"Age of Conan batnas kraftigt" fel av FZ

Medlem
"Age of Conan batnas kraftigt" fel av FZ

Tycker den senaste nyheten som FZ postade var skriven helt fel och pollen (frågan på slutet) var helt onödig. Länk till nyheten: Age of Conan batnas kraftigt

FZ beskriver denna "servermerge" som att spelet bantas rejält och att det närmar sig sin undergång, vilket jag tycker är helt fel. Jag får den uppfattning av denna nyhet att servrarna tas bort emot spelarnas vilja för att Funcom inte har råd att hålla dem uppe, vilket inte är helt sant. Jag kan inte kommentera om den ekonomiska delen, men denna "servermerge" var enormt efterfrågad och någonting som spelet behövde.

Jag är väl medveten om att Funcom bantade på sin personal nyligen, men detta kan nog vara direkt kopplat till denna "servermerge", dvs att många Game Master eller liknande som ansvarade för dessa servar förlorade sina jobb.

Jag tycker att FZ (redaktionen) har en allmänt dålig syn på Age of Conan. Jag tycker att nyheten var enormt riktad och hänvisade till något helt annat än positivt. Jag kan inte tänka mig att detta på något sätt kan locka nytt folk till spelet, då folk uppfattar nyheten som negativ när den egentligen är någonting positivt till Age of Conan - spelarna.

/Bronne

Medlem

klart det är fel av fz,sammanslagningen av servrarna är ju planerad sedan länge,,jag läste om det för typ ett par månader sedan

Medlem

Måste ju vara väldigt få spelare, annars hade ju inte servrar stängts ner.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Måste ju vara väldigt få spelare, annars hade ju inte servrar stängts ner.

Mjo spelet hade väl en drygt 400-700k spelare som mest och nu när servrarna bantats ner rejält lär det ju säkert inte finnas mer än 150k. Men även om det finns mindre spelare behöver en servermerge inte vara negativ.

Redaktör

Det finns ingen anledning att föra den här diskussionen på två ställen. Jag har svarat i nyhetstråden, prata vidare där istället.


signatur
1
Skriv svar