Spela Skyrim tillsammans med vänner

Robot
Spela Skyrim tillsammans med vänner

Ny mod gör det möjlighet att uppleva Tamriel tillsammans med andra.

#the-elder-scrolls-online, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Spela Skyrim tillsammans med vänner

Låter riktigt trevligt och fantastiskt!
Inget illa menat mot moddaren, men är det verkligen så säkert att spela på någon privatpersons server?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Låter riktigt trevligt och fantastiskt!
Inget illa menat mot moddaren, men är det verkligen så säkert att spela på någon privatpersons server?

och varför skulle det inte vara det? gärna ta och förklara vad du menar.

Medlem
Skrivet av magma:

Låter riktigt trevligt och fantastiskt!
Inget illa menat mot moddaren, men är det verkligen så säkert att spela på någon privatpersons server?

Knappast värre än att spela något annat multiplayer spel som ligger på privata servar, typ Minecraft eller liknande?

Medlem
Skrivet av sand.man:
Skrivet av magma:

Låter riktigt trevligt och fantastiskt!
Inget illa menat mot moddaren, men är det verkligen så säkert att spela på någon privatpersons server?

och varför skulle det inte vara det? gärna ta och förklara vad du menar.

Jag vet inte. Därför jag undrar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Det är bara vad jag tror då jag sitter och programmerar nätverkskod just nu till ett spel.

Medlem

Det här är inte första gången. Hoppas det går bättre den här gången!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av MadMartigaN:

Det här är inte första gången. Hoppas det går bättre den här gången!

Det är det verkligen inte Är försiktigt optimistiskt men det verkar mer lovande än tidigare projekt.

Medlem

En fråga bara från en som inte är så insatt, kan det finnas risker med att döpa en mod till "Tamriel online" från ett upphovsrättperspektiv? Det är ju ganska snarlikt till Elder scrolls online: Tamriel unlimited. Jag använder inte mods så mycket så ja är nyfiken, har man friheten att döpa den till vad man vill?

Medlem
Skrivet av Ergo:

En fråga bara från en som inte är så insatt, kan det finnas risker med att döpa en mod till "Tamriel online" från ett upphovsrättperspektiv? Det är ju ganska snarlikt till Elder scrolls online: Tamriel unlimited. Jag använder inte mods så mycket så ja är nyfiken, har man friheten att döpa den till vad man vill?

Normalt sett lever alla moddar i en legal gråzon, men sålänge du håller dem non-profit och ej tar betalt för dem så är de flesta spelskaparna neutrala ( bryr sig inte ), eller positiva, eftersom det ökar mervärdet på deras egen produkt.

Sålänge du inte gör en total remake och döper det efter någon annan franchise som har arga advokater såsom någon av Disney eller EA så har du nog inget att oroa dig för

Medlem
Skrivet av Ergo:

En fråga bara från en som inte är så insatt, kan det finnas risker med att döpa en mod till "Tamriel online" från ett upphovsrättperspektiv? Det är ju ganska snarlikt till Elder scrolls online: Tamriel unlimited. Jag använder inte mods så mycket så ja är nyfiken, har man friheten att döpa den till vad man vill?

Så länge du inte döper den till något med "saga" så är det lugnt... Annars kommer King.com och skäller.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i ett spel som är byggt för sp.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i ett spel som är byggt för sp.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i ett spel som är byggt för sp.

Absolut, jag säger inte att det kommer att bli lätt att få ihop allt men att gå via companionsystemet är nog den enklaste vägen.
Sen att synca världen och objects kommer nog vara det största problemet i hela bygget, får de inte ihop det så är det rätt kört.

Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i ett spel som är byggt för sp.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ohem:
Skrivet av robbis:

Känns lite buggat att den inte syncar världen. Helt meningslöst isf, vilket jag tror kommer bli jävligt svårt i ett spel som skyrim

Seså, modden är väldigt ny och bara det mest grundläggande fungerar. Kan ju inte döma den redan nu.

Vad jag funderar över är hur skademodellen skall fungera ex om båda/alla attackerar något samtidigt. Spelet lär inte ha stöd för mer än en spelare eftersom det var designat för SP.

Jag antar att de utnyttjar companionsystemet för att få in andra spelare i världen, det skulle jag iallafall gjort då så mycket av funktionerna redan finns där. Det som behövs göras är att stoppa in en spelare istället för AI'n som styr.
Så allt som en companion kan göra i spelet kan spelarna göra och därav så har de inga problem med hur många som slår samtidigt och liknande.

Du får ju tänka att AIn inte har en aning om vad som pågår i världen utan bara får ett target i närheten. Han har ingen aning om vart andra npc pysslar med utan isf måste servern o clienten synca världen på något vis och det kan bli svårt att få till i ett spel som är byggt för sp.

Absolut, jag säger inte att det kommer att bli lätt att få ihop allt men att gå via companionsystemet är nog den enklaste vägen.
Sen att synca världen och objects kommer nog vara det största problemet i hela bygget, får de inte ihop det så är det rätt kört.

Allt måste ju synkas.. loot, döda fiender..
Jag har sett andra försök tidigare i andra spel och det brukar inte bli speciellt bra. I de få fall där det funkar hjälpligt blir det laggigt och jävligt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av magma:

Låter riktigt trevligt och fantastiskt!
Inget illa menat mot moddaren, men är det verkligen så säkert att spela på någon privatpersons server?

Det var så man spelade Q1 på den goda tiden.. Bara en ip adress till någons burk som stog hemma hos någons mamma med ISDN

Man behöver ju dock inte connecta hej villt till massor av okända ips..

1
Skriv svar