Fortsatta Batman-problem trots patch - Warner vidtar drastiska åtgärder

Robot
Fortsatta Batman-problem trots patch - Warner vidtar drastiska åtgärder

PC-versionen av Batman: Arkham Knight ser ut att kunna bli det struligaste släppet på länge.

#nyhetstips, #batman-arkham-knight


Medlem
Fortsatta Batman-problem trots patch - Warner vidtar drastiska åtgärder

Visst är det illa, men det låter värre än vad det är. Självklart skulle jag önska högre framerate, och minimum req är märkligt höga. Men av det lilla jag spelat än så länge så är det helt klart spelbart, och jag har fantastiskt roligt i spelet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bra att dom gör något iallafall. Jag är ett stort fan av Arkham serien och såg starkt fram mot detta men höll på att sätta fikat i halsen när jag såg vad som hände med spelet på PC.

Så oerhört tråkigt att det ens kan bli såhär? En fråga som låter dum och som sagts tusen gånger men...Var det INGEN som testa detta innan det släpptes ?

Medlem

kommer vänta ett tag med detta spelet så det får patchas, ser verkligen fram emot det.
spelade dom tidigare spelen på XB360 vill verkligen inte behöva köpa en PS4 eller XB1 för att spela detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Efter att launchat spelet och märkt att det tuggade på i 30 FPS med några få drops tog jag bort FPS-cappen (En rad i en ini-fil) och aktiverade DX10 (ännu en rad). Nu flyter det på rätt OK, 60-80 FPS och har ännu inte krashat (60% genom story).

Antingen har jag haft tur eller så försöker folk skapa för mycket drama.

Medlem

Fattar ingenting. Spelade hela kvällen igår och inte det minsta problem. Har ett AMD kort för övrigt. Kör med senaste brtadrivarna

Medlem

Själv har jag inte ens kunnat starta spelet då redan i introsekvensen(innan jag startar själva spelet) så hackar det helt grymt och får hela datorn att hänga sig.
Så jo, nog är det bra trasigt.

Skrivet av StrongBad:

Visst är det illa, men det låter värre än vad det är. Självklart skulle jag önska högre framerate, och minimum req är märkligt höga. Men av det lilla jag spelat än så länge så är det helt klart spelbart, och jag har fantastiskt roligt i spelet.

Samma här, det känns faktiskt som något av min "standard-upplevelse" vid såna här sk. skandal-lanseringar av spel.

Nu är jag inte särskilt känslig för framerate-problem (så länge som det inte dyker ner till ensiffriga fps då och då), någon grafisk effekt mer eller mindre rör mig inte heller i ryggen.

Hur som helst, även om svagheterna hos denna portning så klart är negativa, så har jag inte stött på något som stört min spelupplevelse för fem öre.

Medlem

Man kanske skulle prova spelet innan man släpper det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Säger allt.

En vän köpte det och han kör ett 980 och kommer knappt upp i 60 fps i 1080p. Detta spelet är trasigt och med tanke på den gamla motorn unreal engine 3 så borde utvecklarna veta bättre. De kunde lika gärna ha skitit i att porta det till pcn och enbart fokuserat på konsolerna, för det är där som de verkar ha lagt ner 90% av utvecklingspengarna.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Sluta förhandsboka spel! Blir nog samma visa med nya battlefront, the division och rainbow siege.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ni som skriver att ni inte har problem kanske inte upplever problemen på samma sätt som andra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Funkar stort helt fläktfritt på min burk, har spelat i två dagar nu!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

"PC-versionen av Batman: Arkham Knight ser ut att kunna bli det struligaste släppet på länge."?

Vilket tidsspann klassas som "länge"?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det är inte speciellt optimerat. Testade med 2x980ti. Väldigt låg prestanda för vad som visades.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Man kanske skulle prova spelet innan man släpper det.

Ja, jag jobbar själv som testare och det här låter som ett bra exempel på "fort och fel".

Medlem
Skrivet av Dummy:

Det är inte speciellt optimerat. Testade med 2x980ti. Väldigt låg prestanda för vad som visades.

Finns inget stöd för SLI/CF (det är iallafall inte bra), du får markant högre prestanda om du tar ut ett kort. https://www.youtube.com/watch?v=rzReHnZJLEA

Skillnaden mellan Low/High var inte jättestor direkt (grafikmässigt), där finns det lite jobb att göra.

Medlem

Hur fa-n kan folk säga att dom inte upplever problem när spelet är låst vid 30fps, man måste ju ändra i .ini filen för att låsa upp frameraten, inga större problem att göra. Men att utvecklarna låser den vid 30 fps bara för att konsolerna ska sälja så mycket så möjligt är ju bara patetiskt. Jag tror att dom har en patch redo att släppas när konsolerna har sålt tillräckligt. Det säger ju sig självt....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Dummy:

Det är inte speciellt optimerat. Testade med 2x980ti. Väldigt låg prestanda för vad som visades.

Finns inget stöd för SLI/CF (det är iallafall inte bra), du får markant högre prestanda om du tar ut ett kort. https://www.youtube.com/watch?v=rzReHnZJLEA

Skillnaden mellan Low/High var inte jättestor direkt (grafikmässigt), där finns det lite jobb att göra.

hmm, Har inte haft tid att testa detta själv, anade att SLI kunde vara problemet. Batman spelen brukar dock funka bättre om man dedikerat ett av korten till physx. Får testas efter jobb.

Nvidia menar dock att dem ska ha lekt med SLI:
http://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-353-30-whql...

Medlem

Starkt att ta ansvar. Men det kommer litet för sent imo.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

NuZ
Testpilot
Skrivet av magma:

TB är en av dom bästa i branschen enligt mig. Mycket bra info.

Jag tog ju i med snålhandskarna på det här och köpte det genom 3e parts försäljare efter sonens stora tjat när han såg trailern på yt. Om jag kunnat så hade jag lämnat tillbaka det direkt.

Spelar det på i5k haswell refresh och 970 men får runt 25fps med nvidia sakerna avstängda och det andra spelar ingen roll vad jag väljer. Fps droppar till 2-8 precis som tb visade i sin review när man åker fort eller flyger.

Steam skriver nu att det släpps igen i höst. Något sådant kan ju inte stämma? Eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kanske dags att sparka den "externa studion" nu när de tydligen gjort samma misstag igen!

Medlem

Ja PC har potential till bättre version men oftast fungerar konsolspel bättre om man kan leva med 30fps.

Inaktiv

Jag har ändå återfått viss respekt när de stoppar försäljningen, det lär ju svida ordentligt och visar att man tar problemen på allvar.

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av magma:

TB är en av dom bästa i branschen enligt mig. Mycket bra info.

Jag tog ju i med snålhandskarna på det här och köpte det genom 3e parts försäljare efter sonens stora tjat när han såg trailern på yt. Om jag kunnat så hade jag lämnat tillbaka det direkt.

Spelar det på i5k haswell refresh och 970 men får runt 25fps med nvidia sakerna avstängda och det andra spelar ingen roll vad jag väljer. Fps droppar till 2-8 precis som tb visade i sin review när man åker fort eller flyger.

Steam skriver nu att det släpps igen i höst. Något sådant kan ju inte stämma? Eller?

Om du läser nogrannare så står det att SteamOS, Linux och Mac versionerna släpps i höst. Det har det stått hela tiden.

Medlem
Skrivet av LinusU:

Funkar stort helt fläktfritt

Va?

Medlem

Fungerar tillräckligt bra med 280x. 4670k i 4.1Ghz, 12GB RAM och 512GB SSD.

Men... spelet har en minnesläcka och det kraschar när man avslutar spelet. Så nog finns det utrymme för att fixa, men det är verkligen inte fult och definitivt inte ett dåligt spel. Det går spela, stänger det av dock varje 2-3h för att rensa i minnet. Och det belastar grafikkortet rejält, så se till att minska eventuella överklockningar. Normalt så blir mitt kort 57C vid spelande men nu är det hela 70C.

I dagens spel-klimat så hade man inte kunnat släppa Crysis 1 överhuvudtaget. Där snackar vi prestanda-problem.

Medlem
Skrivet av unavailable:

Antingen har jag haft tur eller så försöker folk skapa för mycket drama.

Vore intressant om du kunde dela med dej isf. Vad har du för specs på din dator? Vilka inställningar kör du på? Kanske tom en film som visar hur din CPU fungerar.

Jag har hört folk som sagt att deras spel fungerar bra när det laggar fram på 15-20fps så därför är jag lite skeptiskt.

Medlem

En sak med är att om spelet är MAXAT på PC så ser PS4 versionen fortfarande bättre ut.. Fattar inte hur de har failat så hårt.

Medlem

Det lustiga är att Nvidia har rensat listan över grafiska features på sin Batman: Arkham Knight sida på allt förutom DX11, PhysX och SLi.

Sen har vi det lustiga faktum att spelet går ner till Directx 10 om man har gameworks grejerna igång.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

En sak med är att om spelet är MAXAT på PC så ser PS4 versionen fortfarande bättre ut.. Fattar inte hur de har failat så hårt.

Men Ps4:an är såååå mycket bättre än PC.
Tekninken är från 2010 och som alla vet så är all hårdvara därefter är av sämre prestanda.
CONSOLEMASTERRACE!!!

123
Skriv svar