nyheterna i flash på första sidan

Medlem
nyheterna i flash på första sidan

Det är väl kanske ingen stor sak, men jag hatar det faktum att den börjar snurra runt och byter nyhet automatiskt och skulle gärna vilja ha någon typ av inställning för att stänga av rotationen när jag är inloggad så att den bara så still på första nyheten hela tiden.

Fast jag kanske är den enda som ogillar den, i så fall kan jag bara fortsätta undvika första sidan.

Redaktör

Det kommer nog dessvärre inte bli en valmöjlighet. Tanken med de rullande bilderna är att visa mer innehåll än bara det senaste, du får försöka stå ut med det är jag rädd. Visserligen kan du sätta muspekaren över valfri bild för att frysa den men då blir det å andra sidan svårsurfat...


signatur
Medlem

Tänkte skriva till här när det gäller samma objekt, egentligen, om än inte samma sak.

Smaksak. Oviktigt kan tyckas. Mitt nyligen upptäckta OCD säger mig att tycka till om saken i alla fall. Vill fråga om ni inte vill hålla lite högre nivå av stilkonvention? Vad jag tänker på, har visserligen blivit bättre än vad det har varit, är de titelramarna ni använder. Antar att det ska efterlikna rivet papper. Tycker bara att det bryter lite från er annars väldigt stilrena och strukturerade stil ni går på.
Man kan ju argumentera åt andra hållet också, att detta ska bära kontrast emot det raka, men att det då skulle användas flitigare för att hålla konventionen. Alltså mer än på ett ställe på hela sidan. Rätta mig om jag har fel.
Skulle väl ses mer logiskt om det var en gradvis tonande, enfärgad, inåtriktad bar bakom den annars.
Nåja, fick jag det sagt åtminstone, och jag är nöjd.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Antikvitet

Fjornsvavne, vi tar tacksamt emot förslag på hur vinjetterna i puffarna skulle se ut. Har du lust att skissa i Photoshop eller motsvarande program?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ursäkta om jag är blind, men var ser det ut som rivet papper?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Har inte Photoshop för tillfället tyvärr, och kan inte direkt få fram effekten med Paint heller, så... Det jag menar är väl mer att ni ska se era egna lösningar och återanvända de.
Ge nyhetssammanfattaren ett ramhuvud precis som denna forum-ram har. Där det står FZ Forum, "Hetast just nu i filarkivet", "Hetaste nyheterna" osv. Låt den säga Recension, Artikel eller dylikt. Exempelvis.

Eller vad jag beskrev tidigare. Som ni har markerat rubriker i det statiska navigationsfältet, en uttonande bakgrund. En subtilt och effektiv kontrast som ni redan använder.
(Dessutom skulle jag personligen ta väck pilen till vänster av rubriken i navigationsfältet, men behålla indraget. Så vida den inte markerar vilken avdelning man är på, då den nu kan förvirra som länk eller markör.)
Det blir nog bra iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar