Rocksteady kommenterar problemen med nya Batman

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Om det nu är WB Games som är den extern partnern tar det möjligtvis lång tid att få det tillräckligt spelbart. Köp konsolspel i fortsättningen

sry men vi på pc har förnuvarande samma prestanda som ni på konsoler ha skillnaden är att vi inte är nöjda för vi inte är vana vid 30fps och alla bullshit saker konsol utvecklare gör (då menar jag inte nintendo<3(detta är för de har inga 3rd party utvecklaree)).


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Ambassadör
Xbox

Köper folk fortfarande spel på releasedagen? Haha, sheep.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tobblish:

Rocksteady kan dra åt helvete.
Att outsourca PC portionen av spelet till en liten studio på 12man (Iron Galaxy Studios) och en tidsram på 8 veckor är skrattretande.

8 veckor gott folk var det som avsattes för PC portningen.

Du tror inte att det är WB som ansvarar för den typen av beslut?

Medlem

Är ju inte så konstigt att priset på detta spelet ligger på ca 20 euro, på G2A. Det ska ju föreställa någon form av -AAA spel det här. Men med det priset så fattar ju alla nu varför det det kostar sådär lite. Steam tar hutlösa 60 euro för det eller nåt. Men som tur är så kan folk refunda. Så de skjuter sig själva i foten.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

...
8 veckor gott folk var det som avsattes för PC portningen.

Hur lång tid brukar en portning ta?

Medlem

Fan var ni alla klagar hur lätt som fan att ta 30fps locken...

Medlem

"STEAM_INSTALL_FOLDER\Batman Arkham Knight\BmGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Once you're in there, hit CTRL + F and search for "BmSystemsSettings.ini" for the line "Max_FPS=30" and change it to "Max_FPS=9999" gör bara som det står där tar bort fps locken spelet funkar perfekt nu för mig utan lag efter det

Medlem

Spelar i 1440p i ca 40-50fps... kan inte klaga direkt, det ser extremt mycket snyggare ut än annat ute idag. Dock så kraschar applikationen när man har tryckt på exit.

Och de måste absolut fixa minnesläckan/orna. (Far Cry 4 hade ett bra tag också, 8GB minne räckte inte då)

Och spelare är förstås vana att Unreal motorn ska skala sig neråt, dock så är det en varning att om man inte gör dem till förra generationen att det kommer att bli krävande som 17.

Medlem
Skrivet av Warmarck:

"STEAM_INSTALL_FOLDER\Batman Arkham Knight\BmGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Once you&#039;re in there, hit CTRL + F and search for "BmSystemsSettings.ini" for the line "Max_FPS=30" and change it to "Max_FPS=9999" gör bara som det står där tar bort fps locken spelet funkar perfekt nu för mig utan lag efter det

Dock så är det MaxFPS dvs inget understreck. Det står en varning att man inte bör ha över 60 också, eftersom det kan skapa instabilitet. Körde med 60fps eftersom mer än så klarar inte min skärm ändå.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:
Skrivet av Tobblish:

...
8 veckor gott folk var det som avsattes för PC portningen.

Hur lång tid brukar en portning ta?

Det har jag ingen aning om exakt, men 2 månader för en portning. Det är väldigt lite. Hade de haft kanske 6 månader på sig hade de kanske kommit en bättre slutprodukt.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Är ju inte så konstigt att priset på detta spelet ligger på ca 20 euro, på G2A. Det ska ju föreställa någon form av -AAA spel det här. Men med det priset så fattar ju alla nu varför det det kostar sådär lite. Steam tar hutlösa 60 euro för det eller nåt. Men som tur är så kan folk refunda. Så de skjuter sig själva i foten.

den där sidan är knappast legit...

Skrivet av PcKaffe:

Min Ps4 har inga problem med det alls.

det roliga är att det flyter hur bra som helst på ps4 .. och ser väldigt mkt bättre ut än pc-verisionen på max inställningar.. dom skickade nog ut offerter för pc-porten, och anlitade den billigaste studion

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Greenz:

Är ju inte så konstigt att priset på detta spelet ligger på ca 20 euro, på G2A. Det ska ju föreställa någon form av -AAA spel det här. Men med det priset så fattar ju alla nu varför det det kostar sådär lite. Steam tar hutlösa 60 euro för det eller nåt. Men som tur är så kan folk refunda. Så de skjuter sig själva i foten.

den där sidan är knappast legit...

Klart den är legit. Det är till och med Paypal som har det priset. Så innan du tror något, ta reda på fakta.

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Greenz:

Är ju inte så konstigt att priset på detta spelet ligger på ca 20 euro, på G2A. Det ska ju föreställa någon form av -AAA spel det här. Men med det priset så fattar ju alla nu varför det det kostar sådär lite. Steam tar hutlösa 60 euro för det eller nåt. Men som tur är så kan folk refunda. Så de skjuter sig själva i foten.

den där sidan är knappast legit...

Klart den är legit. Det är till och med Paypal som har det priset. Så innan du tror något, ta reda på fakta.

http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320

Medlem

lite ini tweaks senaste nvidia drivarna och förutom när man åker runt å jagar bilar så är det aldrig några frame drops för mig, 1080p på ultra Så visst spelet har problem, men ä fan så farligt för mig var det inte ialla fall så jag är glad att sitta å lira spelet

Medlem

Spelet flyter inte på så jäkla bra med mitt 970 det är lite ostabilt men det funkar -OK när man tar bort 30 fps cappen.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Playcrafter:

Om det nu är WB Games som är den extern partnern tar det möjligtvis lång tid att få det tillräckligt spelbart. Köp konsolspel i fortsättningen

Nja, ni kan behålla era 30 fps, det är inget jag kan vänja mig vid vid detta laget, skippar hellre en titel än att sjunka till den nivån.

Då behåller vi våran 30 fps och du får inte spela titlarna vi spelar :), så hejdå ha det så kul med din Ruggiga Arkham Knight som inte fungerar medan vi har det kul med våram Arkham


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

38fps i snitt när jag maxar allt utom upplösningen (körde 1920x1080...vågade inte köra min 3440x1440 upplösning som jag annars kör).

4770 cpu. Evga 780ti sc. 32gb ram.

Edit: Har dock inte bytat drivers till senaste eller försökt tweaka. Startade bara liret och tog benchmark.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur kan man försvara 30 fps?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Hur kan man vägra spela ett spel för det inte körs i 60 fps?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Vem har försvarat det?

Skrivet av Mirage:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Hur kan man vägra spela ett spel för det inte körs i 60 fps?

För på PC blir det faktiskt skillnad...märkbar skillnad.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Vem har försvarat det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Står att de jobbar på ett icke namngivet spel från Epic Games på den sidan ,kan det vara Gears of War till pc ? en ren gissning .

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Vem har försvarat det?

Skrivet av Mirage:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Hur kan man vägra spela ett spel för det inte körs i 60 fps?

För på PC blir det faktiskt skillnad...märkbar skillnad.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Hur kan man försvara 30 fps?

Vem har försvarat det?

I detta fallet WB games, som tyckte att Pc skulle ha samma upplevelse som konsolerna.
I andra fall, tex EA Ubisoft 12 åringar som spelar konsol.

Inte ens 60 känns bra när man vant sig vid 100-120 fps.

Medlem
Medlem
Citat:

Dear Batman: Arkham Knight PC owners,

We want to apologize to those of you who are experiencing performance issues with Batman: Arkham Knight on PC. We take these issues very seriously and have therefore decided to suspend future game sales of the PC version while we work to address these issues to satisfy our quality standards. We greatly value our customers and know that while there are a significant amount of players who are enjoying the game on PC, we want to do whatever we can to make the experience better for PC players overall.

Thank you to those players who have already given valuable feedback. We are continuously monitoring all threads posted in the Official Batman: Arkham Knight Community and Steam forums, as well as any issues logged with our Customer Support (support.wbgames.com). If you purchased your copy of the game and are not satisfied with your experience, then we ask for your patience while these issues are resolved. If desired, you can request a refund at help.steampowered.com (Steam refund policies can be found here: http://store.steampowered.com/steam_refunds) or the retail location where you purchased the game.

The Batman: Arkham fans have continually supported the franchise to its current height of success, and we want to thank you for your patience as we work to deliver an updated version of Batman: Arkham Knight on PC so you can all enjoy the final chapter of the Batman: Arkham series as it was meant to be played.

https://community.wbgames.com/t5/Support-for-PC/June-24-Updat...

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Greenz:

Är ju inte så konstigt att priset på detta spelet ligger på ca 20 euro, på G2A. Det ska ju föreställa någon form av -AAA spel det här. Men med det priset så fattar ju alla nu varför det det kostar sådär lite. Steam tar hutlösa 60 euro för det eller nåt. Men som tur är så kan folk refunda. Så de skjuter sig själva i foten.

den där sidan är knappast legit...

Klart den är legit. Det är till och med Paypal som har det priset. Så innan du tror något, ta reda på fakta.

http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320

Det där säger inget. Du fattar inte va? Det finns en marknad där ANVÄNDARE säljer spel. Det var en av dessa användare som sålde stulna nycklar. Det är inte G2A's fel överhuvudtaget. Nu är det såhär att om du köper en bil och den är begagnad. Du vet ju inte med all säkerhet att den är legit i heller. Skulle då t.ex om de var en volvo bil du köpte på något vis vara Volvos fel för att återförsäljaren sålde dig den stulna bilen? Nej såklart inte. Det är ett grovt misstag och det ska inte reflektera Volvo utan det är säljarens fel. VIlket i detta fallet är användaren som sålde stulna nycklar. Fattar du eller?

12
Skriv svar