Se minidokumentär om de dyra knivarna i Counter-Strike: GO

Robot
Se minidokumentär om de dyra knivarna i Counter-Strike: GO
Medlem
Se minidokumentär om de dyra knivarna i Counter-Strike: GO

Helt otroligt vilka priser vissa knivar går på :o!

Medlem

Valve är genialiska, utnyttjar idioter till max.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Valve är genialiska, utnyttjar idioter till max.

Jo för det är ju Valve som listar dessa knivar på steam market...

Medlem

Blått hit och Webb dit... eh... fattar fortfarande inte varför det är värt så mycket pengar xD

Medlem

inte jag heller nån som kan förklara detta ?

Medlem

Well, det är ju samma frågeställning som att varför betalar folk svindyra pengar för att få sin bil i andra färger och dekaler, det är ju bara en bil?

Vi lever i en tid där digitala objekt kan vara värda mycket pengar och man kan tjäna miljoner på att spela spel. Vi börjar ju nästan låta lika oförstående som våra föräldrar

Medlem

Ser fram emot när de släpper CS:GO 2 och allt detta blir menlöst när det inte är turneringsspelet som gäller.

Inaktiv
Skrivet av brandefors:

Well, det är ju samma frågeställning som att varför betalar folk svindyra pengar för att få sin bil i andra färger och dekaler, det är ju bara en bil?

Vi lever i en tid där digitala objekt kan vara värda mycket pengar och man kan tjäna miljoner på att spela spel. Vi börjar ju nästan låta lika oförstående som våra föräldrar

Äntligen någon som förstår. Tack.

Jag är en av personerna som inte har några problem med att lägga närmare 2.000:- på ett digital item. Det är fortfarande mina pengar jag har jobbat ihop.

Jag brukar tänka att det är bättre att jag lägger dom här 2.000:- på ett digitalt item som jag vill ha och kommer göra min spelupplevelse roligare istället för att gå ut och dricka en jävla massa öl efter jobbet, varannan dag.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ser fram emot när de släpper CS:GO 2 och allt detta blir menlöst när det inte är turneringsspelet som gäller.

Cs:go 2 när det nu kommer, kommer garanterat bli ett E-sport spel eller turneringsspel som du uttryckte det. Det ligger lite för djup i Cs DNA för att inte bli ett tävlingsinriktat spel

Medlem

Vill inte veta vad jag har slängt ut i summor till Star Trek Online på nya skepp och Lifetime Subscriber, men det här på "meningslöst slöseri" är väldigt individuellt.

För den som köpte den där kniven för 28.000 dollar kan man rulla ögonen för, men den personen hade antagligen kapitalet för att köpa kniven och kände att det var värt den summan FÖR HONOM.

Jag köpte Scimitar skeppet från Star Trek Online för ca 400kr
(http://www.startrekdb.se/skepp/bilder/scimitar.jpg)
Många andra kan tänka sig det är att slänga pengarna i sjön, men för mig så var det mycket prisvärt.

Jag betalar mina räkningar, ser till att det finns mat på bordet åt min familj, vad jag slösar resten av mina pengar på får folk tycka vad dom vill om, ändå mina förtjänade pengar.
Har folk pengar så låt dom spendera på vad dom vill, vi alla har olika intressen och olika prioriteringar.

Medlem

Star Citizen säljer massor av skepp för flera hundra dollar. Det går också att köpa paket med skepp för tusentals dollar. Vill man ha paketet med alla skepp får man betala $18750. Och det dröjer lång tid innan spelet ens är släppt.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/

Medlem

Följer tillgång och efterfrågan som allt annat.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av Kerrai:

Ser fram emot när de släpper CS:GO 2 och allt detta blir menlöst när det inte är turneringsspelet som gäller.

Cs:go 2 när det nu kommer, kommer garanterat bli ett E-sport spel eller turneringsspel som du uttryckte det. Det ligger lite för djup i Cs DNA för att inte bli ett tävlingsinriktat spel

CSGO kommer garanteras portas till Source 2 på samma sätt som Dota 2 och alla skins kommer finnas kvar. Finns absolut ingen anledning att göra ett helt nytt spel.

Sen är ju knivar samma sak som att folk har dyra klockor/handväskor/vadsomhelst, visst är ju inte ett fysiskt objekt men det stimulerar samma grejs i hjärnan

Medlem

Mycket bra & informativ film ,snyggt gjort - well done

Medlem

Detta handlar om samlare, folk som värdesätter digitala ting kan jämföras med folk som värdesätter fysiska ting.
Jag kan inte förstår det själv, men förstår att det finns folk som får ett "high" - om bara för stunden.

Att folk betalar $20k för en digital sak är väldigt extremt dock.
Vem ska man visa den för? Sig själv?
Blir man en bättre spelare med en så dyr sak?
Nej. Får man status och respekt i communityt? Kanske.

Medlem

J***la nötter som betalar dessa priser! För ett spelitem...

Medlem

Samlare i all ära, men jag begriper ändå inte varför någon skulle vilja betala såna otroliga summor för en kniv med lite annorlunda utseende. Jösses.

Medlem
Skrivet av Ghoetic:
Skrivet av NaxoS:

Valve är genialiska, utnyttjar idioter till max.

Jo för det är ju Valve som listar dessa knivar på steam market...

Valve får en del utav kakan varje gång någon säljer ett item via steam market.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Well, det är ju samma frågeställning som att varför betalar folk svindyra pengar för att få sin bil i andra färger och dekaler, det är ju bara en bil?

Vi lever i en tid där digitala objekt kan vara värda mycket pengar och man kan tjäna miljoner på att spela spel. Vi börjar ju nästan låta lika oförstående som våra föräldrar

Aah, fast det finns mer bilförare än Cs-spelare. Med stor marginal kan jag tänka mig. Sen är det skillnad i prestandan på Tex en Ferrari och en Volvo 240.
Men jag ska inte säga nått egentligen, har lagt ca 400kr på LoL-skins.
Men jag är för dålig i CS:go för att lägga pengar på det

Men tycker man om spelet och blir glad av att ha en kniv med ett annat skin är det bara att köra!

Medlem
Skrivet av slagzo:
Skrivet av Swink:
Skrivet av Kerrai:

Ser fram emot när de släpper CS:GO 2 och allt detta blir menlöst när det inte är turneringsspelet som gäller.

Cs:go 2 när det nu kommer, kommer garanterat bli ett E-sport spel eller turneringsspel som du uttryckte det. Det ligger lite för djup i Cs DNA för att inte bli ett tävlingsinriktat spel

CSGO kommer garanteras portas till Source 2 på samma sätt som Dota 2 och alla skins kommer finnas kvar. Finns absolut ingen anledning att göra ett helt nytt spel.

Sen är ju knivar samma sak som att folk har dyra klockor/handväskor/vadsomhelst, visst är ju inte ett fysiskt objekt men det stimulerar samma grejs i hjärnan

Det är väl ändå inte säkert!

Medlem

Dags att öppna lite lådor hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, aja antar det är "tillgång vs efterfrågan" som styr. Uppenbarligen finns det "idioter" som lägger pengar på sånt här...

Medlem

Fattar inte varför man lägger så mycket pengar på en kniv? Hade det däremot varit en rosa pistol eller ett zebrarandigt gevär hade det inte varit ett dugg konstigt. ; )

1
Skriv svar