Äntligen - snart kan vi lira Dayz utan andra

Robot
Äntligen - snart kan vi lira Dayz utan andra

Ibland vill man helt enkelt vara ifred från idioter.

#dayz


Medlem
Äntligen - snart kan vi lira Dayz utan andra

Börjar tröttna på att höra ordet "snart" i samband med DayZ.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Förstår varför, men jisses vad tråkigt det var på tomma servrar i dayZ modden xD. Men kanske är roligare nu när dom kommit lite längre i utvecklingen

Medlem

Ska bli intressant att se vad de kan åstadkomma när de inte måste tänka på serverprestandan för 50+ spelare samtidigt. Förhoppningsvis får vi se stora zombiehorder och vänliga/fientliga NPC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har de fixat det oförlåtliga ännu så spelet är köpvärt? Kommer zombies genom väggar än?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Har de fixat det oförlåtliga ännu så spelet är köpvärt? Kommer zombies genom väggar än?

Vissa rapporterar att zombies kommer genom väggarna, men jag har inte märkt något av det i senaste patchen. 0.57 är den bästa patchen hittills och det är roligt att spela, men vill du ha ett färdigt spel råder jag dig mycket starkt att vänta tills (om) det kommer ut ur early access.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ska ni inte nämna att de också ska gå ur Alpha stadiet och gå in i beta fasen när allt detta ska hända?

Medlem

Kan man inte sätta upp privata servrar med lösenord i dayz?

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Kane:

Har de fixat det oförlåtliga ännu så spelet är köpvärt? Kommer zombies genom väggar än?

Vissa rapporterar att zombies kommer genom väggarna, men jag har inte märkt något av det i senaste patchen. 0.57 är den bästa patchen hittills och det är roligt att spela, men vill du ha ett färdigt spel råder jag dig mycket starkt att vänta tills (om) det kommer ut ur early access.

Nejdå, jag söker inte ett färdigt spel men "gå genom väggar " är såpass illa att det skulle bli en avinstallation första gången det händer. Något som jag helt enkelt aldrig skulle kunna acceptera i ett spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ska bli skoj att köra det när det är klart!

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Kan man inte sätta upp privata servrar med lösenord i dayz?

Det undrar jag också... Skulle gärna spela med ett par polare. Inte själv eller med massor av troll och hackers.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

eXp
Medlem

Privata Servrar
Det kommer snart i Steam under tools.

Medlem

DayZ är nog det early access spel jag ångrar mest jag tillät mig själv bli lurad till att köpa.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Kan man inte sätta upp privata servrar med lösenord i dayz?

Nej, inte i Stand Alone. Vanliga DayZ, ja, men inte i SA. Alla servrar är publika.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Kane:

Har de fixat det oförlåtliga ännu så spelet är köpvärt? Kommer zombies genom väggar än?

Vissa rapporterar att zombies kommer genom väggarna, men jag har inte märkt något av det i senaste patchen. 0.57 är den bästa patchen hittills och det är roligt att spela, men vill du ha ett färdigt spel råder jag dig mycket starkt att vänta tills (om) det kommer ut ur early access.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

DayZ är nog det early access spel jag ångrar mest jag tillät mig själv bli lurad till att köpa.

Lurad? Hur? Du verkar ju ha läsförståelse, så hur, hur kan du blivit lurad? Står på steam sidan att det är early acces, står t.o.m att early acces INTE är ett färdigt spel. Så min fråga till dig är, HUR?

Medlem

Släpp datum 2089.... Sämsta utveckligen av ett spel någonsin

Medlem

tipsar alla att testa H1Z1. vart positivt överraskad av det.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Kane:

Har de fixat det oförlåtliga ännu så spelet är köpvärt? Kommer zombies genom väggar än?

Vissa rapporterar att zombies kommer genom väggarna, men jag har inte märkt något av det i senaste patchen. 0.57 är den bästa patchen hittills och det är roligt att spela, men vill du ha ett färdigt spel råder jag dig mycket starkt att vänta tills (om) det kommer ut ur early access.

Nejdå, jag söker inte ett färdigt spel men "gå genom väggar " är såpass illa att det skulle bli en avinstallation första gången det händer. Något som jag helt enkelt aldrig skulle kunna acceptera i ett spel.

Det förstår jag. Den senaste tiden har de nämligen hållit på och lekt med zombie-AI, vilket medförde att de började springa genom väggar igen. Nu verkar det bättre på den fronten, men ingen kan ju garantera att problemet kommer att vara löst för evigt. Det varierar lite från patch till patch, men som det ser ut i nuläget skulle jag definitivt rekommendera DayZ åt nyfikna nyburgare som tål lite buggar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MiLeS:

DayZ är nog det early access spel jag ångrar mest jag tillät mig själv bli lurad till att köpa.

Lurad? Hur? Du verkar ju ha läsförståelse, så hur, hur kan du blivit lurad? Står på steam sidan att det är early acces, står t.o.m att early acces INTE är ett färdigt spel. Så min fråga till dig är, HUR?

Sluta dryga dig. Alla vet vad early access betyder men då ingår det som ett löfte att spelet utvecklas och blir klart en dag. Som DayZ ser ut så har man inte ens fixat de mest irriterande problemen från 2012 än. Man verkar mer intesserad av att införa nya konserver och animationer än att fixa t.ex. zombies förmåga att gå igenom väggar, ett av de mest uppmärksammade problem som fortfarande är kvar... sen 2012.

Medlem
Skrivet av employed:

tipsar alla att testa H1Z1. vart positivt överraskad av det.

Det tråkiga med Sony Entertainment Online (nu under annat namn och ägare) är att deras spel alltid slutar som pay-to-win.

Medlem

h1z1 är ju sämre än dayz vilket är rätt svårt att tro.

Medlem

Aldrig spelat DayZ, men jag trodde att spela med /mot andra spelare var hela grejen... eller ?

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MiLeS:

DayZ är nog det early access spel jag ångrar mest jag tillät mig själv bli lurad till att köpa.

Lurad? Hur? Du verkar ju ha läsförståelse, så hur, hur kan du blivit lurad? Står på steam sidan att det är early acces, står t.o.m att early acces INTE är ett färdigt spel. Så min fråga till dig är, HUR?

Sluta dryga dig. Alla vet vad early access betyder men då ingår det som ett löfte att spelet utvecklas och blir klart en dag. Som DayZ ser ut så har man inte ens fixat de mest irriterande problemen från 2012 än. Man verkar mer intesserad av att införa nya konserver och animationer än att fixa t.ex. zombies förmåga att gå igenom väggar, ett av de mest uppmärksammade problem som fortfarande är kvar... sen 2012.

Ingenting som säger att det aldrig blir klart. Köp inte early access om du inte vill vänta på att det blir färdigt. Du vet vad du ger dig in på med early access vid det här laget. Du har inte blivit lurad någonstans

1
Skriv svar