Möt mördarroboten Bastion från Blizzards Overwatch

Robot
Möt mördarroboten Bastion från Blizzards Overwatch
Medlem
Möt mördarroboten Bastion från Blizzards Overwatch

Ser grymt ut, undra om detta blir nästa stora e-sport spel

Medlem

Bastion var min favoritkaraktär när jag testade Overwatch. Riktigt kul spel.

Medlem

Open beta får gärna börja snart!

Medlem

Nu har jag inte sett så fasligt mycket av det här spelet och kan därmed ha missat något, men för mig ser det ut som vilket "run n gun" som helst, som vi redan sett förut. Inget tänka, bara rusa runt och slakta. Varför ska man köpa det här (eller ens vänta in det) när det redan finns hur många andra valmöjligheter som helst? För att det är robotar? Om modellerna varit människor då? Hade spelet varit lika intressant då?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nu har jag inte sett så fasligt mycket av det här spelet och kan därmed ha missat något, men för mig ser det ut som vilket "run n gun" som helst, som vi redan sett förut. Inget tänka, bara rusa runt och slakta. Varför ska man köpa det här (eller ens vänta in det) när det redan finns hur många andra valmöjligheter som helst? För att det är robotar? Om modellerna varit människor då? Hade spelet varit lika intressant då?

Man köper aldrig ett spel som man inte testat först ändå. Jag gillar vad jag ser i dessa filmerna dock, det har helt klart en TF2-känsla över sig, men i slutändan kommer det att bestämmas av hur spelet "känns" att spela. Flyter det på likt Quake/TF/andra liknande spel så är det bra, om det känns mer som CS eller CoD så blire inget köp

Allt annat är oviktigt.

Medlem

tyvärr är det inte samma tempo som i quake, tycker det ser lite slött ut när de går/springer.. önska det fanns en spring funktion som i bf spelen..

annars får man välja efter class om man är ute efter mer tempo..

Medlem

Alltså det är ju klart att det gjorts förut, men det viktiga är ju spelkänslan. Är spelet kul att spela gör det ju inget om det är ett beprövat recept. Det ser underhållande ut men man har ju ingen aning förrän man testat.

Medlem
Skrivet av draco:

tyvärr är det inte samma tempo som i quake, tycker det ser lite slött ut när de går/springer.. önska det fanns en spring funktion som i bf spelen..

annars får man välja efter class om man är ute efter mer tempo..

Det är absolut inte tänkt att vara samma tempo som i Quake, detta då Blizzard siktar in sig på den stora massan, och majoriteten av alla spelare vill inte/kan inte spela i det tempot.

Medlem
Skrivet av Sharpless:
Skrivet av draco:

tyvärr är det inte samma tempo som i quake, tycker det ser lite slött ut när de går/springer.. önska det fanns en spring funktion som i bf spelen..

annars får man välja efter class om man är ute efter mer tempo..

Det är absolut inte tänkt att vara samma tempo som i Quake, detta då Blizzard siktar in sig på den stora massan, och majoriteten av alla spelare vill inte/kan inte spela i det tempot.

Sen är t ex Tracer vansinnigt snabb.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Sharpless:
Skrivet av draco:

tyvärr är det inte samma tempo som i quake, tycker det ser lite slött ut när de går/springer.. önska det fanns en spring funktion som i bf spelen..

annars får man välja efter class om man är ute efter mer tempo..

Det är absolut inte tänkt att vara samma tempo som i Quake, detta då Blizzard siktar in sig på den stora massan, och majoriteten av alla spelare vill inte/kan inte spela i det tempot.

Sen är t ex Tracer vansinnigt snabb.

Nej

Medlem

#bojkott tills mindre vapen modeller + fov slider

1
Skriv svar