E3: 2015 – Höjdpunkterna från Sonys konferens

Medlem
E3: 2015 – Höjdpunkterna från Sonys konferens

Att Shenmue 3 blir verklighet, och dessutom släpps till PC, är E3's största nyhet.

jkw
Medlem

No man's sky och Horizon: Zero Dawn såg najs ut. Resterande var dynga. Saknar information gällande PlayStation Now för EU och Vitan framtid. Något de sade att de skulle avtäcka tidigare E3 i "framtiden"..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att Shenmue 3 blir verklighet, och dessutom släpps till PC, är E3's största nyhet.

Man kan ju ta det som ett kvitto att PC är en riktigt stor marknad idag. Fy fan för några år sen när man bara satt med ruttna konsollportar eller inte fick spelet alls.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ingenting om deras VR?

jkw
Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Ingenting om deras VR?

Ingenting om någon hårdvara eller mjukvara rörande konsolen alls. Vilket var en besvikelse.

Ambassadör
Xbox

Trist. Xbox vann.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Bojkott:

Att Shenmue 3 blir verklighet, och dessutom släpps till PC, är E3's största nyhet.

Man kan ju ta det som ett kvitto att PC är en riktigt stor marknad idag. Fy fan för några år sen när man bara satt med ruttna konsollportar eller inte fick spelet alls.

Ja det såg inte ljust ut för PC ett tag. Jag tror Valves stora satsningar att göra PC till en seriös plattform i kombination med att VR blev så stort har bidragit väldigt mycket till att det går så bra för PC nu. Att både PS4 och Xbox One var lite klenare än vad många hade hoppats på gav nog också en liten lite knuff framåt.

I 14 år så har vi väntat på att någon av de stora spelföretagen (Sony, Microsoft och Nintendo) ska göra Shenmue 3 till verklighet. Nu ser det ut som att det blir PC-spelarna som gör det till verklighet. Dreamcast var och är nog fortfarande en väldigt uppskattad konsol bland PC gamers. Den delade många egenskaper med en PC. Internetuppkoppling, mus och tangentbord, stöd för Linux m.m. Så att det blir en verklighet genom Kickstarter känns bara naturligt

Medlem
Skrivet av jkw:

No man's sky och Horizon: Zero Dawn såg najs ut. Resterande var dynga. Saknar information gällande PlayStation Now för EU och Vitan framtid. Något de sade att de skulle avtäcka tidigare E3 i "framtiden"..

Playstation Now för oss i Europa kanske avslöjas på Gamescom.

Inaktiv

Bristen på kärlek till Vitan gör mig besviken. Tycker för övrigt Microsoft hade mer spännande nyheter att komma med.

Inaktiv

Bristen på kärlek till Vitan gör mig besviken. Tycker för övrigt Microsoft hade mer spännande nyheter att komma med.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Trist. Xbox vann.

Håller inte alls med, det enda intressanta med Microsofts konferens var AR-glajjorna.

Medlem

Det stora är alltså en kickstarter, en remake och ett evighetsprojekt?

Bara Hololens mosade detta, bland massor av tekniska lösningar, hårdvara och tunga spel. Vad är det med svenska gamers?!

Medlem

jag skulle våga påstå att det var en riktigt bra E3 överlag i år! Har varit imponerad av samtliga konferenser!

Medlem

Den enda jag blev riktigt besviken på va ju sonys konferens. De andra hade ju intressanta saker. Ok, Uncharted såg helt jävla fantastiskt ut. Last guardian verkar väll ok. och så va det Destiny the taken king,som jag inte fattade om det va ett nytt spel eller ett dlc. annars va det mest "Först på Playstation" "Först dlc på Playstation" och "ni får betatesta först på Playstation" och så va det ett exklusivt dlc till batman. Det löjligaste va ju Shenmue 3. "Ett spel som kanske kommer men då får ni ge oss pengar först." Nu ser det ju ut att komma och föregångarna är grymma. Jag är inte emot Kickstarter men jag tycker inte det platsar på en presskonferens.

1
Skriv svar