Bygg en egen lya i Guild Wars 2: Heart of Thorns

Robot
Medlem
Bygg en egen lya i Guild Wars 2: Heart of Thorns

Coolt!

Medlem

Ingen egen lya, utan bara guild halls?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

såg väldigt förutbestämt å trist ut.

Geeks Gaming

Man kanske skulle sätta sig in i spelet igen.

Medlem

Vore bra om Anet/Ncsoft kunde klargöra sin prissättning och ide om "expansionen". För just nu har de annoserat att expansionen kommer vara fullpris och inkludera GW2 (standalone alltså). Ingen expansion med reducerat pris för de som redan haft GW2 sen länge alltså.

Medlem

Ok, hittade deras klargörande. Jäkligt svinigt av dem för att kunna ha ett högr pris på expansionen.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/hot/HoT-Price-Feed...

Citat:

Q: I already have the game. Do I get a second one? Can I purchase the expansion without having to buy the game that I already own again?

A: To clarify: $50 is the price of the expansion. We included the core game as a free bonus to make it easier for new players to get into it.

Medlem

45 euros låter rätt krämigt för en expansion som vi vet ska ha tre stycken nya kartor, en ny spvp karta, en ny borderland, guild halls och class specializations med nya vapen och armors.

Ingen information om nya dungeons/fractals etc. Lite world bossar här och där.

Jag kände mig rätt sviken av att det skulle vara 45 euros för standard edition. Och ännu mera att veteraner som mig själv inte fick en ny nyckel till core spelet när jag köper expansionen som jag kunde ha gett bort till en vän. För nu är det så här..

Veteran Players - 45 euros = Expansion
New Comers - 45 euros = Core game + Expansion.

Känns lite "rip off" för dem som har spelet redan.

MEN här kom vändpunkten för mig, jag la ner 80 euros när spelet släpptes för deluxe edition. 80 euros är allt jag har betalat för spelet på två års tid.

Dem 45 euros som jag tänker betala kan låta saftigt nu, men på långsikt så lär det vara helt värt priset.

Man får tänka på att dem har levererat nya skins/contents/bug fixes var 3-4 vecka, och det hade varit mer om inte expansionen hade varit ett faktum. Samt så har dem ingen subscription fee. Hela Living Story Season 1 var enormt och bra gjort, Season 2 ska bara ha varit en förberättelse på Season 3 som kommer i expansionen.

Kortfattat kan man tänka så här, en ny expansion i LoTRO tex var 35-50 euros. Och säkert fler MMOs där ute har också tagit så mycket för expansioner, men tvivlar på att det finns något MMO där ute som har levererat content lika bra som GW2 och då har spelet bara ett box price.

Kommer köpa spelet inom de närmaste månaderna. Vi har inget release datum ännu, och denna månad är jag Batman.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jahapp... alla mmo's har ju fått dille på hus å sådant, blir väl som i de flesta fall bara ett "meh" tillslut.

Medlem
Skrivet av Buio:

Ok, hittade deras klargörande. Jäkligt svinigt av dem för att kunna ha ett högr pris på expansionen.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/hot/HoT-Price-Feed...

Citat:

Q: I already have the game. Do I get a second one? Can I purchase the expansion without having to buy the game that I already own again?

A: To clarify: $50 is the price of the expansion. We included the core game as a free bonus to make it easier for new players to get into it.

Alltså, med tanke på att spelet är Buy to Play så måste de få inkomst på några sätt. Det är ju knappast som att spelet har problem med konstant flöde av nytt content, så jag håller inte med om att det är ett dugg svinigt. WoW tar också betalt för deras expansioner, men samtidigt betalar man månadskostnaden, vilket kommer upp i den här summan i princip direkt av sig själv.

Du är välkommen att hålla dig till free 2 play spel om du föredrar det, dock.

Medlem

Rätt saftig pris lapp har de satt iaf!

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Alltså, med tanke på att spelet är Buy to Play så måste de få inkomst på några sätt. Det är ju knappast som att spelet har problem med konstant flöde av nytt content, så jag håller inte med om att det är ett dugg svinigt. WoW tar också betalt för deras expansioner, men samtidigt betalar man månadskostnaden, vilket kommer upp i den här summan i princip direkt av sig själv.

Du är välkommen att hålla dig till free 2 play spel om du föredrar det, dock.

Visst, det är B2P, men detta är en expansion med inte i närheten av lika mycket innehåll som originalspelet. Ingen som helst rabatt för att man köpt spelet tidigare. En ny spelare som köper "expansionen" får den och hela GW2 på köpet.

Utöver det, lam kommentar från dig angående F2P bara för att jag kritiserar deras prissättningstaktik.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Buio:

Ok, hittade deras klargörande. Jäkligt svinigt av dem för att kunna ha ett högr pris på expansionen.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/hot/HoT-Price-Feed...

Citat:

Q: I already have the game. Do I get a second one? Can I purchase the expansion without having to buy the game that I already own again?

A: To clarify: $50 is the price of the expansion. We included the core game as a free bonus to make it easier for new players to get into it.

Alltså, med tanke på att spelet är Buy to Play så måste de få inkomst på några sätt. Det är ju knappast som att spelet har problem med konstant flöde av nytt content, så jag håller inte med om att det är ett dugg svinigt. WoW tar också betalt för deras expansioner, men samtidigt betalar man månadskostnaden, vilket kommer upp i den här summan i princip direkt av sig själv.

Du är välkommen att hålla dig till free 2 play spel om du föredrar det, dock.

Cash shop? Skulle vara en ide att inf... vänta nu, just ja detta spel har en sådan. Jag har köpt bas spelet, varför ska jag som köpte spelet när det kom, bli "tvingad" att köpa det igen för att få tillgång till expansionen? Jo det är svinigt mot oss som redan köpt spelet

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Buio:

Ok, hittade deras klargörande. Jäkligt svinigt av dem för att kunna ha ett högr pris på expansionen.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/hot/HoT-Price-Feed...

Citat:

Q: I already have the game. Do I get a second one? Can I purchase the expansion without having to buy the game that I already own again?

A: To clarify: $50 is the price of the expansion. We included the core game as a free bonus to make it easier for new players to get into it.

Alltså, med tanke på att spelet är Buy to Play så måste de få inkomst på några sätt. Det är ju knappast som att spelet har problem med konstant flöde av nytt content, så jag håller inte med om att det är ett dugg svinigt. WoW tar också betalt för deras expansioner, men samtidigt betalar man månadskostnaden, vilket kommer upp i den här summan i princip direkt av sig själv.

Du är välkommen att hålla dig till free 2 play spel om du föredrar det, dock.

Cash shop? Skulle vara en ide att inf... vänta nu, just ja detta spel har en sådan. Jag har köpt bas spelet, varför ska jag som köpte spelet när det kom, bli "tvingad" att köpa det igen för att få tillgång till expansionen? Jo det är svinigt mot oss som redan köpt spelet

Well, köp inte expansionen då. Problemet löst. Du blir inte tvingad att köpa någonting "igen", att andra får möjligheten att få originalet på köpet är inte någonting dåligt. Prissättningen ser hög ut fram tills man faktiskt drar ur sitt huvud ur röven och tittar på helheten av vad som händer här: det här är en expansion till ett Buy to Play MMO som måste dra in pengar på andra sätt än månadskostnad, och samtidigt är det även ett MMO som är flitigt på att levera nytt content hela tiden. Det är löjligt cyniskt att tro att de satt priset så högt för att de är giriga, då det kostar enorma summor att fortsätta skapa nytt content och de måste fortsätta få in pengar på något sätt.

För att sätta detta i perspektiv kan du jämföra vad det kostar att köpa en expansion till WoW och dessutom betala månadskostnaden. Efter vad, 1-2 månader ungefär, så har expansionens prislapp jämnat ut sig rätt rejält jämfört med ett subscription-mmo som också tar betalt för sina expansioner. Exempelvis kostar nya expansionen till FF14 $39, och där är fortfarande månadskostnad på det spelet.

Det kostar att underhålla och skapa nytt content till ett MMO. Priset på den här expansionen är inte i närheten av lika hög som ni gnällspikar får det att låta som är man faktiskt tittar på hur Guild Wars 2 har fått nytt content konstant hela tiden, och kommer fortsätta få det med expansionen också.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Well, köp inte expansionen då. Problemet löst. Du blir inte tvingad att köpa någonting "igen", att andra får möjligheten att få originalet på köpet är inte någonting dåligt. Prissättningen ser hög ut fram tills man faktiskt drar ur sitt huvud ur röven och tittar på helheten av vad som händer här: det här är en expansion till ett Buy to Play MMO som måste dra in pengar på andra sätt än månadskostnad, och samtidigt är det även ett MMO som är flitigt på att levera nytt content hela tiden. Det är löjligt cyniskt att tro att de satt priset så högt för att de är giriga, då det kostar enorma summor att fortsätta skapa nytt content och de måste fortsätta få in pengar på något sätt.

För att sätta detta i perspektiv kan du jämföra vad det kostar att köpa en expansion till WoW och dessutom betala månadskostnaden. Efter vad, 1-2 månader ungefär, så har expansionens prislapp jämnat ut sig rätt rejält jämfört med ett subscription-mmo som också tar betalt för sina expansioner. Exempelvis kostar nya expansionen till FF14 $39, och där är fortfarande månadskostnad på det spelet.

Det kostar att underhålla och skapa nytt content till ett MMO. Priset på den här expansionen är inte i närheten av lika hög som ni gnällspikar får det att låta som är man faktiskt tittar på hur Guild Wars 2 har fått nytt content konstant hela tiden, och kommer fortsätta få det med expansionen också.

Snarare du som behöver ta av dig skygglapparna och vidga ditt perspektiv. De hade likaväl kunnat göra ett separat paket för nya spelare med grundspelet inbakat.

Här handlar det enbart om att mjölka ur så mycket som möjligt även från gamla spelare som både köpt grundspelet och troligen spenderat en hel del i gemshoppen.

Anet har själva valt modellen med B2P och om de inte har råd att släppa vettigt innehåll så får de väl börja med prenumerationbaserad modell istället.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Buio:

Ok, hittade deras klargörande. Jäkligt svinigt av dem för att kunna ha ett högr pris på expansionen.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/hot/HoT-Price-Feed...

Citat:

Q: I already have the game. Do I get a second one? Can I purchase the expansion without having to buy the game that I already own again?

A: To clarify: $50 is the price of the expansion. We included the core game as a free bonus to make it easier for new players to get into it.

Alltså, med tanke på att spelet är Buy to Play så måste de få inkomst på några sätt. Det är ju knappast som att spelet har problem med konstant flöde av nytt content, så jag håller inte med om att det är ett dugg svinigt. WoW tar också betalt för deras expansioner, men samtidigt betalar man månadskostnaden, vilket kommer upp i den här summan i princip direkt av sig själv.

Du är välkommen att hålla dig till free 2 play spel om du föredrar det, dock.

Cash shop? Skulle vara en ide att inf... vänta nu, just ja detta spel har en sådan. Jag har köpt bas spelet, varför ska jag som köpte spelet när det kom, bli "tvingad" att köpa det igen för att få tillgång till expansionen? Jo det är svinigt mot oss som redan köpt spelet

Well, köp inte expansionen då. Problemet löst. Du blir inte tvingad att köpa någonting "igen", att andra får möjligheten att få originalet på köpet är inte någonting dåligt. Prissättningen ser hög ut fram tills man faktiskt drar ur sitt huvud ur röven och tittar på helheten av vad som händer här: det här är en expansion till ett Buy to Play MMO som måste dra in pengar på andra sätt än månadskostnad, och samtidigt är det även ett MMO som är flitigt på att levera nytt content hela tiden. Det är löjligt cyniskt att tro att de satt priset så högt för att de är giriga, då det kostar enorma summor att fortsätta skapa nytt content och de måste fortsätta få in pengar på något sätt.

För att sätta detta i perspektiv kan du jämföra vad det kostar att köpa en expansion till WoW och dessutom betala månadskostnaden. Efter vad, 1-2 månader ungefär, så har expansionens prislapp jämnat ut sig rätt rejält jämfört med ett subscription-mmo som också tar betalt för sina expansioner. Exempelvis kostar nya expansionen till FF14 $39, och där är fortfarande månadskostnad på det spelet.

Det kostar att underhålla och skapa nytt content till ett MMO. Priset på den här expansionen är inte i närheten av lika hög som ni gnällspikar får det att låta som är man faktiskt tittar på hur Guild Wars 2 har fått nytt content konstant hela tiden, och kommer fortsätta få det med expansionen också.

Well, när klagade jag på prislappen? Om jag klagade på den så ber jag så mycket om ursäkt, för den har jag ingenting emot

Medlem

Tja dyrt o dyrt dom tänker nog att dom släppt så mycket content för core spelet så dom kanske vill ta in lite mer pengar på expansionen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade sett fram emot att komma tillbaka till GW2, men den här affärsmodellen är rätt avtändande.

1) Priset är högt. För högt oavsett innehåll för en expansion.

2) På tok för diffus info om vad expansionen faktiskt kommer att innehålla. I nuläget låter det som detta inte är värt pengarna.

3) GW2 har alltid haft en gemstore, som dessutom varit rejält inkomstbringande. Man får därför kämpa lite för att föra argumentet att "de måste sätta ett högt pris för detta är deras enda sätt att få in pengar i B2P-modellen".

4) Att inkludera basspelet i priset, och sen sondmata detta till existerande spelarbas är en nagel i ögat och inget annat. Oavsett värde applicerat på basspelsbiten i paketet. Varför tydligt markera att nya spelare premieras och lojala veteraner får ingenting?

5) Att efter så här lång tid, när de flesta fyllt upp sina char slots (och förmodligen investerat diverse gems i dessa), inte ens inkludera en enda extra char slot med standardversionen är smaklöst. Hur f-n tänkte man där?

6) Att detta blev ett sistaminutenbeslut är lätt att inse baserat på cachade jämförelser i den officiella FAQ:en före och efter den ~15:e juni. Schyst mot de nya spelare som ville vara förberedda på expansionen och köpte basspelet till fullpris nyligen...

Lägger de inte ens till en enda extra karaktärsslot för veteraner som lägger till expansionen i ett existerande konto blir det nog fortsatt GW2 paus här. Vissa principer måste man hålla fast vid, och det finns så otroligt mycket bra spel att spela ändå. Problemet år 2015 är snarare att ha tillräckligt med tid än utbud.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar