Växla mellan flash- resp. bildannonser, kan inte titta på filmer på FZ

Medlem
Växla mellan flash- resp. bildannonser, kan inte titta på filmer på FZ

Hej.

Jag är trogen FZ besökare sedan länge och har tidigare aldrig haft problem med siten. Men nu är det som så att halva min dator dog i ett elavbrott, troligen någon spike eller något, vad vet jag. Så jag sitter nu på en riktigt sunkig gammal dator.
Datorn är så seg att den inte klarar av alla flashannonser på sidan vilket i sig inte gör så mycket för själva surfandet, det går bara väldigt segt här på sidan.
Men, när jag ska se på filmer här på FZ går allt åt helvete, det hackar, spottar och fräser och är i allmänhet värdelöst. Tar typ 10 minuter att se en 4 minuters film.

Så det jag undrar. Kan man på något sätt välja att visa flashannonserna som bilder istället för oss som sitter på värdelösa datorer?
Om inte, skulle man kunna lägga in en sådan funktion i sin kontrollpanel? Jag menar, annonserna behöver inte försvinna, men det skulle vara trevligt om man kunde ha dem som helt vanliga bildannonser istället när det inte fungerar med flashannonser.

MVH
Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Känner igen det problemet. Har en riktigt usel laptop och att besöka sidor med mycket flashannonser som Aftonbladet eller Expressen är helt uteslutet. FZ fungerar hyffsat men filmer är helt uteslutet. Tror tyvärr inte det är mycket att göra åt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet

Flashprestanda fungerar olika bra i olika webbläsare - Chrome är något snabbare än Firefox som i sin tur är något snabbare än IE.

Om du inte kan se flashfilmerna på sajten på grund av din dators prestanda är dessvärre den enda utvägen att ladda hem dem i stället.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Eller köra firefox med flashblock så behöver man bara se de flashfilmer man klickar på. Kör man med det så får man ändå upp bildannonserna och stödjer på så sätt fz så gott man kan

/ LordDaimos

1
Skriv svar