Nerikes Allehanda testar "vålds- och sexspelet" GTA V

Medlem

så mkt gnäll, så lite manlighet


signatur

//monster

Medlem

Vilken pajas.


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Var det han som recenserade det första Witcher-spelet för FZ?

Mikael Löfgren hette idioten som recenserade det första witcher spelet, han gav spelet 1.5 av 5 d v s dåligt. De är säkert släkt

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av IceMan:

Klart han tycket så.
Bor man i centrala sthlm i en liten blå bubbla så vet mab inte så mycket om det tuffa livet.

Nu så är ju NA en Örebrotidning

1337 inlägg. respekt!

Medlem

Ja det är väll sött att NA vill göra en samhällsgärning och varna föräldrar, men då kunde de gjort ett bättre jobb med rubriksättning och format så att det var mer informellt och inte semi-recension av produkten..

" NA testar..." jaaa NAs reporter börjar helt oprovocerat att misshandla oskyldiga pixel-damer i spelet och skjuta poliser, varför? jo för att man Kan göra det.. När NA senare bad samma reporter prova nya NHL16 så fick han hela laget utvisat för att han inte kunde låta bli att anfalla på det andra lagets spelare och söka slagsmål... Reportern har nu slutat på tidningen och söker nu hjälp för sina (passiva?) aggressions problem."


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Greve_Peter:

Förstår precis vad han försöker säga, många föräldrar skiter i vad deras barn spelar "för att det är bara ett spel". Föräldrar tar inte ansvar för sina barn och barnen blir odrägliga, det syns inte minst när man själv är förälder. Jag säger inte att spel i sig gör barn odrägliga men det är en av många anledningar till att dom uppför sig som små svin.

Det har dock inte med spelet att göra, utan brist på uppfostran.

Han menar på (antar jag) att föräldrar låter barn som är inte ens i närheten av 18 års ålder spela spelet, vilket är i mitt tycke brist på uppfostran. Det finns en anledning till varför det finns åldergränser.

Medlem

När jag var typ 8 år spelade jag quake jätte mycket och det var inget som påverkade mig på något sätt. Fast Unreal Tournament påverkade polarens lillebrossa så han började svära på engelska hela tiden i lågstadiet


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vet föräldrarna hur mycket våld alla dessa nyhetsblaskor dom har liggandes hemma innehåller?
Det står ju om terrorism/mord/våldtäkter och annat dylikt, som faktiskt är saker som hänt på riktigt.

Tänk om barnen skulle läsa och inspireras av det här.
18års gräns på nyhetsblaskor!

Medlem

FZ har ju sänkt helhetsbetyget på flera spel pga sexistiska delar av spel.... så jag vet inte riktigt vad det ger att uppmärksamma att nerikes allehanda gör detsamma?

Medlem

Min pappa sa alltid.. "Det är bara ett spel"


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Whats up in the butt?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

så mkt gnäll, så lite manlighet

De är ju från gnällbältet, NA.

Konstigt att man nästan aldrig ser några såna här filmrecensioner, där man sågar på basis av våld och sex. Nu måste jag erkänna att jag inte läst några sådana av NA iofs...

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Men spelvåld? Jag slår in pannbenet på någon npc som kört in i mig i en korsning, häller bensin på dom och tänder på. Den är tillbaka inom 30 sekunder någon annanstans i spelet, för det är ett spel och inte verklighet.

Jag har inte blivit påverkad av det, ska jag köpa några liter mjölk så står det någon i den kylboxen jag ska in i och tar sin tid så går jag inte fram och går totalt crazy för att jag vill ha min mjölk.

Skrattade högt utav den kommentaren!
Tack för att du gjorde min dag.

Medlem

Det komiska är fortfarande , DET ÄR OK ATT DÖDA!!! Men att köpa horor och andra kriminella aktiviteter är faaaaaaarligt... haha jävla nötter ! jag är så trött på alla jävla PK människor som tar illa upp av ta mig fan allt som händer nu för tiden.

Medlem

Vänta bara tills de går loss på SuperMario
- en pedofil-liknande gestalt de skall manövrera runt

- Barn skall inte ens ta emot godis från sånna gubbar ännu mindre leka med dom

Medlem

Haha, herregud. Han springer ju och skjuter ner människor på gatan. Spelet är vad du gör det till, du kan också skjuta ner människor på gatan och köpa sex i verkligheten. Nu har du en möjlighet att göra allt detta utan att skada någon? Varför inte?

Men gode gud, den reportern är ju inte ens en nerd eller geek eller gamer rent generelt.. Han borde inte ens ta i en konsoll.. Det är en whimp bara, en som borde skyddas från blöjutslag, för at INTE dra upp min dotter på 11 , för då får han stryk i verkligheten.. Det är hennes favoritspel !

Medlem

Verkar som han missar moralen i det hela också :/ Han säger "det kommer polisen, men jag kan bara skjuta han om jag vill". Ja gör du dumma saker så blir det konsekvenser av ditt handlande. Men det missar han verkar det som.

Realism är något som har vuxit fram i spel. Att det ser verkligt ut när man slår någon är bara en "bi effekt" av tekniskt framgång. Frågan är om de hade brytt sig lika mycket om det varit i 8bitar.

Sexköp är väl inget nytt. Kunde man göra i Zelda 2 back in -89. Men det var riktat mot "barn".

Jag tycker det är en bra grej att de kan informera föräldrar om vad deras barn kan spela. Men står det 18år på förpackningen så är det en rekommendation. Likaså står det 18år på fyrverkipjäser ändå fan ser man Johan 11år med 200 knallraketer på gårdsplan. Och dom jävla sakerna gör skada på RIKTIGT.

Medlem

Hade AIn varit bättre kanske han hade haft en poäng men liksom GTA3 för tio år sen så känns det aldrig som man dödar riktiga personer, bara hyfsat animerade grafikdockor som beter sig efterblivet och förutsägbart så fort något händer.

Medlem

Han säger det själv, 'man kan göra vad som helst'. Han hade kunnat köpa en bil, åka runt och njuta av staden. Men han väljer att skjuta ned folk och köra över dem med bilen och avsluta med strippklubb. Han är inte så jävla fredligt sinnad han inte.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Moralpanik!

Sen har ju en del här "tomtar" på loftet... Nuff

GTA spelen har ju alltid och kommer alltid att ha möjligheter att "Rocka loss" , men det är ju spelaren som väljer huruvida man vill göra det eller inte.
Spelen är och förblir våldsamma, tack och lov för det.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Spel ska reflektera, så enkelt är det. Jag förstår inte varför man ska skärmas från det som händer där ute, verkligheten är ju värre... Barn måste förstå också att inte allt är sockerdoppat och sött, vi lever inte i Willy Wonkas chockladfabrik..

Medlem

Men hur kul är det egentligen att bara gå runt och skuta eller slå ner folk på gatan osv, när du kan göra SÅ MYCKET MER. Du har ju en hel värld att utforska du kan göra vad du vill som att dyka och utforska havet eller åka bil igenom hela staden. Han visar ju bara det dåliga men tänk på allt annat som man kan göra. Jag menar GTA V ger dig en massa möjligheter och du väljer hur du ska spela.

Skriv svar