Star Wars: Battlefront – en första glimt av pc-versionen i 60 fps!

ELF
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Wow detta såg riktigt trist ut, hypen nere i källaren nu tyvärr.

Ser ut att vara samma känsla som i tidigare spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gnällkuk

Men de andra gameplay-videosen man såg från PS4 var ju också i 60fps?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av didde:

PC gameplay, så kör han med kontroll

Var min första tanke också. Blev ju fan nästan åksjuk bara för att hans aim sög.

Medlem

Seriöst, 720p och kontroll på pc?

Medlem

Jag längtar!

Medlem

Det finns många som spelar med handkontroll som troligen skulle sopa mattan med många som klagar över handkontroller på detta forum.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det finns många som spelar med handkontroll som troligen skulle sopa mattan med många som klagar över handkontroller på detta forum.

Tror du det? Personligen spelar jag både konsol och PC, men när det kommer till FPS så är verkligen mus+tangentbord överlägset. Det finns en rimlig förklaring till det i och med att du har en hastighet+rörelseriktning som är bra mycket mer precis med en mus än med en handkontroll. Det är bara så. Sen trimmar man självklart handkontroller till att bli mer "verklighetsnära också". Men att använda mus, eller för den delen en kontroll som wii är mer "verklighetsnära" och blir därför bättre på många sätt..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det finns många som spelar med handkontroll som troligen skulle sopa mattan med många som klagar över handkontroller på detta forum.

Troligtvis inte en enda skulle jag våga påstå.

Anledningen till att konsoll- och pcspelare inte använder samma servrar i t.ex. fps-spel (vilket vore fullt möjligt) är att alla tester man gjort visar att pc-spelarna med mus och tangentbord är helt överlägsna handkontrollsspelande konsollspelare. Det gamla spelnördsuttrycket "ownage" fick en helt ny innebörd.

Ta sen bort konsollernas aim-assist när du använder en handkontroll till ett pc-spel och slakten är total.

Hälsningar,

glorious mouse and keybord master race

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det finns många som spelar med handkontroll som troligen skulle sopa mattan med många som klagar över handkontroller på detta forum.

...i en fantasivärld där handkontroller inte är ett totalt efterblivet sätt att styra FPS jämfört med mus och tangentbord. Det handlar inte om vana heller, när de gjorde tester mellan grupper av rutinerade konsollgamers mot nybörjare med tangentbord och mus så vann de med mus och tangentbord överlägset.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

12
Skriv svar