Nu börjas det igen.

Inaktiv
Nu börjas det igen.

Borde jag börja igen?

Och bli beroende igen?

2 år sedan jag spelade sist, funderar på att skaffa 1 månads-kort och testa igen

Jag vet ingenting om Wrath of the Lich King, men jag vet att Arthas är där, och då måste Jag dit.

Jag behöver lite idéer till exempel vilken server jag borde börja på, vilken Class eller om jag ska vara Horde eller Alliance, sist var jag Alliance, så jag tror det blir Horde i vilket fall. ^^

(Och inga RP servrar som förslag, tack )

Medlem

Du borde vänta på nästa expansion. Om du inte spelat på två år har du en otrolig lång grind att skaffa tillräckligt bra gear för de nya instanserna.

Själv sluta jag nyligen då jag tycker det är irriterande att ens gubbe aldrig blir klar, alltid någon nya patch som släpper bättre grejer. I många andra spel när gubben är done så är den done. Då gör man flera olika gubbar istället så det blir roligare och mer variation i spelet istället. Och om det släpps något nytt är det inget overhaul som krävs, kanske bara byta ut 1-3 item pieces.

Jobbigt att behöva införskaffa nya PVP sets VARJE season... trött på det vill ju bara spela

Medlem

Konstig inställning där Psio, för det är ju inte kul när ens gubbe blir klar. Då torskar man ju hela motivationen. Att ha alts ska vara för skojs skull, och lite variation.

Visst kanske det känns knasigt att dom släpper massa gear så kort efter annat gear, men så är det just nu

Inaktiv
Skrivet av Psionist:

Du borde vänta på nästa expansion. Om du inte spelat på två år har du en otrolig lång grind att skaffa tillräckligt bra gear för de nya instanserna.

Själv sluta jag nyligen då jag tycker det är irriterande att ens gubbe aldrig blir klar, alltid någon nya patch som släpper bättre grejer. I många andra spel när gubben är done så är den done. Då gör man flera olika gubbar istället så det blir roligare och mer variation i spelet istället. Och om det släpps något nytt är det inget overhaul som krävs, kanske bara byta ut 1-3 item pieces.

Jobbigt att behöva införskaffa nya PVP sets VARJE season... trött på det vill ju bara spela

Tack för tipset, och nästa expansion är Catalysm va?
Kommer inte ihåg sådant hehe

Medlem
Skrivet av Psionist:

Du borde vänta på nästa expansion. Om du inte spelat på två år har du en otrolig lång grind att skaffa tillräckligt bra gear för de nya instanserna.

Själv sluta jag nyligen då jag tycker det är irriterande att ens gubbe aldrig blir klar, alltid någon nya patch som släpper bättre grejer. I många andra spel när gubben är done så är den done. Då gör man flera olika gubbar istället så det blir roligare och mer variation i spelet istället. Och om det släpps något nytt är det inget overhaul som krävs, kanske bara byta ut 1-3 item pieces.

Jobbigt att behöva införskaffa nya PVP sets VARJE season... trött på det vill ju bara spela

Lyssna inte på honom, han har fått hela konceptet "MMORPG" om bakfoten.

Och en "otroligt lång grind att skaffa tillräckligt bra gear för de nya instanserna" är bull. när du dingat 80 behöver du bara köra heroics ett tag för emblems och köpa ditt gear, sen är det bara att hoppa in i raids.

Medlem

Sen är allt tid förgäves när nästa exp kommer då du får börja om igen.

Inaktiv

Jag funderar på att börja köra igen, inte för att WOW är so fantastiskt, mest för att mina mkompisar kör det.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Sen är allt tid förgäves när nästa exp kommer då du får börja om igen.

Men så är det i MMORPG. Förhoppningsvis var det en hel nöje inblandat när sakerna införskaffades annars tror jag det nog är bästa att inte börja spela alls igen. Visst sörjer jag fortfarande att prophecy settet (t1) inte är det fetaste på min prälle längre som det var en gång i tiden, men det är ju så det funkar.

För att istället gå on topic.

Spelar just nu upp en ny char vilket jag inte gjort på länge. Aldrig varit med om att det kan gå så fort och lätt. Hinner inte göra allt jag vill för jag levlar ifrån zonerna alldeles för fort. Det har tillkommit en rejäl exp boost sen du spelade för 2 år sedan. Dessutom mount på lvl 20 och epic på lvl 40 gör det ännu enklare. Med dungein findern kan man hitta instancer relativt fort så man kan levla enbart genom dem från lvl 15.

Det är fakstikst sjukt enkelt att spela upp en char till 80 och sen vara raidduglig inom några veckor. Bäst av allt är att man fortfarande inte behöver bli en nolifer för att åstadkomma detta. Satte man sig ned och vore riktigt nördig hade det gått att fixa en ICC-duglig char på runt en vecka.

1
Skriv svar