Shenmue 3 officiellt – finansieras med crowdfunding

Medlem

Backade utan att tveka, dock bara med $29 i nuläget. Hade jag haft $10000 över hade jag lätt käkat middag med karln och kramat om honom för Space Harrier och Outrun... jaja och Shenmue ^^

(passade även på att bidra med $60 till Bloodstained när jag ändå var i gasen)

Blev riktigt uppe i varv inatt på jobbet när jag läste nyheten och kunde sen inte fokusera på mitt arbete över huvud taget. Jag ville länge ha en fortsättning på storyn och hade faktiskt nöjt mig med åtminstone bok, manga, serie, vad som helst då jag trodde hoppet var ute för oss att få ett nytt spel. Men nu jäklar, nu händer det!

Att senare samma timme även få läsa om FFVII-remaken gjorde mig ännu mindre fokuserad på jobb och mer sugen att springa runt på terminalen med armarna i vädret likt Kevin i Home Alone och bara skrika av glädje.

Medlem

det är banne mig helt absurt att ett spel som annonseras på E3 ska behöva kickstartas för att bli av.

Medlem
Skrivet av boota:

det är banne mig helt absurt att ett spel som annonseras på E3 ska behöva kickstartas för att bli av.

Tror det inte skulle ske annars om man ser hur det gick för de tidigare spelen :/ Jag klagar dock inte, jag drog fram plånboken på en pikosekund. Och det var inte bara för Shenmue 3 utan även som tack för allt han gjort tidigare. Inte minst Outrun. Jag älskar Outrun. ÄLSKAR! Och Shenmue.

Medlem

Ser inget konstigt med att de vill kickstarta det. Shenmue 1 gick med förlust, 2an gav inga större pengar heller. Visst finns det en fanskara men spelen är nu över 10 år gamla.
Vem vill satsa massor av miljoner på att göra uppföljare till 2 ekonomiska misslyckanden?

De gör en kickstarter som en marknadsundersökning, så utvecklarna kan bevisa att intresse finns och få Sony att finansiera resten.
Hade jag varit utgivare hade jag aldrig heller lagt pengar på Shenmue 3 utan att veta att folk är villiga att betala för det.

Medlem

När dras pengarna fårn kickstarter? Är det när kampanjen har löpt ut?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

ÄNTLIGEN! backade kickstartern direkt med 60$


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Hymer:

När dras pengarna fårn kickstarter? Är det när kampanjen har löpt ut?

När kampanjen är slut och lyckas nå målet dras pengarna (någon får rätta mig om jag har missuppfattat)

Medlem
Skrivet av DrDoom:

De gör en kickstarter som en marknadsundersökning, så utvecklarna kan bevisa att intresse finns och få Sony att finansiera resten.

$2.3m insamlat med 31 dagar kvar. Hoppas att Sony fattar galoppen haha.

Medlem
Skrivet av androsynth:
Skrivet av boota:

det är banne mig helt absurt att ett spel som annonseras på E3 ska behöva kickstartas för att bli av.

Tror det inte skulle ske annars om man ser hur det gick för de tidigare spelen :/ Jag klagar dock inte, jag drog fram plånboken på en pikosekund. Och det var inte bara för Shenmue 3 utan även som tack för allt han gjort tidigare. Inte minst Outrun. Jag älskar Outrun. ÄLSKAR! Och Shenmue.

jag har inga problem med att det kickstartar det. det jag har svårt att acceptera är sättet de använder kickstarter på. om det här kan fortsätta så blir e3 bara ett annonsfönster för ett gäng kickstarterprojekt.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Ser inget konstigt med att de vill kickstarta det. Shenmue 1 gick med förlust, 2an gav inga större pengar heller. Visst finns det en fanskara men spelen är nu över 10 år gamla.
Vem vill satsa massor av miljoner på att göra uppföljare till 2 ekonomiska misslyckanden?

De gör en kickstarter som en marknadsundersökning, så utvecklarna kan bevisa att intresse finns och få Sony att finansiera resten.
Hade jag varit utgivare hade jag aldrig heller lagt pengar på Shenmue 3 utan att veta att folk är villiga att betala för det.

Nej, inte konstigare än om Volvo ville ha pengar från bilköpare för att utveckla nästa modell för att dom inte tror att den ska sälja tillräckligt bra.

Medlem

Aldrig hört talas om

12
Skriv svar