan ju slutkunderna betala även för risken

12
Skriv svar