Hur är spelet idag?

Medlem
Hur är spelet idag?

Det var ett tag sen jag spelade sist, typ samma månad som när det släpptes. Fanns en hel del grafiska buggar minns jag. Inget jag störde mig speciellt mycket på, men hur är det nu? Sen undrar jag också om dom ändrat på några scenarios eller klasser? Bright Wizard var väl nära på op, samt att order endast körde den där banan med lava i teir 3 (eller 2?).

Jag spelade själv som shaman och det var väl inte direkt vad jag hade förväntat mig. Trodde faktiskt man skulle kunna dela ut helt ok skada samt fungera som back up-healer, men de flesta spelare runt omkring mig hoppades mer på att man endast skulle hela dem.

Engineer var också en klass som var rätt så lockande, men efter att ha läst på forum så fick jag intrycket av att den var helt onödig i pvp?

Vore kul att få höra lite om hur spelet är nu och om det är värt att testa det igen. Förresten, hur är communityn?

Medlem

Det är ganska stor skilnad mot första månaden enligt mig.

Fördelarna är väll att de lyckats få igång orvr ganska mycket rakt igenom spelet, även de låga tiers.
Detta genom att de fått zonelocking i t4 att fungera bättre, och det är fina extra poäng om order/destro har t3. Dels genom att ha influens system i orvr där man kan plocka med sig relativt bra saker och gjort om keeplooten, alltid 3 goldbags / keep.

Ang grafiken så har det börja flyta bättre, och jag skulle tro de har fixat till en del taskiga animationera (jag kan helt enkelt slutat lägga märke till dem).

Angående klasserna så är det ganska mycket balansändringar på g nu i patch 1.2 tillsammans med två nya klasser (slayer/choppa).

Men jag tror att det nästan kräver en stor guild/allians med mycket folk i för att man ska hitta allt kul som händer, så det är ett tips att om du ska lägga ut en ny månad, hitta en server med en guild som "passar" dig först.

Kan bara tala gott om Karak-Hirn där jag själv spelar, finns en del helt ok guilder både på order och destro sidan. Men finns även en hel del idiotiguilder här man bör se upp för

Hoppas det hjälper lite.

Inaktiv

Är du destro eller Order, jonas? Jag kör destru på karak-hirn o söker guild.

Medlem

Destro numera

Själv sa jag upp mitt konto igår. I denna ordning:

1. Endgame suger så sjukt hårt.
2. Sen att det är för enkelt, finns ingen utmaning.
3. Buggar. Jag lämnade min r40 shaman pga healingbuggar mm. Rollade en WP istället men den hade fler healingbuggar än shamanen.

Dock så är det mycket folk och communityn är faktiskt bra för att vara ett sånt stort spel.

Medlem

Kan du utveckla nr 1 och 2?

Medlem

Endgame
a) pvp biten (orvr) har blivigt bättre, aktivare iallafall. Och stabilare för många.
b) (vilket jag tror Punchbag menade) instancerna/dungeons (eller vad de nu heter). Har haft stora problem med buggiga monster m.m, har inte kört såmycket sista tiden, men det märks de blivigt mycket stabilare - nu fungerar det mesta tror jag (av slutsatsen att guilden kör på). Även om svårighetsgraden är förlätt enligt många.

Hade gärna sett någon som kört mer pve sista månaden svarar för att få ett ärligare och mer rätt svar, i hur det fungerar - ej om svårighetsgraden.

Sen angående buggiga skills så finns det fortfarande vissa saker som inte fungerar, eller blivigt ändrade som det sagt (ex kasttiden skulle bli sänkt för "stora" heals - blev bortpatchat antingen från PTS till live, eller mellan två patchar)

Jag anser det inte som speciellt stora problem - men kanske är lite försnäll i mitt omdömme.

Nej, punkt 3 är inte så stor att endast det skulle göra att jag sa upp min sub, dom buggarna kan jag leva med. Dock så är det endgame(punkt 1), eller bristen på, som mest gjorde att jag slutade. Det finns helt enkelt inget att sträva efter. Ingenting får någon konsekvens och Altdorf-invasionen är bara en enda stor PQ grind.
Order tar ett keep, vi tar ett keep osv. Blir mest ett springandes fram och tillbaka till Praag och Thunder Mountain/Black Crag.
Det enda man kan sträva efter är samma gear som alla andra. Hur kul är det... Nej tack. Och det enda scenarios är till för är att samla victory points, tänk om dom var till för andra saker som faktiskt spelade nån roll? Allt i WAR är bara en enda stor upprepning och grind klarar jag mig utan vare sig det är PvP eller PvE.
Ang punkt 2 så är det ingen utmaning till level 40. Alla quests är skitlätta vare sig man är solo eller inte, knappt några mobs är länkade, alltså man attackerar en mob på avstånd så ignorerar resten av mobsen det, trots att dom står 1 meter ifrån. Det gör att det känns som man dödar högst statiskt objekt. PQs är det ju knappt nån som kör. Rewardsen från PQs är ju värdelös förutom de 5 första levlarna, finns inget skäl till att göra dom och det var ändå ett av WARs dragplåster.

Jag vill dock tillägga att det är ett bra spel! Dock så blir det tråkigt bara när man inser att det man kämpar för är rätt meningslöst och vägen dit är alldeles för enkel = tråkigt.

Inaktiv

Känns som du beskrev hela mmorpg genren ganska bra där. För mig behöver inte allting ha en mening eller en stor belöning i slutet. För mig handlar det om känslan av hela spelet. Känslan av samarbete när vi jobbar tillsammans för att ta över keeps etc och mycket annat. Mmorpg kanske bara inte är din grej?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Det enda man kan sträva efter är samma gear som alla andra. Hur kul är det... Nej tack. Och det enda scenarios är till för är att samla victory points, tänk om dom var till för andra saker som faktiskt spelade nån roll? Allt i WAR är bara en enda stor upprepning och grind klarar jag mig utan vare sig det är PvP eller PvE.
Ang punkt 2 så är det ingen utmaning till level 40.

Jag vill dock tillägga att det är ett bra spel! Dock så blir det tråkigt bara när man inser att det man kämpar för är rätt meningslöst och vägen dit är alldeles för enkel = tråkigt.

Det är väl ungefär precis så i alla andra spel också? Så länge man inte är först med att köra igenom en instance eller liknande får man ju räkna med att många andra spelare har samma saker.

Vad jag minns så var PQ rewards rätt bra när jag spelade, men det kanske finns bättre gear att köpa nu?

Medlem

Tycker Warhammer är riktigt kul om man har ett gäng polare som man spelar med, det gör PvPn så mycket mer givande.
Har för övrigt spelat runt 12st andra MMOs sedan tidigare, men måste säga att Warhammer är nog ett av de jag tyckt var bäst... Men smaken är ju som baken, delad

Medlem

Kommer kanske tillbaka ankan.... börjar få ordning på skiten där hemma nu


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Vad trevligt, du är välkommen tillbaka. När var det dags att utöka familjen? Var väll nu i vår?

1
Skriv svar