nått fel på min mage?

Inaktiv
nått fel på min mage?

tjenare har stora problem med min mage, tycker jag gör på tok för lite dps oavsett specc jag har har testat arcane fire/ttw och frost och kommer aldrig över 5k på singel target.

speccen jag lyckas bäst med är fire/ttw

vet att jag inte är hit cappad men var det förut och de är ingen större skillnad. ber om hjälp och förslag på vad det är för fel

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Stormrage&cn=Na...

Medlem

Det är nog inte din gubbe det är fel på. Om du inte läst guider osv bör du ta en titt på en sådan, t.ex [http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=10711273057]

Lycka till!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

för det är ju rätt många som kommer upp i 5k på singelmob

Medlem
Skrivet av Spiff:

för det är ju rätt många som kommer upp i 5k på singelmob

Ja, så länge du har gear med avarage item level på 232 (som du får lätt via heroics) och är raidbuffad så kommer du ligga över 5k om du spelar rätt.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Skrivet av Achronos:

Det är nog inte din gubbe det är fel på. Om du inte läst guider osv bör du ta en titt på en sådan, t.ex [http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=10711273057]

Lycka till!

kollade igenom sen sidan, såg inga större fel jag gör störande nog. testade o specca om till frostfire o det gjorde ingen större skillnad.

kan de vara så lätt att det är haste som gör den stora skillnaden? har inte speciellt mycket o har sett en hel del mages ligga mellan 800-1300 haste

Medlem

nu har ju jag inte spelat wow på två månader men jag antar att det fortfarande är likadant.. Arcane äger alla andra specs. Det finns inte ens en anledning att vara någon annan spec!

Det du ska satsa på är: Hit tills du träffar cappen. 17% och så får du 6% igenom talents, och om du har en dranei med i partyt så behöver du bara 10% hit.
När du har nått cappen så är spellpower det viktigaste att fokusera på och strax efter det kommer haste. Kör gärna sp/haste gems för att få upp hasten. Jag låg ofta över 5000 dps på singletarget, och det var på naxx25 tiderna. Nu är gearen bättre och arcane har blivit buffat så det borde gå utan problem med din gear.
Upprepat Arcane blast spam ger alltid högst dps men det tar också väldigt mycket mana. om du behöver snåla med manan för att det är en lång fight eller liknande så kör ABx3/ABx4 och sen Arcane Missiles. Använd aldrig någon annan spell än AM när du avslutar en AB stack!

Inaktiv
Skrivet av jlarss:

nu har ju jag inte spelat wow på två månader men jag antar att det fortfarande är likadant.. Arcane äger alla andra specs. Det finns inte ens en anledning att vara någon annan spec!

Det du ska satsa på är: Hit tills du träffar cappen. 17% och så får du 6% igenom talents, och om du har en dranei med i partyt så behöver du bara 10% hit.
När du har nått cappen så är spellpower det viktigaste att fokusera på och strax efter det kommer haste. Kör gärna sp/haste gems för att få upp hasten. Jag låg ofta över 5000 dps på singletarget, och det var på naxx25 tiderna. Nu är gearen bättre och arcane har blivit buffat så det borde gå utan problem med din gear.
Upprepat Arcane blast spam ger alltid högst dps men det tar också väldigt mycket mana. om du behöver snåla med manan för att det är en lång fight eller liknande så kör ABx3/ABx4 och sen Arcane Missiles. Använd aldrig någon annan spell än AM när du avslutar en AB stack!

ingen aning om varför men som jag skrev förut så gör jag betydligt sämre dps som arcane än någon av dom andra speccarna, ingen aning om varför, även om jag kör ABx3/4 och sen AM och när jag flyttar på mig så kör jag arcane barrage.

känns lite osm om det är haste som ställer till det för mig att jag har för lång cast time

Inaktiv

Bara jag som läste mage på svenska?

nått fel på min mage?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

bara du, alla oss andra är toknördar och läser "Mage" i hälsoforum och tycker deras råd är värdelösa och inte hjälper ett dugg i raids

Gen
Medlem

Håller med att Arcane är bäst i raid på bossae (dock inte AoE där Fire med LB äger något fruktansvärt). Haste är såpass viktigt att det går före SP. Tipset är att alltid gemma så att du får socketbonus. All haste du behöver ska du få från ICC gear (utom T10 handskar).

Min rotation är att köra AB tills MBarr proccar sen repeat. Abarr kastar man vid behov eller om man måste röra på sig. Kör sten direkt sen Evo. Har du 4-set T10 måste du tajma Mirror med AP så var noga med att köra AP så fort CDn är slut.

Kika på Astralen (Shattered Hand) för fingervisning om hur du kan geara upp dig eller ladda ned programmer Rawr.

Lycka till!

Medlem

Jo med den gearen ska du klara 5k utan problem i raids. Kan ju säga direkt utan att ens spelat på 6 månader eller vad det är att 427 hitrating är på tok för högt. 17% som någon sa stämmer väl bra. Men du får hit från talents och andra buffs. Tror jag hade typ 215 eller något som arcane när jag spela och blev cappad med raidsbuffs. Men även med 427 hit rating och din gear ska du klara 5k så du måste göra nå general fel Ger dig 2 länks:

http://rawr.codeplex.com/Wikipage
http://elitistjerks.com/f75/t42876-arcane_thread/

1
Skriv svar