Robot
Medlem
The Dig

Bra artikel.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

QRT
Medlem

och bra spel.

Medlem

Jag körde tok fast på det när jag försökte dra igenom det för något år sen. Kul spel men lite ologiska pussel.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Och för den som inte har möjlighet att spela igenom spelet själv har Mostly Walking tagit sig igenom det. Just denna genomspelning har jag inte sett då jag har för avsikt att själv spela det någon dag men deras show brukar vara underhållande.

https://youtu.be/_qOSOA7tUl0

Medlem

Trevlig artikel, fin nostalgitripp och ett suveränt spel!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

suck

Ett spel från en svunnen tid då spelföretagen vågade utmana oss med svåra spel. Ingen som håller dig i handen. Inga hints. Ingenting. Bara du och din hjärna.

Idag finns det Internetz som kan leda dig vidare, men jag rekommenderar att prova själv först. Det GÅR att lösa pusslen om du tänker till och upplevelsen är långt mycket mer tillfredställande när du väl avkrypterat hur designern tänkte.
The Dig var, så långt som jag kommer ihåg, det svåraste av HOG/Point and click spelen av Lucas Arts.

Andra som är värda att prova när ni får chansen är:

Indiana Jones and the fate of Atlantis
Flight of the Amazon Queen (väldigt inspirerat av Indiana Jones)
Prisoner of Ice
Sherlock Holmes serien


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Oerhört bra spel, om lite väl svårt.

Medlem
Skrivet av azynkron:

suck

Ett spel från en svunnen tid då spelföretagen vågade utmana oss med svåra spel. Ingen som håller dig i handen. Inga hints. Ingenting. Bara du och din hjärna.

Idag finns det Internetz som kan leda dig vidare, men jag rekommenderar att prova själv först. Det GÅR att lösa pusslen om du tänker till och upplevelsen är långt mycket mer tillfredställande när du väl avkrypterat hur designern tänkte.
The Dig var, så långt som jag kommer ihåg, det svåraste av HOG/Point and click spelen av Lucas Arts.

Andra som är värda att prova när ni får chansen är:

Indiana Jones and the fate of Atlantis
Flight of the Amazon Queen (väldigt inspirerat av Indiana Jones)
Prisoner of Ice
Sherlock Holmes serien

Myst 4 är att rekommendera. Relativt nytt för genren och håller grafiskt fortfarande. Oerhört utmanande när det kommer till svårighetsgrad.

Medlem

Väl skrivet Joakim. Jag gillade verkligen stämningen och stilen i detta spel. Tror dock aldrig att jag lyckades ta mig igenom hela. Blir sugen på att prova det på nytt igen nu i vuxen ålder.

Medlem

Ett av mina favoritspel^^ Körde igenom det igen för något år sedan. Grafiken har ju blivit lite daterad, men det spelar mindre roll, jag tyckte minst lika mycket om det som innan. Najs att någon lyfter fram detta lite så här mitt i sommarn.

Medlem

Åh, en artikel värd att läsa! Najs!

Medlem

Underbart spel. Kommer ihåg att jag älskade atmosfären i spelet, precis som det står i artikeln, man kände sig ensam

Det kändes dessutom magiskt snyggt på tiden det begav sig.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av azynkron:

suck

Ett spel från en svunnen tid då spelföretagen vågade utmana oss med svåra spel. Ingen som håller dig i handen. Inga hints. Ingenting. Bara du och din hjärna.

Idag finns det Internetz som kan leda dig vidare, men jag rekommenderar att prova själv först. Det GÅR att lösa pusslen om du tänker till och upplevelsen är långt mycket mer tillfredställande när du väl avkrypterat hur designern tänkte.
The Dig var, så långt som jag kommer ihåg, det svåraste av HOG/Point and click spelen av Lucas Arts.

Andra som är värda att prova när ni får chansen är:

Indiana Jones and the fate of Atlantis
Flight of the Amazon Queen (väldigt inspirerat av Indiana Jones)
Prisoner of Ice
Sherlock Holmes serien

Skulle vilja inflika med ett annat klick äventyr.
Beneath a steel sky, fyfan vad jag satt med det på amigan, var nog det spelet som sporrade min kärlek till sci-fi.

Medlem

ahhh...kommer ihåg min gamla 486'a det var tider det....tror jag börja bli lite gammal
mitt minne säger att cpun låg på 40mhz wrooom...var en intel original dvs inte en trimmad amd 486'a.
bla bla, det var den pc jag spelade the dig på

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av azynkron:

suck

Ett spel från en svunnen tid då spelföretagen vågade utmana oss med svåra spel. Ingen som håller dig i handen. Inga hints. Ingenting. Bara du och din hjärna.

Idag finns det Internetz som kan leda dig vidare, men jag rekommenderar att prova själv först. Det GÅR att lösa pusslen om du tänker till och upplevelsen är långt mycket mer tillfredställande när du väl avkrypterat hur designern tänkte.
The Dig var, så långt som jag kommer ihåg, det svåraste av HOG/Point and click spelen av Lucas Arts.

Andra som är värda att prova när ni får chansen är:

Indiana Jones and the fate of Atlantis
Flight of the Amazon Queen (väldigt inspirerat av Indiana Jones)
Prisoner of Ice
Sherlock Holmes serien

Skulle vilja inflika med ett annat klick äventyr.
Beneath a steel sky, fyfan vad jag satt med det på amigan, var nog det spelet som sporrade min kärlek till sci-fi.

Hur kunde jag missa det. Klart som korvspad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ett av mina favorit spel!

Medlem

Älskar atmosfären i The Dig! Fina barndomsminnen...

Medlem

Spelet och atmosfären är extremt bra. Fram tills dess att man kommit ner i första templet. Det blir allt för ologiskt och svårt. Efter det känns det mest frustrerande, vilket är trist med tanke på hur bra det är uppbyggt fram tills dess.

Medlem

Har original kartongen någonstans, verkligen kult spel!

Medlem

Ett av mina favoritspel. Bra artikel!

Medlem

Tack för en bra artikel.

Medlem

Ett till sjukt bra spel är Beneath a Steel Sky

Medlem

Kikade på Day[9] när han spelade det här med sina vänner på sin stream. Såg riktigt kul ut.

Medlem

Ett spel man minns!

Medlem

Hmm. Jag har inte varit inloggad på "länge" men var tvungen bara för att skriva det här:

The Dig hade inte varit vad det är idag utan Michael Land´s musik.
https://www.youtube.com/watch?v=0GVGWWR4HYU

Han är skaparen till mycket bra spelmusik som t.ex. The Secret of Monkey Island etc.

1
Skriv svar