Pillars of Eternity-expansion utannonserad!

Robot
MEG
Medlem
Pillars of Eternity-expansion utannonserad!

Kan bli bra...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Högre tak för levels är bra, för när jag nådde max halvvägs in i spelet blev det genast tråkigare. Förstår att det måste finnas för balans, men för mig som spelare känns det som ett krokben.

Medlem

Jaaaaa! Högre leveltak, jatack. Fanns på tok för få levels, och jag nådde max alldeles för snabbt även med ett full party. Jag ska snart spela om hela spelet solo, och då kommer jag nå max level hur fort som helst eftersom jag inte behöver dela experience med någon. Är lite knasigt.

Medlem

Leveltaket var det jag tyckte var sämst i ett annars väldigt bra spel. Att nå taket ganska långt innan storyn var slut kändes lite segt.

Ser fram emot att få fortsätta min karaktärs utveckling.

k3m
Medlem

Men vad fan. Nu känns det som att jag vill vänta med att spela spelet, tills expansionen kommer

Medlem
Skrivet av k3m:

Men vad fan. Nu känns det som att jag vill vänta med att spela spelet, tills expansionen kommer

Gör inte det. Spelet är enormt och är extremt bra, du har ingen anledning att vänta på en expansion vi inte är säkra på när den kommer. Trust me, det här spelet är värt att spela genom mer än en gång.

Jag ska så fort jag är klar med Witcher 3 börja min 3e genomspelning, som kommer vara på svåraste svårighetsgraden helt solo där jag även kommer sikta på achievementen att inte döda mer än 250 fiender under hela spelet. Spelet är helt enkelt så bra att du kommer ångra dig i efterhand om du väntar på expansionen innan du börjar spela det när du redan idag kan genomnjuta detta mästerverk.

Edit: det verkar ju dessutom som att expansionen kommer vara uppdelad i 2 olika släpp, till ryktes för att första delen ska komma ut snabbare. Min rekommendation utifrån den informationen är att spela genom det nu, och SEN vänta tills båda expansionerna kommit ut.

Tro mig min vän, Pillars of Eternity är likt Baldur's Gate 2 i att det har enorm återspelningsglädje.

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Men vad fan. Nu känns det som att jag vill vänta med att spela spelet, tills expansionen kommer

Gör inte det. Spelet är enormt och är extremt bra, du har ingen anledning att vänta på en expansion vi inte är säkra på när den kommer. Trust me, det här spelet är värt att spela genom mer än en gång.

Jag ska så fort jag är klar med Witcher 3 börja min 3e genomspelning, som kommer vara på svåraste svårighetsgraden helt solo där jag även kommer sikta på achievementen att inte döda mer än 250 fiender under hela spelet. Spelet är helt enkelt så bra att du kommer ångra dig i efterhand om du väntar på expansionen innan du börjar spela det när du redan idag kan genomnjuta detta mästerverk.

Edit: det verkar ju dessutom som att expansionen kommer vara uppdelad i 2 olika släpp, till ryktes för att första delen ska komma ut snabbare. Min rekommendation utifrån den informationen är att spela genom det nu, och SEN vänta tills båda expansionerna kommit ut.

Tro mig min vän, Pillars of Eternity är likt Baldur's Gate 2 i att det har enorm återspelningsglädje.

Tack så väldans mycket för input'en Då kanske du kan ge mig tips och förslag. För det är så här nämligen. Att jag vill spela som barbar, och då undrar jag vilken vapenuppsättning du rekommenderar. Och i sådana fall, varför? För mig är det viktigaste snygga, trovärdiga/realistiska rörelser och animationer.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Men vad fan. Nu känns det som att jag vill vänta med att spela spelet, tills expansionen kommer

Gör inte det. Spelet är enormt och är extremt bra, du har ingen anledning att vänta på en expansion vi inte är säkra på när den kommer. Trust me, det här spelet är värt att spela genom mer än en gång.

Jag ska så fort jag är klar med Witcher 3 börja min 3e genomspelning, som kommer vara på svåraste svårighetsgraden helt solo där jag även kommer sikta på achievementen att inte döda mer än 250 fiender under hela spelet. Spelet är helt enkelt så bra att du kommer ångra dig i efterhand om du väntar på expansionen innan du börjar spela det när du redan idag kan genomnjuta detta mästerverk.

Edit: det verkar ju dessutom som att expansionen kommer vara uppdelad i 2 olika släpp, till ryktes för att första delen ska komma ut snabbare. Min rekommendation utifrån den informationen är att spela genom det nu, och SEN vänta tills båda expansionerna kommit ut.

Tro mig min vän, Pillars of Eternity är likt Baldur's Gate 2 i att det har enorm återspelningsglädje.

Tack så väldans mycket för input'en Då kanske du kan ge mig tips och förslag. För det är så här nämligen. Att jag vill spela som barbar, och då undrar jag vilken vapenuppsättning du rekommenderar. Och i sådana fall, varför? För mig är det viktigaste snygga, trovärdiga/realistiska rörelser och animationer.

Jag tror inte det spelar någon större roll vilken vapenuppsättning du väljer, go for det du tycker bäst om. Spelet är likt första Baldur's Gate väldigt mycket i att det är ganska ovanligt med magiska vapen fram tills åtminstone andra halvan av spelet. Jag själv spelade alltid med ett 2h svärd, men det är helt upp till ens preferenser. Testa dig fram!

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Men vad fan. Nu känns det som att jag vill vänta med att spela spelet, tills expansionen kommer

Gör inte det. Spelet är enormt och är extremt bra, du har ingen anledning att vänta på en expansion vi inte är säkra på när den kommer. Trust me, det här spelet är värt att spela genom mer än en gång.

Jag ska så fort jag är klar med Witcher 3 börja min 3e genomspelning, som kommer vara på svåraste svårighetsgraden helt solo där jag även kommer sikta på achievementen att inte döda mer än 250 fiender under hela spelet. Spelet är helt enkelt så bra att du kommer ångra dig i efterhand om du väntar på expansionen innan du börjar spela det när du redan idag kan genomnjuta detta mästerverk.

Edit: det verkar ju dessutom som att expansionen kommer vara uppdelad i 2 olika släpp, till ryktes för att första delen ska komma ut snabbare. Min rekommendation utifrån den informationen är att spela genom det nu, och SEN vänta tills båda expansionerna kommit ut.

Tro mig min vän, Pillars of Eternity är likt Baldur's Gate 2 i att det har enorm återspelningsglädje.

Tack så väldans mycket för input'en Då kanske du kan ge mig tips och förslag. För det är så här nämligen. Att jag vill spela som barbar, och då undrar jag vilken vapenuppsättning du rekommenderar. Och i sådana fall, varför? För mig är det viktigaste snygga, trovärdiga/realistiska rörelser och animationer.

Jag tror inte det spelar någon större roll vilken vapenuppsättning du väljer, go for det du tycker bäst om. Spelet är likt första Baldur's Gate väldigt mycket i att det är ganska ovanligt med magiska vapen fram tills åtminstone andra halvan av spelet. Jag själv spelade alltid med ett 2h svärd, men det är helt upp till ens preferenser. Testa dig fram!

Det ska jag göra

Inaktiv

Hur är Engelskan i denna gentlemot Baldurs gate. ?
Är det likvärdigt.?
Är det svårare att förstå.?
eller är det lättare, eller nånstans i mitten.?

Medlem
Skrivet av desert_games:

Hur är Engelskan i denna gentlemot Baldurs gate. ?
Är det likvärdigt.?
Är det svårare att förstå.?
eller är det lättare, eller nånstans i mitten.?

Spelet är textbaserat och har väldigt lite voice acting, och själva engelskan är ganska avancerad. Jag har bara spelat första Baldur's Gate och upplev att det hade en rätt genomsnittlig nivå på engelskan i hur avancerad den var, och jag har inte spelat tvåan, men jag skulle säga att Pillars of Eternity är mer likt Planescape Torment språkmässigt.

Det kräver att du har en ganska bra förståelse av språket för att förstå allting som händer och har hänt, då det är extremt välskrivet och komplicerat. Precis som i Planescape Torment så är det betydligt högre nivå på engelskan än vad vi får i gymnasiet, skulle jag säga. Det är mycket som är väldigt avancerat i båda spelen, många koncept och lite krångligare saker.

Men är din engelska bra nog för att klara Baldur's Gate borde du inte ha enorma problem, du lär som mest behöva googla vissa ord en hel del och läsa sammanhangen för att hänga med. Men det är omöjligt för oss att svara på hur enkelt/svårt du kommer ha med spelet då vi inte vet exakt vart din nivå ligger. Jag kan säga direkt att där är mycket text, och att det är komplicerat. Hade det varit en roman så hade det som tidigast varit rimligt att läsa i sista nivån av engelska i gymnasiet, 7 (tidigare C).

1
Skriv svar