Här är betygen för Batman: Arkham Knight

Robot
Medlem
Här är betygen för Batman: Arkham Knight

Första i serien jag köper till konsol. Orkar inte vänta veckor bara för att kunna spela på pc.

Medlem

Installeras i detta nu på PS4an. Peppad!

Releasehästryttare

Hmm , undrar om vi kommer få en PC version av nästa batman .. "insertappropriateemote"

FM-guru
F.d. Sisyr

Verkar minst sagt lyckat till konsoll. Synd bara att jag inte äger en konsoll, och således sitter fast med vad som tycks vara en PC-port i japanklass.

Medlem

När en sida ger ett spel 100/100 går det inte att ta dom på allvar. Varje hundradel är ju så liten att minsta lilla negativ sak i spelet skulle sänka betyget, men dom menar att det är helt perfekt in i minsta detalj? Det tror jag knappast.

Medlem

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Steamrecensionerna talar sitt tydliga språk också. Länge sen jag har sett en AAA-titel bli sågad vid fotsulorna på det här viset. Som jämförelse har Assassin's Creed: Unity 49% positiva recensioner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Å andra sidan recenserade han Ps4a versionen som uppenbarligen är väldigt bra.

Tur att man slutat köpa spel dag 1. Vi kan inte lita på någon längre tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Reddit-tråd där folk uppmanas att inte köpa spelet, eller returnera det till Steam, med en lång rad argument: http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3as1ht/do_not_b...

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Å andra sidan recenserade han Ps4a versionen som uppenbarligen är väldigt bra.

Notera även att Polygon gav spelet 10/10, inte 100/100. Stor skillnad
Betygen i listan är ändrade till 100tal så att de går enklare jämföra mot varandra.

Medlem

Tråkigt att det alltid är såhär. Gameplay är iallafall 10/10.

Medlem

fyfan vilka köpta betyg alltså.. kolla hur steams användare ger för betyg istället för att få rättvis bild.. titan x grafikkort har problem få vettig prestanda ffs

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Reddit-tråd där folk uppmanas att inte köpa spelet, eller returnera det till Steam, med en lång rad argument: http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3as1ht/do_not_b...

Att citera den subredditen som en källa är som att citera Fox News för nyheter om världen.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Sebbepojken:

Reddit-tråd där folk uppmanas att inte köpa spelet, eller returnera det till Steam, med en lång rad argument: http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3as1ht/do_not_b...

Att citera den subredditen som en källa är som att citera Fox News för nyheter om världen.

Källa till vad? Jag postade en länk till ett forum där ämnet har diskuterats mer omfattande än här. Jag förstår inte vart du vill komma.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

När en sida ger ett spel 100/100 går det inte att ta dom på allvar. Varje hundradel är ju så liten att minsta lilla negativ sak i spelet skulle sänka betyget, men dom menar att det är helt perfekt in i minsta detalj? Det tror jag knappast.

Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Polygon gav spelet 10/10 och recenserade det till PS4 vilket gör PC-problem tämligen irrelevanta. 10/10 antyder inte perfektion, utan att recensenten ser spelet som ett mästerverk. Perfektion är ouppnåeligt, och att ha ouppnåeliga betyg finns det förstås ingen vits med.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Å andra sidan recenserade han Ps4a versionen som uppenbarligen är väldigt bra.

Notera även att Polygon gav spelet 10/10, inte 100/100. Stor skillnad
Betygen i listan är ändrade till 100tal så att de går enklare jämföra mot varandra.

Jaså, ja, då blir betyget genast mer förståeligt. Jag kanske borde ha läst hela recensionen innan jag började att såga källan. *Skamsen*


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Modigt av dom att släppa en ofärdig produkt nu när man kan få återbetalningar på Steam, får hoppas det svider riktigt ordentligt så dom inte får för sig att göra om det.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Å andra sidan recenserade han Ps4a versionen som uppenbarligen är väldigt bra.

Notera även att Polygon gav spelet 10/10, inte 100/100. Stor skillnad
Betygen i listan är ändrade till 100tal så att de går enklare jämföra mot varandra.

Jaså, ja, då blir betyget genast mer förståeligt. Jag kanske borde ha läst hela recensionen innan jag började att såga källan. *Skamsen*

Själv tycker jag dock ändå att 10/10 eller 100/100 båda borde vara utopier som ett spel aldrig skall uppå utan snarare vara något att sträva mot. Det perfekta spelet kommer aldrig att existera. Samma med FZs 5/5 men den skalan gillar jag inte alls för 2 spel kan vara väldigt skillda åt men ändå båda hamna på tex 3. Blir för litet intervall.

Medlem

Att spelet fungerar dåligt på en platform betyder inte att spelet förtjänar låga betyg på de andra formaten.

Vad steamanvändare sätter för betyg på spelet intresserar mig därför inte ett dugg. Fast det är ju inget nytt att folk här på FZ är insnöade i sina PC-bubblor.

Grattis till Rocksteady som tydligen har lyckats ännu en gång.

Medlem
Skrivet av SpajX:

Att spelet fungerar dåligt på en platform betyder inte att spelet förtjänar låga betyg på de andra formaten.

Vad steamanvändare sätter för betyg på spelet intresserar mig därför inte ett dugg. Fast det är ju inget nytt att folk här på FZ är insnöade i sina PC-bubblor.

Grattis till Rocksteady som tydligen har lyckats ännu en gång.

Har någon sagt att det förtjänar lågt på alla plattformar för PC-missen?

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Puscifer:

Polygon ger spelet 100/100 i betyg och säger att det är perfektionerat. Samtidigt sitter tusentals användare på Reddit och klagar över överdriven Motion Blur, spelet kraschar om man stänger av Motion Blur utan att inaktivera Depth of Field, FPS är begränsad till 30, dåligt optimerat, minnesläckor, begränsad Field of View, med mera.

Nej, Polygon. Spelet är uppenbarligen inte perfekt.

Å andra sidan recenserade han Ps4a versionen som uppenbarligen är väldigt bra.

Notera även att Polygon gav spelet 10/10, inte 100/100. Stor skillnad
Betygen i listan är ändrade till 100tal så att de går enklare jämföra mot varandra.

Jaså, ja, då blir betyget genast mer förståeligt. Jag kanske borde ha läst hela recensionen innan jag började att såga källan. *Skamsen*

Själv tycker jag dock ändå att 10/10 eller 100/100 båda borde vara utopier som ett spel aldrig skall uppå utan snarare vara något att sträva mot. Det perfekta spelet kommer aldrig att existera. Samma med FZs 5/5 men den skalan gillar jag inte alls för 2 spel kan vara väldigt skillda åt men ändå båda hamna på tex 3. Blir för litet intervall.

10 på en 10-gradig skala motsvarar, i alla fall för mig, 9,5 eller 9,6 till 10. Det finns rum för några mindre problem/buggar.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

När en sida ger ett spel 100/100 går det inte att ta dom på allvar. Varje hundradel är ju så liten att minsta lilla negativ sak i spelet skulle sänka betyget, men dom menar att det är helt perfekt in i minsta detalj? Det tror jag knappast.

Assassins Creed : Unity. FZ 5/5. Toppbetyg. Spelet vid release var perfekt in i minsta detalj.

Gnällkuk
Skrivet av Zidious G:

När en sida ger ett spel 100/100 går det inte att ta dom på allvar. Varje hundradel är ju så liten att minsta lilla negativ sak i spelet skulle sänka betyget, men dom menar att det är helt perfekt in i minsta detalj? Det tror jag knappast.

Förvisso, men det är ändå alltid EN persons höst subjektiva åsikt. När en recension postas på en sajt, oavsett vilken så verkar folk automatisk tro att alla på hela sajten/tidningen tycker exakt samma sak.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av SpajX:

Att spelet fungerar dåligt på en platform betyder inte att spelet förtjänar låga betyg på de andra formaten.

Vad steamanvändare sätter för betyg på spelet intresserar mig därför inte ett dugg. Fast det är ju inget nytt att folk här på FZ är insnöade i sina PC-bubblor.

Grattis till Rocksteady som tydligen har lyckats ännu en gång.

Har någon sagt att det förtjänar lågt på alla plattformar för PC-missen?

Finns några kommentarer som får det att låta som att spelet inte förtjänar höga betyg på grund av PC-versionen. Orkade inte citera bara.

Medlem

Ni skojjar?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

RP
Medlem

Man ska komma ihåg att majoriteten av income för företagen är från konsolerna. Så visst är det drygt att man släpper ett ej färdigt spel till PC, vilket dom säkerligen är medvetna om. Men alla har deadlines och prio är konsoler. Vad man än tycker...

Medlem

Var helt bombsäker på att det var UE4 till det här, tänkte köpa det enbart för att få uppleva den motorn. Nu är detta spel glömt
(är en peasant och har ej bra delar i min dator…)

Medlem
Skrivet av Luffan:

Första i serien jag köper till konsol. Orkar inte vänta veckor bara för att kunna spela på pc.

Rösta med plånboken. Inge köp alls ger mer signaler om att saker är inte rätt

12
Skriv svar