Hur känns det....

Medlem
Hur känns det....

Att ni idag spelar ett lir som är komplett värdelöst i mina ögon? Som var det absolut bästa spelet men som förstörts utav randomkassa casual spelare som gnällt över att de inte fått se de svåraste raidsen, fått den tuffaste utrustningen och whinat över att just inte deras item droppade?

Finns det folk som idag spelar wow 10h om dagen? Finns det folk som ens orkar bry sig?

Inaktiv

vad menar du? har dom gjort allt jättelätt?

Medlem

Ja? Finns absolut inga utmaningar längre vad jag vet, rätta mig gärna om jag har fel. Utrustning kastas på spelarna hur som helst, och det krävs minimal insatts för att samla ihop utrustning tex. Sen finns det en hel del massa andra element som tydligt visar på att spelet blivit fruktansvärt mycket mindre intressant och "episkt", nu känns det mera som en tråkig sandlåda full med gegga och vart ligger tjusningen i det?

Inaktiv

Så du vill vara flashig i IronForge och dom andra ska inte få uppleva halva spelet så att du ska känna dig bra? mmkey.

Att alla springer runt med epic gör att dina stats sänks? tänkt på att gear samlande är till för 1 enda sak... att kunna gå vidare i storyn genom att döda svårare bossar, när du tittar på film spolar du till slutet på alla filmer? bossarna är själva grejjen med hela spelet inte vad dom droppar.

Och ja jag kan rätta dig, det finns utmaning i form av Achievments, dom är serious business att ha för elit spelare och en del raid-achiev är jättesvåra att få.

Medlem

Nu är det ju så att man inte ens behöver någon speciell gear, för alla bossar finns i lätta versioner iaf, herregud, så det argumentet faller ju platt ändå. Det hela grundar sig ändå i att massans krav på fräna saker har gjort spelet sämmre, klarar man inte av svårare bossar eller liknande får man göra annat i spelet precis som du säger.

Och vad, svåra achivements? Visst finns det achivements som är svåra, typ lonley protodrake eller vad som helst, men de är helt random. Och vilken jävla lupp som helst kan ju campa en rutt 24/7 utan några problem.

Testpilot

Snarare så att herr Xhosa har tröttnat på spelet o tycker att det är sämre nu för nyhetens behag har slocknat.
På den gamla "goda tiden" var inte spelet svårare , det var spelmekaniken i sig som förhindrade att för många kunde gå runt med det häftigaste gearet o se alla encounters.

De viktigaste skillnaderna som jag ser det är att 40 manna försvann , den ändlösa grinden för pots&buffs förenklades och att Purple Ilvl runt 200-213 typ. är den nya "blåa" gearen.
Blå gear är som grön var förr i tiden kan man säga.

Som redan påvisats finns det svåra achievements att göra för o kunna visa upp sin e-peen.

Medlem

Tröttnat på spelet, det var länge sedan, r man blåste igenom 10 levlar och allt raid content på en vecka var det bara tråkigt. 25 manna raids är all fine, det blev förjävligt med. Två versioner utav "samm" raid dock. Achivements ja, inget som spelar roll och fortfarande för simpelt.

Jag behöver ingen epeen, jag vet att jag ändå är bland de bästa spelarna of all time ändå och det räcker för mig , det är ändå häpnande väckande hur folk idag faktiskt kan tycka de uppnår något och är stolta över sina karaktärer när de tbh är ren skit och det ända de gjort är att nobrain fiffla i raids med andra idioter.

Spelet var bra när det var en utmaning, när raidsen ställde krav osv. Och det är helt ärligt talat trist att spelet idag är sämmre.

Testpilot

Lite trist att inte få några motargument mer än att "Jag är toppspelare som tröttnat så därför är spelet sämre"

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Jag behöver ingen epeen, jag vet att jag ändå är bland de bästa spelarna of all time ändå och det räcker för mig.

Ja det är väl du och en miljon till då isåfall. "bland de bästa" på WoW, ja den var rolig.

Missförstå mig inte, du är säkert en mycket bättre spelare än mig, men å andra sidan... det är WoW..
Vem som helst kan bli "bäst" på WoW, det handlar mest om att ha tid, intresse och att inte vara en idiot.
Du har rätt i att allting numera är enkelt så ta det också då för vad det är.
Det har aldrig eller kommer aldrig att bli ett spel som kröner mästare som gammla hederliga fpslir.
Det låter på dig som du saknar CS eller nåt sånt där det faktiskt finns någon att tävla mot på lika villkor jämfört med ett MMORPG där hela världen slåss mot samma datamonster. Att stå och jämföra bedrifter på ett lägre plan i WoW blir ungefär lika givande som att skryta med hur snabbt man kan döda datorspelade botar i CS.

Men du har ju faktiskt rätt i att achievementpoängen är rätt så menlösa. Speciellt då ingenting från tiden innan de infördes räknas även om man varvat WoW en miljon gånger.

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Att ni idag spelar ett lir som är komplett värdelöst i mina ögon?

För att inte en enda jävel bryr sig om vad du tycker, kanske?

.. och " bland dem bästa på wow ".. asså seriöst vem tror du att du är egentligen?:D

Medlem

Men vissa har verkligen inte förstått vad achievements, hardmodes etc handlar om. Det är där du ska leta om du vill ha den utmaningen vanliga casualspelare inte klarar av. Nuförtiden räknar man inte ens vanliga kills i den så kallade world first jakten som finns. Leta upp de svåra achievements eller hardmodes på bossarna så ska du få se på utmaning utan dess like.

Medlem

Alone in the darkness med 239 gear.

Tribute to dedicated insanity.

Tribute to Insanity 25 player.

Det är inte så jättelätt som du verkar få det att låta. Spelet är ganska tråkigt om man bara spelar easymode och bara vill ha gear. Däremot är Wow ett spel som alla andra som blir vad du gör det till. Jag har spelat sen release och jag njuter än idag av progress raids.

Sen är det skönt när du inte ser skillnad på tex 245 och 258 gear tex, för jag antar att du inte gör det när du säger att de slänger gear gratis på en. Gearen som man idag får från heroics är 232-245 ungefär och raidgearen är 251-264 (277) och det är ganska stor skillad på dem när det väl kommer till kritan.


signatur
Medlem

Som föregående talare.

Folk tenderar bara till att kika på färgen på föremålen, då begreppet Epic tappat i betydelse. Och det är en ganska naturlig gång eftersom gearet från och med tbc är såpass mycket bättre att dom inte kan vara Blåa en bit upp som på 60 tiden. Gear är inte allt, se igenom sånt och se igenom easymodes så har du ett svårt spel fortfarande.

Medlem

Håller helt med skaparen! 4 bossar i ICC kommer ut "Yes fan va kul" första dan är det redan guilder som tagit ner alla bossar på 25man, 3 dagar senare har våran guild tagit ner dom. Va fan det ska ta minst 2 veckor innan ens dom bästa har tagit ner bossarna.

Inaktiv

Om du nu är kung i wow och anser att spelet suger, lägg då din nyvunna tid på att lära dig att stava. Dina särskrivningar visar då inte direkt på någon större begåvning.

Testpilot
Skrivet av mics59:

Håller helt med skaparen! 4 bossar i ICC kommer ut "Yes fan va kul" första dan är det redan guilder som tagit ner alla bossar på 25man, 3 dagar senare har våran guild tagit ner dom. Va fan det ska ta minst 2 veckor innan ens dom bästa har tagit ner bossarna.

Som Seppuko mfl. redan nämnt :
Att ta ner en boss UTAN hardmode + svåra achievements är inte samma sak.

Det är inte som på lvl60-70 tiden då en boss hade bara ett läge och hardmode mm. var inbyggt per default typ

Medlem
Skrivet av mics59:

Håller helt med skaparen! 4 bossar i ICC kommer ut "Yes fan va kul" första dan är det redan guilder som tagit ner alla bossar på 25man, 3 dagar senare har våran guild tagit ner dom. Va fan det ska ta minst 2 veckor innan ens dom bästa har tagit ner bossarna.

Beror ju till viss del på att de inte är totalt sönderbuggade och det inte går veckor innan en fix kommer som de va förr om åren. Det var sällan så att något tog speciellt lång tid för att det var "svårt" utan mest för att highend-guilderna fick agera betatestare på buggiga instancer.
Så fort fixen var klar så var det inte alls lika svårt.

Medlem

Tog väl några timmar innan C'thun och Nefarian dog efter hotfixes. Vet att jag hade ett guild på min server som dödade Nef innan hotfixen (1%).


signatur
Medlem

Tror du missat poängen... De gör så här i slutet av varje expansion så alla ska få möjligheten att uppleva all content.
Om några månader kan du få vara speciell och supercool igen i ca 2 år.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Tror du missat poängen... De gör så här i slutet av varje expansion så alla ska få möjligheten att uppleva all content.
Om några månader kan du få vara speciell och supercool igen i ca 2 år.

Men... Nu är det ju så att det har varit ez genom hela expansionen, sen vore det bara korkat att göra den sista raiden jättelätt för att "alla ska se den". Cata ligger fortfarande många månader borta, blizz måste underhålla sina spelare fram tills dess. Att göra allt jättelätt redan nu vore inte ett smart steg.

Sen att säga att Nef och C'thun blev dödade efter några timmar efter hotixar är inte en korrekt jämförelse. De bossarna hade varit ute i flera veckor, kanske månader, och spelare hade haft lång tid på sig att öva. När sedan hotfixen kom så applicerade spelarna bara det de hade övat in i flera veckor när bossarna var omöjliga att döda.

Generellt sätt så ÄR WOTLK mycket enklare än vad det var innan. Många vill nog säga att Vanilla var den bästa tiden, det var då det var störst utmaning och allra svårast, men jag tror folk ser sig blinda med nostalgi på hur det egentligen var, allt var nytt, och det fanns väldigt gott om dåliga spelare som inte visste ett dyft. TBC skulle jag säga var WoW's "primetime", då introducerades mycket nytt material, som faktiskt var väldigt svårt ända från början.

Inaktiv

undrar om han inte drar er i benet.

#0's inlägg är ungefär samma sak som att jag tycker att det är helt sjukt att amanda jensen och lars winnerbäck fick grammys.

Medlem

Observera ordet "Troll" på hans titel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har spelat WOW i flera år och reagerade när man ändrade den ena saken efter den andra, för att förenkla vissa saker. När jag startade med min warrior, så måste man komma upp till level 40 för att kunna rida.

När jag startade min präst så hade man visst sänkt till level 30 för att kunna rida. Nu när jag levlar upp mina andra karaktärer så kan jag rida redan vid level 20.

Vi kutade runt i Kalimdor och utforskade till fots när vi var på level 30-40 och nu möter man folk som rider runt i Kalimdor och är på level 20-25.

Vi fick verkligen kämpa för att få vår häst i begynnelsen av WOW och många moment var ett verkligt äventyr som krävde både IQ och trogna medkämpar. Vi fick hjälpas åt att klura ut hur vi skulle lösa vissa svåra quest.

Nu är det ju bara att ladda upp kartan och kolla in vart man ska rida och göra sin quest. Man behöver ju inte ens läsa igenom vad det handlar om. Jag känner nästan frustration över att spelet nästan blir förstört på många punkter.

Jag håller på att spela med vänner som nu levlar upp för första gången i WOW och jag tycker att det där verkliga äventyret, där det gäller att jobba med insidan av huvudet och även vara skärpt i groups och dungeons har förändrats så att man måste reagera.

Nya spelare vet ju inte vad jag talar om, så dom kan ju inte fatta hur WOW var från början. Massa nyheter har ju tillkommit och mina vänner från början var väldigt positiva till Burning Crusade och Lich King.

Men nu blir jag mer och mer upprörd över vissa förenklingar som nästan får mig att tänka på Flyff (ett barnspel). Jag känner nästan lite vemod och kanske det är för mycket nostalgi.

Men jag förstår samtidigt Blizzards agerande. Dom vill att folk ska komma vidare lättare för att nå fram till Burning Crusade och senare Lich King, men det på bekostnad av att många andra fantastiska och underbara ögonblick har raderats ut.

Jag kommer aldrig att glömma när jag köpte min första häst vid level 40 (warrior) och lycklig red runt i Elwyn och i Westfall och hoppade över staketen i glädje. Samma känsla kan jag givetvis inte uppleva nu när allting blivit så mycket enklare.

Men när jag hjälper mina vänner att levla upp och jag själv har skapat flera nya karaktärer, så kan jag ändå konstatera att mina vänner förmodligen upplever samma glädje som jag gjorde när jag köpte fick min första häst vid level 40, som dom nu gör när dom köper sin vid level 20.

Summa summarum: Vissa saker har blivit för enkla anser jag, men nya spelare vet ju inte om det och spelar för glatta livet och bryr sig inte om oss gamla nostalgiker. Spelet håller fortfarande sådan klass att inget spel klår det.

Har nyss testat Age of Conan och kan bara säga att jag reagerade direkt på att det upplevdes mycket mer linjärt. Grafiken är bättre på många sätt, men det är inte det som gör ett spel bra som helhet.

WOW håller än idag och det kan man ju inse lätt genom att se hur det ser ut på samtliga servrar. Det är fullt ös och nya spelare rekommenderar spelet till sina vänner. Så WOW kommer att hålla ställningarna ett bra tag till, den saken är klar.

Men jag måste ändå medge att jag verkligen inte är någon hardcore spelare. Så när det gäller vissa tuffa dungeons eller raids, så kan jag inte ge rätt utvärdering.

Inaktiv

Ok alla eliter! Har ni testat spelet med vita gear?
-Aha fortfarande eliter efter att ni gjort det!
Ok testa då med gråa gear utan enhancements?
-Är det nu fortfarande lätt! Skippa då talentträdet.


signatur

//Jag é så smat; S M A T!

Medlem

Du har fel, testa 25man Heoric

1
Skriv svar