Batman: Arkham Knight

Robot
Batman: Arkham Knight

Den som längtar efter hösten får sitt lystmäte i ett becksvart, våldsamt och regnvått Gotham City. Perfekta semesterorten för actionsugna spelare.

#batman-arkham-asylum, #rocksteady


Medlem
Batman: Arkham Knight

Bra att ni sätter minus för den dåliga porten, sånt är bra att folk får veta.

Medlem

Såg Angry joe när han fick psykbryt på Twitch när han skulle spela det här, det slutade med att han fick ändra i en fil så spelet gick i 30 fps för att det inte skulle krascha för honom.

Det kom tydligen med i hans Youtube video:
https://www.youtube.com/watch?v=eOUOzL04Byg

Inaktiv

Jag uppskattar det ärliga sågandet av PC-versionen. Till viss mån önskar jag att spelet fick nöja sig med 2/5 som helhetsbetyg tills de städat upp portningen (och att detta var standardpraxis bland spelrecensenter).

Skribent

Jag hade möjlighet att testa spelet både på PC och PS4, så skillnaden blev smärtsamt tydlig. Och då hade jag inte ens alls så stora problem som många andra har haft med PC-porten.

Konsolversionen är väldigt gedigen, dock. Arkham-spelen har inte haft det så lätt på datorer, tyvärr.

Medlem

Skitgrymt att ni även betygsätter PC-versionen denna gång. Tack för detta Tummen upp för FZ och en bra recension!

Medlem

På XB1 hackar spelet till när för mycket grafisk effekter händer samtidigt, oftast någon explosion i samband med Batmobilen och regn. Har fått framedrops vid mer än ett tillfälle.


signatur

I drank what?

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Medlem

Första gången jag köper multiplattform på Xbox One och ja...jag stör mig mer än jag trodde på att spelet inte är 1080p. 900p är inte sååå stor skillnad men det märks att det inte är native för tvn. Aliasing all over the place ned massor av "shimmering" i bakgrunden. Störigt! Dock jävligt stämningsfullt

Medlem

Ironi går inte hem hos alla tydligen.

Ambassadör
Xbox

Det enda Läderlappenspel som varit bra är Lego batman 2.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Jag är ledsen om du känner dig sårad över bilden. Den används i stort sett överallt på sidan så det är inget nytt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Jag är ledsen om du känner dig sårad över bilden. Den används i stort sett överallt på sidan så det är inget nytt.

Hihi, fz är sveriges förnämaste vuxendagis.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Jag är ledsen om du känner dig sårad över bilden. Den används i stort sett överallt på sidan så det är inget nytt.

Det faktum att många använder den är inget kvitto på att den är fyndig. Med tanke på hur mycket problem det är med PC-versionen av var och varannan AAA-titel som kommer ut så känns det för övrigt inte vidare majestätiskt att vara PC-spelare, snarare behandlas vi som potentiella tjuvar som ska nöja oss med bottenskrap.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Jag är ledsen om du känner dig sårad över bilden. Den används i stort sett överallt på sidan så det är inget nytt.

Det faktum att många använder den är inget kvitto på att den är fyndig. Med tanke på hur mycket problem det är med PC-versionen av var och varannan AAA-titel som kommer ut så känns det för övrigt inte vidare majestätiskt att vara PC-spelare, snarare behandlas vi som potentiella tjuvar som ska nöja oss med bottenskrap.

I själva verket är det omvänt, i alla fall i företagens ögon.

Medlem

När jag läste om joker, är det Hamill som fortfarande gör honom? I sådana fall, skulle inte han sluta vill jag minnas..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

När jag läste om joker, är det Hamill som fortfarande gör honom? I sådana fall, skulle inte han sluta vill jag minnas..

Japp, det är Hamill. Han slutade som tur är inte trots allt. Han är lika underhållande som vanligt i rollen.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Castor.T:

När jag läste om joker, är det Hamill som fortfarande gör honom? I sådana fall, skulle inte han sluta vill jag minnas..

Japp, det är Hamill. Han slutade som tur är inte trots allt. Han är lika underhållande som vanligt i rollen.

Han skulle väl sluta tack vare att rösten i princip pajjade hans strupe? Kanske minns helt fel.

Medlem

Någon som har klarat ut spelet och kan berätta skillnaden mellan detta och city, kommer det finns överraskningar? Är spelet spännande?
Tycker ni storyn var bra? eller var den bara ofokuserad?
Har inte spelat så uppskattar svar!

Medlem

Säkert köp, om du inte spelar på PC.

Medlem

Tragiskt att gammal hårdvara sätter tekniknivån på utvecklingen. Man kan inte få en Ferrari om man börjar med att bygga en Ford.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Äsch, låt dem hållas, det är ju så sällan de får chansen.

Medlem

+Supertajta kontroller. O_o

Stoppa pressarna.

Damma av din xbox.

Spela Ninja Gaiden och Burnout Paradise.

Kom tillbaks och lira det här 30fps skämtet igen.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av vuze2143:

Alltså lägg bara ner... Att du fortfarande orkar. 5 år gammal eller?

Äsch, låt dem hållas, det är ju så sällan de får chansen.

Sant. Det är sällan vi får chansen att ogilla dåligt fungerande spel på PCn. Finns allt för många pc spel som faktiskt levererar bättre än större delen av AAA spelen på marknande.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Castor.T:

När jag läste om joker, är det Hamill som fortfarande gör honom? I sådana fall, skulle inte han sluta vill jag minnas..

Japp, det är Hamill. Han slutade som tur är inte trots allt. Han är lika underhållande som vanligt i rollen.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Castor.T:

När jag läste om joker, är det Hamill som fortfarande gör honom? I sådana fall, skulle inte han sluta vill jag minnas..

Japp, det är Hamill. Han slutade som tur är inte trots allt. Han är lika underhållande som vanligt i rollen.

Han skulle väl sluta tack vare att rösten i princip pajjade hans strupe? Kanske minns helt fel.

Så som jag förstod det så, pga att han skulle sluta så tog de död på honom i arkham-city.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Tragiskt att gammal hårdvara sätter tekniknivån på utvecklingen. Man kan inte få en Ferrari om man börjar med att bygga en Ford.

Däremot kan man få en Gt40 som spöade Ferrari back in the day


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Medlem

Konstigt betyg. Tyckte att spelet såg otroligt generiskt ut.

Medlem

Nej arkham origins var inte värre än BAK.

12
Skriv svar