Blizzard tar tillbaka namn från inaktiva WoW-spelare

Robot
Medlem
Blizzard tar tillbaka namn från inaktiva WoW-spelare

Man kan ju undra hur många konton som återaktiveras via detta "hot"

Medlem

Om man väljer att inte logga in med karaktären så antar jag bara att man får sätta ett nytt namn om någon tar det? De tar väll inte bort hela karaktären?

Medlem

Ganska givet att detta skulle ske. Tappar man 3 miljoner subscribers på 3 månader, så blir det ju en del inaktiva namn/konton som kan frigöras


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av brandefors:

Om man väljer att inte logga in med karaktären så antar jag bara att man får sätta ett nytt namn om någon tar det? De tar väll inte bort hela karaktären?

Bara ett namnbyte.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Ganska givet att detta skulle ske. Tappar man 3 miljoner subscribers på 3 månader, så blir det ju en del inaktiva namn/konton som kan frigöras

Nja är väl dom som spelade Draenor som inte förnyat sina konton. Snarare så att dom är tillbaka där dom var innan senaste expansionen. Vilket säkerligen ökar igen i och med 6.2. Men har inget med 5 år gamla konton att göra.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Ganska givet att detta skulle ske. Tappar man 3 miljoner subscribers på 3 månader, så blir det ju en del inaktiva namn/konton som kan frigöras

Artikeln nämner ju att det gäller spelare som inte loggat in sen 7'e december 2010, så varken deras statistik de senaste åren eller WoD-expansionen är ju relaterat till detta drag från Blizzards sida.

Medlem

Jag har karaktärer som jag vill behålla till varje pris men jag vill inte spela spelet längre

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Jag har karaktärer som jag vill behålla till varje pris men jag vill inte spela spelet längre

Fast karaktärerna försvinner inte. Enbart namnen.

Medlem

Hrm, nu känner jag mig lite manad till att slänga på 30 dagar på mitt spelkonto. Jag har en Shaman vid namn Almighty - hur ballt är inte det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag fick en GM för en herrans massa år sedan att ta bort en inaktiv karaktär som hade mitt tilltalsnamn som användarnamn. Istället kunde jag knipa det och levde rövaren med titeln "Professor".

Medlem

Verkar vara ett sätt att mjölka lite extra pengar. De kommer säkert få en del gamla spelare att betala en månad för att få ha kvar sina namn av nostalgiskäl.

Medlem

Vad är det för namn som är så omåttligt populära? Och som jag då antar att folk måste hört av sig till Blizzard och klagat över att de inte kunde välja...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar