Bra bärbardator för WoW.

Inaktiv
Bra bärbardator för WoW.

Hej!
Behöver köpa en ny dator och tänkte mig en laptop, men vet inte vad jag behöver för å spela wow.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=508125
Funkar denna?
Eller vad kan ni tipsa om?
hade tänkt mig ett pris mellan 5000-7000 kr, men kanske svårt å hitta nån bra i den prisklassen.
Vill ju gärna ha så stor skärm som möjligt oxå.

Medlem

Finns inga bra spellaptops i den prisklassen. Ta det dubbla så kan du hitta en vettig.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Finns inga bärbara datorer i den prisklassen som ger "bra" spelprestanda. Den du länkade till är ju totalt värdelös att spela på.

Inaktiv

Ska jag satsa på en stationär istället då?
kanske nån gamer pc.
Funkar en sån här tex. http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323
Eller har ni några ni kan tipsa om?
har absolut ingen koll på vad jag behöver.

Inaktiv

Kollade denna sida med, är några av dom nåt å ha? tänkte mig samma prisklass såklart, studerar s´å har tyvärr inga möjlighet å lägga ut några stora pengar.

Inaktiv
Medlem

För att spela WoW så räcker 5-7 tusen långt. Jag kan rekommendera nån av Acer's maskinen av Aspire serien. "Acer Aspire" alltså. Jag köpte en för 10 tusen med 18,4" full HD och den matchar min stationära som jag köpte för det dubbla.

Medlem
Skrivet av Evercast:

För att spela WoW så räcker 5-7 tusen långt. Jag kan rekommendera nån av Acer's maskinen av Aspire serien. "Acer Aspire" alltså. Jag köpte en för 10 tusen med 18,4" full HD och den matchar min stationära som jag köpte för det dubbla.

Nej det räcker inte, han får ett intergrerat intel härk till grafikkort och det borde du oxå fatta hur förbannad dåligt det fungerar.
Det är avsevärd skilnad att lägga 6.000 mot 10.000 som du gjorde.

Inte en chans att du får en bärbar som matchar en stationär i prestanda för samma pris.

Medlem

Acer Aspire 5738ZG är nog det billigaste du hittar som har ett "riktigt" grafikkort. Dock blir du väldigt begränsad med en bärbar då du inte kan uppgradera den på samma sätt som en stationär så om något år sitter du i samma sits igen och behöver byta ut exakt allt.

Medlem

Köp HP:S DV7 serie om du ska spela. Nuff said.

Inaktiv

Tack för alla svaren. Men har nog bestämt mig för å köpa en stationär i samma prisklass istället, dom går ju ändå att uppgradera med sen om det skulle behövas. Visst det vore smidigare med laptop eftersom man gör annat än spelar med. Men samtidigt vill man ju ha så mycket som möjligt för pengarna..
Men vill ni tipsa mig om några bra datorer för samma prisklass så vore det super?

Medlem

Billigt moderkort (som fortfarande klarar din hårdvara), Phenom II ifrån AMD och ett av AMD/ATI:s nyare grafikkort (typ 5770, dock dålig tillgång på dem). Se till att du har 4gb ram, det hjälper mycket i WoW. Ta ett billigt chassi och ett nätaggregat på ca 450W.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

För att spela WoW räcker det med en rysk dator ifrån 2002! Sluta lura killen att det måste vara någonting dyrt Har klarat av att spela WoW på syrrans bärbara med integrerat intel kort, du har ju inte högsta kvalitén på, får ju ta allt på low. Men det spelar väl ingen roll, inte direkt så att det blir oooooh so pretty på high qual. Du laggar lite i Dalaran om det är mycket folk men när du är i instanser så är det bättre.

Medlem
Skrivet av Psionist:

För att spela WoW räcker det med en rysk dator ifrån 2002! Sluta lura killen att det måste vara någonting dyrt Har klarat av att spela WoW på syrrans bärbara med integrerat intel kort, du har ju inte högsta kvalitén på, får ju ta allt på low. Men det spelar väl ingen roll, inte direkt så att det blir oooooh so pretty på high qual. Du laggar lite i Dalaran om det är mycket folk men när du är i instanser så är det bättre.

Tycker nog att det är en avsevärd skillnad att kunna köra allt på high tillsammans med sjysst nivå på antialiasing. Gjorde nämligen själv en "liten" uppgradering i höstas, från en burk med en sleten XP2500 med ett radeon x1950, till ett core i5 system och ett ATi HD 4850.
Lite drygt 9000:- blev det med Windows 7, nytt nätagg osv.

Köpte dessutom nyligen just en Acer Aspire 5738ZG som Kawazu nämnde, till frugan. Funkar att lira på, men det är ju inget prestandamonster direkt.

Innan sommaren fick jag ge upp tanken på att raida med gillet eftersom datorn inte pallade 25-manna. Nu är det bara att döna på med HQ settings, addons till höger och vänster och FRAPS utan större problem. Nu är det istället tidsbrist som gör att jag inte raidar, men det är min egen prioritering, så det känns roligare.

Dessutom... jag är en sucker för WoWs grafiska stil, och tycker det är jäkligt najs att kunna njuta av miljöerna till fullo.

Men kör du med din ryska dator och var nöjd med det. "Each to their own" säger jag

Inaktiv

Kör med hps DV6:a ja, funkar finfint på med/high vart jag än är

Medlem

Alienware ftw

Medlem

Någon av dom här 3 Alienware kanske?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Fujitsu-Siemens med Ati HD2700 kommer göra susen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar