Helgdiskussion: Var det en bra E3-mässa?

Robot
Helgdiskussion: Var det en bra E3-mässa?
Medlem
Helgdiskussion: Var det en bra E3-mässa?

Säger bara... Battlefront!!

Medlem

Saknade livestreams direkt från mässgolven när dom går runt och kollar på alla booths, annars var det väll helt ok enligt mitt tycke.


signatur

biltemakörv

Medlem

Bästa E3 på flera år tycker jag!

Fallout 4, Battlefront och att Hitman verkar gå tillbaka till det vinnande konceptet var mina top tre.

Medlem

Håller med Schweinryder, bästa E3 på ett par år. Battlefront, Doom, Halo och en massa annat att se fram emot.

Medlem

Ungefär lika intressant som Melodifestivalen i år också tyvärr.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Fallout 4 var mer än tillräckligt för mig, nog det enda av dom spelen som intresserade mig som har ett konkret datum.

Medlem
Medlem

Lite för få nya IP:n för min smak

Medlem

Nää, var inte mycket nytt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Fantastisk!!

Nintendo var den enda riktiga besvikelsen men i övrigt över förväntan ... och om vi ska vara ärliga så känns det väl som att Q4 2015 är dag 1 för next gen som hittills underpresterat sanslöst.

Medlem

Nej!. Såg inget nytt. The same old stuff

Medlem

Finns bara en nyhet, Doom SnapMap!

Medlem

Var det flera spel som presenterades?
Jag såg bara FAAAAALLOOOUUUUUT4!!!!!!


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Det var bland de bättre E3s på flera år för min del! Microsoft gjorde bra ifrån sig för första gången på flera år i mitt tycke, Bethesda visade upp TRE väldigt lovande titlar, Final Fantasy 7 och Shinmue 3 bekräftades, Star Fox Zero visades upp... jag är överlycklig.

Det enda jag önskar av Nintendo var att de hade bekräftat ett ordentligt Metroid spel också, men tydligen var det för mycket att önska.

Medlem

tycker det var ett ovanligt bra E3. både sony och microsoft höll sig från att prata om tv-kanaler och filmtjänster som inte kommer bli tillgängliga i europa

Medlem

Inget HL3, inget bra E3.

Men för att va lite seriös då, Fallout 4 och Doom är ju onekligen intressanta och även Hitman. Men det verkade ju inte vara mycket nytt som verkade intressant.

Mest bara remakes och uppföljare. Fattar inte ståhejet kring FF7 remake, spelet har ju liksom redan gjorts, och gjordes väldigt väldigt bra. Så ser liten poäng till att göra samma sak igen, fast nyare grafik. Gör något nytt som ligger på samma kvalité istället.

Ase
Medlem

För mycket rapporter från dom stora EA ,X-box ,playstation för lite från alla andra.

Medlem

Saknar tiden utan internet, då man enbart hade sitt Nintendo Magazin som svar på alla undringar om nya spel.

Nu vet man ju i stort sett allt redan i förväg. På gott och ont.
Jag är dock jättenöjd över årets E3! Många spel man hoppades på och skrällen med Final Fantasy VII Remake och The Last Guardian.

Medlem

Jag var mycket nöjd. Dom 4a spelen jag ville se visades upp. Dvs. XCom 2, Doom, Fallout 4, Battlefront:

Bästa E3 på några år

Medlem
Skrivet av Ghan:

Fattar inte ståhejet kring FF7 remake..

Håller med. Tror de mesta är nostalgi om du frågar mej. Japanska spelföretag är enligt mej extremt dåliga på att förnya sig själva och om de gör de så får de smäll på fingrarna av alla retro-fans.

Medlem

Eftersom jag inte har så mycket tid och hela tiden spelar Destiny i grunden så är jag lyrisk hela tiden. Jag är jätte nöjd och då har jag bara tittat på Sonys+Nintendos show med dockorna fallout+lite till ska nog titta på ms snart även fast jag inte kommer att köpa en xbox så är spel i allmänhet en väldigt trevlig sysselsättning

Medlem

Förstår inte hypen för fallout 4, inte så man inte trodde ett nytt fallout inte skulle släppas. Folk reagerar som det faktiskt var half life 3.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte hypen för fallout 4, inte så man inte trodde ett nytt fallout inte skulle släppas. Folk reagerar som det faktiskt var half life 3.

Fallout 4 är ljusår mer intressant för mig än HL3 nånsin skulle kunna vara.
Men då gillade jag aldrig heller HL1 eller HL2 så mycket heller. Älskade dock Opposing Forces-expansionen till HL1 och Portalspelen
HL3 kommer väl nån gång och blir säkert bra för de som gillade de gamla. Men för mig är Fallout-spelen mycket roligare

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Ghan:

Fattar inte ståhejet kring FF7 remake..

Håller med. Tror de mesta är nostalgi om du frågar mej. Japanska spelföretag är enligt mej extremt dåliga på att förnya sig själva och om de gör de så får de smäll på fingrarna av alla retro-fans.

Vilket är extra ironiskt i det här fallet då 7:an skilde sig reletivt mycket jämnfört med 6:an.

Folk verkar sällan heller tänka på att istället för att en studio nu får göra något som kunde blivigt nästa FF, Persona, Darksouls eller whaever. Så får de nu istället sitta och göra en remake.

Är det en dålig studio, blir det en dålig remake. Är det en bra studio blir det ett förbannat slöseri med bra talanger.

Lite som att offra ett barn så en pensionär får leva en dag till xD.

Medlem

Rising Storm 2 = Bästa E3 ever!

Medlem

Ett mycket bra E3 med bitter eftersmak av nostalgimuppar.

Medlem

Fallout 4 i all ära, men det var knappast ett "bra" E3, hur många nya varumärken fick vi se? Hur många spel presenterades, som inte förväntades presenteras minst 4 månader innan? Till stor del kan man säkert redan nu börja räkna upp titlar som ska visas upp på E3 2016. Men, ändå: FALLOUT 4!

k3m
Medlem
Skrivet av Ghan:

Inget HL3, inget bra E3.

Men för att va lite seriös då, Fallout 4 och Doom är ju onekligen intressanta och även Hitman. Men det verkade ju inte vara mycket nytt som verkade intressant.

Mest bara remakes och uppföljare. Fattar inte ståhejet kring FF7 remake, spelet har ju liksom redan gjorts, och gjordes väldigt väldigt bra. Så ser liten poäng till att göra samma sak igen, fast nyare grafik. Gör något nytt som ligger på samma kvalité istället.

Instämmer till viss del! För jag förstår iden med ett nytt FF7. den viktigaste biten för mig är den att en ny generation får uppleva spelet Själv kommer jag kanske köra om det. För det finns bättre spel där ute. Som FF6 bland annat.

Medlem

Nya hitman spelet är det jag ser fram emot mest, absolution lämnade ett stort tomt rum med förhoppningar.

Då jag är mest för multiplayer spel egentligen, så var det väl typ rising storm 2 som verkar mest intressant på den fronten.

Battlefront känner jag ingenting över, e3 gameplayet kändes ingenting annat än regisserat.
Samt att 40 spelare var rätt klent.

12
Skriv svar