Shenmue 3 kan slå Kickstarter-rekord – Yu Suzuki berättar mer om spelet

Robot
Shenmue 3 kan slå Kickstarter-rekord – Yu Suzuki berättar mer om spelet
Medlem
Shenmue 3 kan slå Kickstarter-rekord – Yu Suzuki berättar mer om spelet

Kommer nog slänga in en liten slant.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skulle inte Sony hjälpa till med? Hur funkar det i sådana fall?

k3m
Medlem

Spelreportrar är så jävla mesiga. Spelutvecklarn pratar halvdassigt och reportern bara: Det låter ju bra, jag är såld. höhöhö! Jävla mes! Det är ju för fan Shenmue.

Medlem

Nu är jag kanske fel på det (jag har stött rätt många kickstarter projekt förövrigt) men försvinner inte lite det "roliga" i kickstarter när stora företag (är det sony som ligger bakom detta eller bara några användare som vill göra det till deras konsol?) lägger ut sina saker på kickstarter. De borde ju kunna smälla ihopa liren utan problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Skulle inte Sony hjälpa till med? Hur funkar det i sådana fall?

Vad jag har hört så kommer Sony att bistå med minst lika mycket pengar som Kickstarter kommer dra in och att Kickstarter egentligen bara var ett sätt att se hur mottagandet av en 3:a skulle bli.

Sonys insats lär nog bara göra så att det blir konsolexklusivt till PS4 medan Kickstarter-kampanjen gör det möjligt att släppa det till PC. Jag tror inte att Yu Suzuki var intresserad av tanken att Shenmue 3 skulle bli exklusivt till PS4, utan att han istället vill att så många som möjligt ska ha möjligheten att spela det.

Medlem
Skrivet av k3m:

Spelreportrar är så jävla mesiga. Spelutvecklarn pratar halvdassigt och reportern bara: Det låter ju bra, jag är såld. höhöhö! Jävla mes! Det är ju för fan Shenmue.

Ja fast han erkände ju att han varken hade spelat 1:an eller 2:an, så han vet nog inte hur pass stort det är att det äntligen kommer en 3:a. Jag tror inte att någon som inte har spelat de tidigare spelen förstår hur stort det här är. Hur pass viktigt det är att vi får en 3:a. För de som inte har spelat Shenmue så kan man väl enkelt förklara att det är som att HL3 nyss blivit verklighet.

Ase
Medlem

OK nu börjar jättarna sony & microsoft (snart) försöka få sina spel kickstartade skrämmande.
Anledningen att kickstarter finns är väl att slippa dom.
Snart ser vi väl EA & ubisoft där oxå.

Medlem

Jag har aldrig hört talas om detta och hade nog hellre inte gjort det om det inte skrivits om det här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ase:

OK nu börjar jättarna sony &amp; microsoft (snart) försöka få sina spel kickstartade skrämmande.
Anledningen att kickstarter finns är väl att slippa dom.
Snart ser vi väl EA &amp; ubisoft där oxå.

Vilket spel har microsoft lagt på kickstarter?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Ankh:

De borde ju kunna smälla ihopa liren utan problem.

Ja, fast varför skulle de? Shenmue 1/2 är två spel som floppade hårt. Det är gamla spel och de har ingen anledning att ta risken om inget intresse finns. Intresse finns såklart, men finns det nog? Ett fåtal fans kan skrika ganska högt och få det att låta som att det finns mer intresse än det faktiskt finns. Det är för övrigt inte Sony som lagt upp kickstartern, utan SEGA. Eller snarare Yu Suzukis företag, som fått tillåtelse av SEGA att utveckla Shenmue 3 om han kunde få ihop tillräckligt mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Ase:

OK nu börjar jättarna sony &amp; microsoft (snart) försöka få sina spel kickstartade skrämmande.
Anledningen att kickstarter finns är väl att slippa dom.
Snart ser vi väl EA &amp; ubisoft där oxå.

Det är inte Sonys kickstarter utan Yu Suzukis. Sony är en investerare, inte ägare. SEGA äger shenmue. Och nej, det är inte ett dugg skrämmande. Och nej, vi kommer inte att se en massa kickstarters från EA och Ubisoft om det inte gäller remakes av väldigt gamla spel, vilket är helt ok. Att som företag gå till kickstarter är en sista utväg. Det är oändligt mycket bättre att säkra pengar från investerare eller använda sina egna pengar för att utveckla något.

Medlem
Skrivet av Törstig:

-Hej, jag heter Sony! Jag är en jävla fattiglapp. Jag tänkte testa intresset av ett spel genom att låta er kunder betala några miljoner, och om ni ger mig lite pengar så kanske jag bygger ett spel åt er.

Om MS hade gått upp på scenen och tiggt Kickstarter så hade vi fått höra det om och om igen. Allvarligt talat. Ge fittorna den skit de förtjänar nu.

Om MS gjort samma sak hade du jublat och sagt att Microsoft räddat Shenmue och hjälpt alla fans som längtat efter shenmue 3 så länge.

Sedan är det inte Sony som samlar in pengar via Kickstarter.

Medlem

Värst vad alla klagar. Om ni inte gillar spelet behöver ni inte sponsra projektet med pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

för en som faktist aldrig rört denna serien vad är det för sorts spel?
Vad gör det så bra?

Ase
Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ase:

OK nu börjar jättarna sony &amp;amp; microsoft (snart) försöka få sina spel kickstartade skrämmande.
Anledningen att kickstarter finns är väl att slippa dom.
Snart ser vi väl EA &amp;amp; ubisoft där oxå.

Vilket spel har microsoft lagt på kickstarter?

inget! men vem vet det dyker nog snart upp ska du se

Medlem

Alltså 3,3 miljoner dollar är ju kaffepengar för att göra ett spel av Shenmue mått. Kom ihåg Shenmue är/var en av de dyraste spelen någonsin.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Törstig:

-Hej, jag heter Sony! Jag är en jävla fattiglapp. Jag tänkte testa intresset av ett spel genom att låta er kunder betala några miljoner, och om ni ger mig lite pengar så kanske jag bygger ett spel åt er.

Om MS hade gått upp på scenen och tiggt Kickstarter så hade vi fått höra det om och om igen. Allvarligt talat. Ge fittorna den skit de förtjänar nu.

Om MS gjort samma sak hade du jublat och sagt att Microsoft räddat Shenmue och hjälpt alla fans som längtat efter shenmue 3 så länge.

Sedan är det inte Sony som samlar in pengar via Kickstarter.

Nope! Jag skiter fullständigt i Shenmue, och om MS hade tiggt pengar när de har 100 miljarder dollar i paradiskonton så hade jag ifrågasatt den skiten också.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Alltså 3,3 miljoner dollar är ju kaffepengar för att göra ett spel av Shenmue mått. Kom ihåg Shenmue är/var en av de dyraste spelen någonsin.

Det är ganska irrelevant. Det var mest så dyrt för att man behövde skapa allt från scratch och verkligen inte sparade en krona när det gällde voice acting, musik och liknande. Nu är dock storyn sedan länge klar och man behöver inte utveckla någon ny teknologi. Dessutom så kommer man inte pusha grafiken så som man gjorde med ettan. Det blir inget AAA-spel direkt så det kommer nog bli väldigt mycket billigare att utveckla.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av NeoWeo:

Alltså 3,3 miljoner dollar är ju kaffepengar för att göra ett spel av Shenmue mått. Kom ihåg Shenmue är/var en av de dyraste spelen någonsin.

Det är ganska irrelevant. Det var mest så dyrt för att man behövde skapa allt från scratch och verkligen inte sparade en krona när det gällde voice acting, musik och liknande. Nu är dock storyn sedan länge klar och man behöver inte utveckla någon ny teknologi. Dessutom så kommer man inte pusha grafiken så som man gjorde med ettan. Det blir inget AAA-spel direkt så det kommer nog bli väldigt mycket billigare att utveckla.

Storyn och sånt är säkert färdigt. Men jag är lite orolig för att de snålar med resurser. Shenmue 3 förtjänar verkligen en stor budget för att kunna slå mig med häpnad (grafik, musik, inlevelse) på samma sätt som de gjorde med första spelen.

Medlem

Till er som ogillar detta...
Yu Suzuki gör en kickstarter för ett spel som ska släppas till ps4 = Sony suger?

Hur går den ekvationen ihop? Hade Sony själva gjort en kickstarter hade jag kunnat förstå kritiken. Men nu är det Yu Suzuki som gjort det, för att sälja in sitt spel och bevisa att intresset finns.
Utan kickstarter = inget ShenMue 3.

Ja, Sony har pengar att slänga på att göra Shen Mue 3 själva. Men när 2 spel i serien floppat och kostat en hel del pengar, varför skulle Sony vilja chansa på ett sånt spel?

Visst, sony skulle klara av producera Shen Mue 3 och förlora 40 miljoner dollar. Inga problem. Men skulle de vara så frikostiga med att slänga pengar på osäkra produkter så skulle de gå i konkurs efter ett 20tal liknande förluster.
Ett bra företag slänger inte pengar i sjön.

Oavset hur mycket pengar man har så ska man ju se till att investera de i nåt vettigt. Det gör vi privatpersoner och det gör företag med.

SEGA satsade på Shen Mue 1, och ett antal floppar till både bland spel och konsoller. Se var de är nu.

Medlem

Blir rätt svårt att slå star citizen

Medlem
Skrivet av Törstig:

-Hej, jag heter Sony! Jag är en jävla fattiglapp. Jag tänkte testa intresset av ett spel genom att låta er kunder betala några miljoner, och om ni ger mig lite pengar så kanske jag bygger ett spel åt er.

Om MS hade gått upp på scenen och tiggt Kickstarter så hade vi fått höra det om och om igen. Allvarligt talat. Ge fittorna den skit de förtjänar nu.

Håller med, hade det varit Microsoft som visat upp det på E3 och sen hänvisat till en kickstarter hade alla bajsat på den här grejen, precis som det enda buandet för exklusiva titlar sker när det är Microsoft som gör det, fastän Sony förmodligen gör det oftare...

1
Skriv svar