Hjälp! blir utloggad med jämna mellanrum

Medlem
Hjälp! blir utloggad med jämna mellanrum

Har installerat WAR och fått det att funka och allt ser bra ut när man loggar in.... dock så blir jag utloggad till listan där man ska välja chars typ efter 5-10min spelande. Så spelet crashar inte (CTD), blir bara utkastad tillbaks till Play-screen.... vad kan det bero på? har direktkoppling(24mbit) till dsl-modemet så inget router emellan, har ingen firewall eller antivirus på datorn... WOW funkar bra men inte war. Har lagt in senaste grafik och mb-drivisarna och directx. Vad kan jag göra mer? Hjälp,vill kunna spela!

Min rigg:
Asus P5Q Pro
Radeon 4870 512mb
4GB 6400 - 800MhZ minnen.
Corsair 650W Nätagg
Vista Ultimate 64bit

Medlem
Medlem

Ingen aning tyvärr googlat det?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har det hänt upprepade gånger?
För samma sak har hänt mig, fast bara en gång, men det föregicks av lagg i form av att "spelvärlden" laggade (inte fryslagg, bara att världen runt mig betedde sig konstigt) - därefter kastades jag ut till där mina characters är. Dock har jag trådlöst mellan mig och routern (fast mycket bra styrka på signalen), så jag antar att det var felet - att jag tappade kopplingen helt enkelt. Det låter osannolikt i ditt läge, men det är den bästa orsaken jag kan komma på. Hoppas det löser sig!

Medlem

Har googlat och kollat överallt,vet verkligen inte vad det kan va :/ och ja det händer varenda gång jag försöker lira. Mythic är ju inte mycket hjälp heller

Medlem

Det ända jag sett som liknar detta, är flickvännens dator som har 3g modem - när modemet trillar ner på golvet, försvinner allting för henne - och hon för andra, så har man c.a 5 sek att hitta modemet och få det plats innan man loggas ut till select character saken - hon d/c'ar inte.

Vet inte om det hjälper, men ser lite ut som samma problem.

Har du även digitaltv ala telia på linan, testa släck boxen och se om det hjälper.

Medlem

Hur har du det med anslutna klienter mot dig? p2p som bittorrent har orsakat att jag kraschat tillbaka login titt som tätt.
Tror det är mitt ADSL-modem som har problem där men stänger jag av min torrentklient så har jag inga problem.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

oops sorry - såg nu att det inte var en sk ctd...:$

Det här är ett vanligt fel som har hänt otroligt många . . googla på warhammer och CTD så kommer du få massor av svar - tyvärr ingen som har någon riktig lösning.

Jag hade det här tidigare men med senaste patcharna har det blivit mycket bättre, det kanske kan hjälpa att stänga av grafikinställningen "shader performance optimisations" inne på character och settings.

Medlem

Jag hade problemet tidigare... Jag löste problemet genom att gå in i enhetshanteraren och sen klicka på nätverksadaptrar, högerklicka på min adapter och välja egenskaper, gå in på avancerat och markera IP Checksum Offload och sätta den på disabled. Det löste problemet när jag körde spelet i Vista... Hoppas det är något som även kan hjälpa dig. Just nu har jag gått över till betaversionen av windows 7 och har inte märkt några problem med spelet än så länge.

1
Skriv svar