1.2 kommer 3dje mars

Medlem
1.2 kommer 3dje mars

Sedär, trevligt.

(inklistrat från war nyhetsbrev)

WAR Patch 1.2 Goes Live March 3rd!

Much blood has already been spilled in the brutal Age of Reckoning, but the conflict is far from decided. It is becoming clear to the leaders of the Dark Elves, the Greenskins and the Chaos warhost that their invasion of the enemy's homelands will not result in a swift and decisive victory. The men of the Empire and their allies in the mountain holds of the Dwarfs and the island kingdom of the High Elves have resisted with a greater tenacity than anyone could have guessed.

The time has come to break the forces of Order once and for all. Warboss Grumlok calls upon his most savage warriors, the berserk Orc Choppas, to lead a furious charge and slaughter the enemy.

To meet this new threat on the field of battle, High King Thorgrim Grudgebearer calls upon the most fearsome fighters in all the lands of the Dwarfs. Legions of Slayers from across the Old World answer their monarch's summons, for what better way to fulfill their doom-laden oaths than in lethal combat against the armies of Destruction?

Ancient enmities stretching back a thousand years will find new life in the Age of Reckoning. Centuries of hatred will fuel every crushing blow and slashing strike as Slayer and Choppa crash together in a frenzy of boundless rage.

When the dust has settled and the last ragged warriors stand exhausted amid the corpses of friend and foe alike, which of these bitter rivals will emerge victorious?

The very outcome of the war may hinge on the answer and thus begins the Call to Arms.

Highlights:

Two New Careers - Unleash the savage fury of the relentless Orc Choppa, or take up the doom-laden oath of the unstoppable Dwarf Slayer!
Bitter Rivals Join the Battle – Introducing the newest live event for Warhammer Online Age of Reckoning. Call to Arms: Bitter Rivals focuses on the ancient hatred that burns between the Dwarf and Greenskin races.
Fight for Control of the Twisting Tower – Enjoy a limited-time preview of this upcoming new Scenario found deep in the heart of the maddening Chaos Wastes.
New RvR Gameplay Enhancements – Introducing the new Open RvR Rallying Cry system that summons you to key battles in Tiers 1 and 2. The new Zone Domination System for Tiers 2 through 4 rewards a Realm that truly conquers the entire battlefield. Also, many improvements to siege weapons ensure that the mighty engines of war are now more lethally effective than ever.
New Treasures Await – Across-the-board itemisation improvements have been made to the Fortresses, world dungeons, and city dungeons of WAR, including better world drops, quest rewards, Influence rewards, and more.
Crafting System Improvements – We've made many improvements to the game's crafting system, including pairing-off specific gathering skills with specific production skills in order to make crafters more self-sufficient.
Easy PQs Make Their Debut in Tiers 2, 3, and 4 – Scaled for courageous bands of 1 to 3 adventurers, these Public Quests offer a rewarding PvE experience without a large commitment of forces.
Check the WAR Europe website
for full patch notes when 1.2 goes live!

Medlem

YES! Äntligen får man lira slayer.

Hmm har hört att klasserna inte kommer direkt utan man måste göra live eventet för att får dem en vecka tidigare, nån som vet nåt mer om detta?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

YES! Äntligen får man lira slayer.

Hmm har hört att klasserna inte kommer direkt utan man måste göra live eventet för att får dem en vecka tidigare, nån som vet nåt mer om detta?

Stämmer! Eventet startar dagen efter patchen kommer, sen får du tillgång till de nya klasserna efter eventet är slut.

Medlem

Kan man göra eventet med en lvl1? Jävla ******** som skall vela med massa jävla skit. Folk vill kanske spela någon av dom nya och då sitter man där, inte fan tänker jag skapa en annan klass undertiden. Vill dom ha spelare eller vad är det frågan om?

Ja, jag är sur.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Kan man göra eventet med en lvl1? Jävla ******** som skall vela med massa jävla skit. Folk vill kanske spela någon av dom nya och då sitter man där, inte fan tänker jag skapa en annan klass undertiden. Vill dom ha spelare eller vad är det frågan om?

Ja, jag är sur.

Bara vänta tills de släpps "på riktigt" istället.

Medlem

Absolut! Bara det att när man läser patchnotes så får iaf jag den uppfattningen att slayer/choppa går att använda direkt.
Jag aktiverade nämligen mitt WAR konto idag i hopp om att få spela choppa för exakt alla andra melee dps klasser i destr är ju allt annat än skoj.
Inte spelat sedan i september så en ny subscriber lurade dom iaf att komma tillbaks.

Om nu choppa är något att ha återstår att se, det jag vet är att minst en vecka av den betalda månaden går åt helvete då jag inte kan skapa den klassen jag vill spela...

Medlem

Imorrn kan alla som fått elite på eventet köra choppa eller slayer, själv tänker jag göra en slayer!

Inaktiv

jaha.. 1.2 var ju rent åt helvete.. black orcen är tydligen inte rvr tank längre utan känns bara som gimpad MDPS.. Marauder som jag var sjukt sugen på är ju bara o glömma.

Kul för Order som redan hade övertaget och blev buffade ännu mer. Grattis ni som rollade BW's o WH's.. men jag är inte bitter.

Medlem

Divion,
250kr/60dagar = 4,16kr/dag
4,16*7=29kr/vecka
Wow, du har just gått miste om 29kr! Det måste svida..
Aja, nu kommer de strax iaf:D
Lär bli kul på Nordenwatch..
2 lag fulla med choppa o slayers o inga healers:P
Last man standing!xD

Medlem

Svider som fan skall jag säga dig.

Medlem
Skrivet av Heaton:

jaha.. 1.2 var ju rent åt helvete.. black orcen är tydligen inte rvr tank längre utan känns bara som gimpad MDPS.. Marauder som jag var sjukt sugen på är ju bara o glömma.

Kul för Order som redan hade övertaget och blev buffade ännu mer. Grattis ni som rollade BW's o WH's.. men jag är inte bitter.

Så du kan inte spela en klass du tycker verkar rolig om den inte är bäst i hela spelet?

I nästa patch är det ju nån annan klass som blir nerfad/buffad. Satsa på att ha kul istället. Det är faktiskt inte så stor balansskillnad att spelet blir tråkigt.

Inaktiv

Vi snackar inte "bästa klassen".. vi snackar en klass som var fungerande. Nu gick Marauder från fungerande till ren kanonmat.

Black Orcs fick mindre HP, samt att deras block är numera är meningslös i RvR, vilket betyder att endast 2 hander är duglig. Alla som springer runt med sköld i RvR efter 1.2 gimpar sig själva. Jävligt synd för jag gillade verkligen känslan av att bära sköld o vara helt ostoppbar i RvR, men det tyckte tydligen inte Mythic. Vi gör mer skada, men går ner helvetes mycket fortare. Fan vill jag göra skada så rollar jag choppa, som för övrigt är helt jävla cp.

1
Skriv svar