Fortsatta Batman-problem trots patch - Warner vidtar drastiska åtgärder

Medlem

man undrar hur spelet i detta skick kunde släppas till kunder nåt är fel på spelbranschen idag...

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

En sak med är att om spelet är MAXAT på PC så ser PS4 versionen fortfarande bättre ut.. Fattar inte hur de har failat så hårt.

Vad jag läst så var det ett gäng på 12 pers som endast fick 2 månader på sig att fixa PC-versionen. Kan tänka mig att de de var tvungna att kompromissa och skära bort en hel del för att hinna få ut något alls på den tiden.

PC-versionen borde förstås aldrig ha forcerats ut så snabbt, men det kan ha varit ett beslut som togs på högre nivå där utvecklarna inte hade något att säga till om.

Medlem

Nämen! Vad bra!
Alla negativa recensioner, refunds, dåliga meta scoren, shit stormen på reddit har gett ett resultat.

Hoppas dom fixar det.

Medlem

Woooooooooooowwwwwww.

Inte jättebra PR direkt.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tacka fan för Valves nya refund policy. Warner hade fått göra samma sak med Mortal Kombat X om man hade kunnat refunda det när det släpptes på PC.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_98854:

Jag har ändå återfått viss respekt när de stoppar försäljningen, det lär ju svida ordentligt och visar att man tar problemen på allvar.

Håller med.

Medlem

Iron Galaxy Studios Kanske inte ska få göra en pc portning i fortsättningen?

Eller så kan det vara att dom med sina 12 personer inte klarade fixa en pc portning på 2 månader?
Vi har ju sett ett antal exempel på stora bolag som rushar ut spel som inte är färdiga...

Medlem
Skrivet av magma:

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Säger allt.

En vän köpte det och han kör ett 980 och kommer knappt upp i 60 fps i 1080p. Detta spelet är trasigt och med tanke på den gamla motorn unreal engine 3 så borde utvecklarna veta bättre. De kunde lika gärna ha skitit i att porta det till pcn och enbart fokuserat på konsolerna, för det är där som de verkar ha lagt ner 90% av utvecklingspengarna.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Sluta förhandsboka spel! Blir nog samma visa med nya battlefront, the division och rainbow siege.

Hm, vem kom upp i 60fps i Crysis 1 när det släpptes 2007?

Att man inte kom upp i hög FPS var normen för i tiden

Själv så spelar jag i ca 50fps med 280x 3GB i 1440p, flyter på tillräckligt väl. Men 30fps låset var förstås katastrof.

Tagit bort AA och ordnat max fps till 60. Nvidia regn och ljus har jag ingen större nytta av, de märker man knappt av ändå i farten.

Motorn är f.ö. modifierat, rätt så kraftfullt, för UE 3.0 kan inte uppvisa denna grafik.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vad jag läst så var det ett gäng på 12 pers som endast fick 2 månader på sig att fixa PC-versionen. Kan tänka mig att de de var tvungna att kompromissa och skära bort en hel del för att hinna få ut något alls på den tiden.

Detta! Om det ryktet stämmer så är det här ett klockrent exempel på hur åt helvete saker går när slipsnissar sitter och beslutar om saker de har noll koll på.
Det borde fan vara ett krav att för att få bli chef så MÅSTE man ha jobbat med det man bestämmer över själv i några år så man VET hur det fungerar i verkligheten.

Har själv jobbat på företag inom industrin som gått i konkurs pga totalt inkompetenta hönsar som ska styra och bestämma saker de inte vet hur det fungerar. Om en detalj tar 10 minuter att tillverka i maskinen så kan vissa chefer räkna på att få fram 6 bitar i timmen utan att alls reflektera över att det tar tid för maskinen att växla ut detaljen, för kranen att hämta den, för operatören att byta den och sen för kranen att köra in den i maskinen igen... då är vi uppe i 15 minuter per detalj plötsligt, och sen har man sura chefer som undrar varför man inte hinner göra mer.

Gissar på att cheferna som trott det går porta spelet på 8 veckor haft riktigt otur när de tänkt och inte har nån aning om hur det är att koda i verkligheten.

Hade varit så mycket bättre skjuta på PC-releasen 1 extra månad och släppa en snyggare och polerad version är detta PR-fiasko

Men men, min PC skulle aldrig klara av det ändå så blir köp på PS4 för min del nån gång i framtiden.

Medlem

varför fortsätter dom att ge inkompetenta konsol kodare port uppgifterna? eller kanske för flesta inom pc som kan koda m.m är extremt utråkade och gäspar på arbetet att koda över till pc? så dom får ta oerfarna studios m.m?

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av magma:

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Säger allt.

En vän köpte det och han kör ett 980 och kommer knappt upp i 60 fps i 1080p. Detta spelet är trasigt och med tanke på den gamla motorn unreal engine 3 så borde utvecklarna veta bättre. De kunde lika gärna ha skitit i att porta det till pcn och enbart fokuserat på konsolerna, för det är där som de verkar ha lagt ner 90% av utvecklingspengarna.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Sluta förhandsboka spel! Blir nog samma visa med nya battlefront, the division och rainbow siege.

Hm, vem kom upp i 60fps i Crysis 1 när det släpptes 2007?

Att man inte kom upp i hög FPS var normen för i tiden

Själv så spelar jag i ca 50fps med 280x 3GB i 1440p, flyter på tillräckligt väl. Men 30fps låset var förstås katastrof.

Tagit bort AA och ordnat max fps till 60. Nvidia regn och ljus har jag ingen större nytta av, de märker man knappt av ändå i farten.

Motorn är f.ö. modifierat, rätt så kraftfullt, för UE 3.0 kan inte uppvisa denna grafik.

på den tiden så ändrades processor kraften och grafik kraften hela tiden.

Plus värt att notera är att folk faktist kom upp i hög fps.

Dock inte crysis men många andra spel.

Dock vart det vanligare förr att folk ej kom upp i 60 plus fps än idag.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av magma:

https://www.youtube.com/watch?v=bFBd5GgGkMs

Säger allt.

En vän köpte det och han kör ett 980 och kommer knappt upp i 60 fps i 1080p. Detta spelet är trasigt och med tanke på den gamla motorn unreal engine 3 så borde utvecklarna veta bättre. De kunde lika gärna ha skitit i att porta det till pcn och enbart fokuserat på konsolerna, för det är där som de verkar ha lagt ner 90% av utvecklingspengarna.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Sluta förhandsboka spel! Blir nog samma visa med nya battlefront, the division och rainbow siege.

Hm, vem kom upp i 60fps i Crysis 1 när det släpptes 2007?

Att man inte kom upp i hög FPS var normen för i tiden

Själv så spelar jag i ca 50fps med 280x 3GB i 1440p, flyter på tillräckligt väl. Men 30fps låset var förstås katastrof.

Tagit bort AA och ordnat max fps till 60. Nvidia regn och ljus har jag ingen större nytta av, de märker man knappt av ändå i farten.

Motorn är f.ö. modifierat, rätt så kraftfullt, för UE 3.0 kan inte uppvisa denna grafik.

på den tiden så ändrades processor kraften och grafik kraften hela tiden.

Plus värt att notera är att folk faktist kom upp i hög fps.

Dock inte crysis men många andra spel.

Dock vart det vanligare förr att folk ej kom upp i 60 plus fps än idag.

Men det var inte CPU kraften som saknades, utan GPU kraften.

Testpilot

Jag har gjort min plikt.

Nu har jag fixat refund av spelet från Greenman Gaming för att stävja skit-portningar.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag har gjort min plikt.

Nu har jag fixat refund av spelet från Greenman Gaming för att stävja skit-portningar.

BRA! har gjort samma sak! de ska fan inte ha några pengar.

dmn
Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Dummy:

Det är inte speciellt optimerat. Testade med 2x980ti. Väldigt låg prestanda för vad som visades.

Finns inget stöd för SLI/CF (det är iallafall inte bra), du får markant högre prestanda om du tar ut ett kort.

Ta ut ett kort? Det går att stänga av SLI och CF, vettu.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av magma:

TB är en av dom bästa i branschen enligt mig. Mycket bra info.

Jag tog ju i med snålhandskarna på det här och köpte det genom 3e parts försäljare efter sonens stora tjat när han såg trailern på yt. Om jag kunnat så hade jag lämnat tillbaka det direkt.

Spelar det på i5k haswell refresh och 970 men får runt 25fps med nvidia sakerna avstängda och det andra spelar ingen roll vad jag väljer. Fps droppar till 2-8 precis som tb visade i sin review när man åker fort eller flyger.

Steam skriver nu att det släpps igen i höst. Något sådant kan ju inte stämma? Eller?

Om du läser nogrannare så står det att SteamOS, Linux och Mac versionerna släpps i höst. Det har det stått hela tiden.

Jag ser det nu på. Läste på Android appen förut alldeles för snabbt. Tack för det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ja bare en sån sak som att glömma en mus hastighets slider eller inte kunna ta bort "v-sync" på 30 fps i menyn är ju rätt sopigt,

Sen ligger min gpu (970) på allt mellan 34-98 % men mest då 60% load


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja bare en sån sak som att glömma en mus hastighets slider eller inte kunna ta bort "v-sync" på 30 fps i menyn är ju rätt sopigt,

Sen ligger min gpu (970) på allt mellan 34-98 % men mest då 60% load

Det är mycket de "glömt". Nu var det längesen jag körde asylum/city/origins, men jag är ganska så säker på att de hade betydligt fler grafiska inställningar. TB säger det i videon också.

KoP
Medlem

Verkar ju inte direkt vara ospelbart av videon att döma. Så vad är grejjen? :S

Medlem

Dåligt av dem att släppa det, men bra av dem att dra tillbaka det. Jag tror att de som köpt det innan det drogs tillbaka kan vänta sig någon form av kompensation.

Medlem

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Flugsaft:

En sak med är att om spelet är MAXAT på PC så ser PS4 versionen fortfarande bättre ut.. Fattar inte hur de har failat så hårt.

Men Ps4:an är såååå mycket bättre än PC.
Tekninken är från 2010 och som alla vet så är all hårdvara därefter är av sämre prestanda.
CONSOLEMASTERRACE!!!

Fast det är ju knappast så att prestandan i din lortiga konsoll blev bättre för att nån lopp-developer släpper en kass port till PC?

En del gnäller på nvidia och andra på pc.. det är för FAN en dålig kod!!!

Medlem
Skrivet av KoP:

Verkar ju inte direkt vara ospelbart av videon att döma. Så vad är grejjen? :S

Utöver att spelets pc version är uppenbart trasigt och rushat *en majoritet har problem*, är det nog mest att pc spelare har varit förbannade på denna trend jävligt länge "att släppa trasiga spel", och steam refund blev ett oväntat vapen i kampen för "WB" i det här fallet, som uppfattades långt mer seriöst än vad några klagomål gjort tidigare eftersom det faktiskt märktes på kontot.

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LinusU:

Funkar stort helt fläktfritt

Va?

Håll upp haken! Min dator kör spelet med 55fps i medel och inget lagg, så inga större problem. Det enda är att spelet kraschar efter jag tryck på exit och kommit ut till skrivbordet, men vem bryr sig


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av LinusU:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LinusU:

Funkar stort helt fläktfritt

Va?

Håll upp haken!

Medlem

Endast Steam försäljningen har pausats

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av LinusU:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LinusU:

Funkar stort helt fläktfritt

Va?

Håll upp haken!

http://replygif.net/i/1322.gif

Snyggt Vad är absurt?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av LinusU:

Snyggt Vad är absurt?

Det verkade bli såna roliga grammatiska små händelser i dina inlägg, bara. Vilket är varför unavailables kommentar "Va?" blev upptummad bland top comments i tråden.

Det komiska nu senast var att uttrycket "upp med hakan" och det du sa ("håll upp haken", dvs ung. "håll upp kroken") är väldigt, väldigt olika saker att säga, så - igen - så blev det väldigt underhållande absurdism som resultat.

Men alltså, undantaget att du verkar ha någon slags norsk autocorrect som bråkar med dina inlägg så är det inget fel - eller absurdt - med dem. Så inget illa menat såklart

Skrivet av Ravenknight:

Starkt att ta ansvar. Men det kommer litet för sent imo.

bättre sent än aldrig.. wb är ljusår bättre än ubisoft som bara fortsätter lura folk på pengar utan att göra något.

123
Skriv svar