Spana in Star Fox till Wii U i 60 fps!

Robot
Medlem
Spana in Star Fox till Wii U i 60 fps!

Rent grafiskt så kanske det inte är mer imponerande än Star Fox 64 3D i 1080p, men fy fan vad skoj det ser ut! Känns väldigt gediget till de gamla spelen. Hoppas dock att 2nd screen är valfritt. Vill inte känna mig tvingad att stirra ner i kontrollen genom hela spelet.

Åh, btw. Här är en 20min lång video med bara gameplay.

60fps är ljusår viktigare än grafik.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

60fps är ljusår viktigare än grafik.

Bra kontroller är ljusår viktigare än 60fps.

WiiU-tablet används på ett mycket jobbigt sätt i spelet vad det verkar som. Siktar med WiiU-tablet skärmen...men styr fordon/skepp med TV-skärmen. NIntendo menar att man ska hålla WiiU-tablet rakt framför sig så man ser tv-skärmen samtidigt...ja jo orka sitta så några timmar. Nej tack

Medlem

60 FPS är ju härligt att se, men grafiken är i klass med Spyro till Playstaiton 2.

Medlem

Wrahahahaha!


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av humancentipede:

60fps är ljusår viktigare än grafik.

Bra kontroller är ljusår viktigare än 60fps.

WiiU-tablet används på ett mycket jobbigt sätt i spelet vad det verkar som. Siktar med WiiU-tablet skärmen...men styr fordon/skepp med TV-skärmen. NIntendo menar att man ska hålla WiiU-tablet rakt framför sig så man ser tv-skärmen samtidigt...ja jo orka sitta så några timmar. Nej tack

Alltid hittat inställningar som tar bort motion sensorn, så den är inte ett måste.

Medlem

Do a barrel roll!

Fan vad jag hatade den kaninen efter ett tag.

Medlem

Det märks att utvecklarna inte är helt vana vid hårdvaran, tittar man på Bayonetta 2 och dem andra titlarna så ger detta spelet ett ganska undermåligt intryck rent grafiskt.

Sen spelmekaniskt så verkar det inte ha utvecklats mycket, med undantag gamepadens cockpit vy. Bara hoppas det kommer ha hög återspelarvärde.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gillar inte grafiken för fem öre.. Gillar inte det jag fick se utav gameplayet heller. Dax å plocka fram super nintendot ist, sedan spela star fox där.

Medlem

30 fps och bättre grafik istället? Hade gärna testat spelet innan jag dömt ut det pga grafiken.

Medlem
Skrivet av ohem:

Det märks att utvecklarna inte är helt vana vid hårdvaran, tittar man på Bayonetta 2 och dem andra titlarna så ger detta spelet ett ganska undermåligt intryck rent grafiskt.

Tänk dock på att spelet flyter på i 60fps på TV'n och Gamepaden samtidigt, kan de göra så mycket mer då?

720p@60fps + 480p@60fps


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av humancentipede:

60fps är ljusår viktigare än grafik.

Bra kontroller är ljusår viktigare än 60fps.

WiiU-tablet används på ett mycket jobbigt sätt i spelet vad det verkar som. Siktar med WiiU-tablet skärmen...men styr fordon/skepp med TV-skärmen. NIntendo menar att man ska hålla WiiU-tablet rakt framför sig så man ser tv-skärmen samtidigt...ja jo orka sitta så några timmar. Nej tack

Alltid hittat inställningar som tar bort motion sensorn, så den är inte ett måste.

Det är inget jag hört de har bekräftat. De verkar ju även ha byggt spelet runt just Wiiu tablet så tror nog inte du kan stänga av det.

Medlem

Hade spelet inte haft namnet "Star Fox" så hade nog ingen brytt sig.

Medlem

Spelmekanik och flyt i all ära. Men detta alltså. haha. Är jag för kräsen när jag säger detta eller ? Tycker Nintendo kunde varit lite mer i tiden nu och jag hoppas deras nya maskin tar sig förbi detta spel som liknar N64-tiden.

Medlem

Nu är jag inget starfox fan och har inte spelat de tidigare så antar att jag säkert missar något som gör det speciellt, men detta gameplay såg ju fruktansvärt tråkigt ut.
Nintendo brukar ju låta gameplay gå före grafik, men detta verkar ju inte ha något utav dem.

Jaja, äger inget wiiU så är väl inte aktuellt endå men förvånas över att de lanserar en trailer som ser så oerhört tråkig ut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det ett skämt eller? Ser ut som på Nintendo 64, fast i 1080p. Fattiga och trista texturer.Idag är det 2015 och man skulle kunna förvänta sig fotorealistisk grafik i 60 fps/1080p minst! Spela för det är roligt? Då kan ni lika gärna plocka fram era gamla konsoller, med gammal teknik. Fattar inte hur folk kan nöja sig med detta. Nintendo är helt ute i det blå, konkurrenterna sopar ju mattan med dem!

Medlem

Köper allt av Nintendo och älskar deras spel. Men handen på hjärtat så tycker jag detta varken är nytänk eller särskilt grafiskt imponerande. Besviken att detta var deras "ess" under E3 mässan. De verkar ha kastat in handduken och lägger allt på NX.
Men men, självfallet köp av detta spel i alla fall, det kommer ju trots allt vara roligt :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av humancentipede:

60fps är ljusår viktigare än grafik.

Bra kontroller är ljusår viktigare än 60fps.

WiiU-tablet används på ett mycket jobbigt sätt i spelet vad det verkar som. Siktar med WiiU-tablet skärmen...men styr fordon/skepp med TV-skärmen. NIntendo menar att man ska hålla WiiU-tablet rakt framför sig så man ser tv-skärmen samtidigt...ja jo orka sitta så några timmar. Nej tack

Tänk på barnen !

Detta är ju trots allt barnspel, inte för 15+ !

Inaktiv
Skrivet av employed:

Hade spelet inte haft namnet "Star Fox" så hade nog ingen brytt sig.

Jag är tyvärr beredd att hålla med. Säg att skeppen såg lite annorlunda ut, de där djuren inte var med och spelet hette t.ex. "Space Battles Novastar" så skulle ingen titta åt det.

Medlem

Vad jag har förstått så har de valt att göra så att grafiken liknar den från Nintendo 64. Allt är väldigt kantigt, modellerna verkar ha få polygoner osv. Men jag håller med om att texturerna kunde varit mycket bättre på marken och på bergen. Men det ser kul ut! Blir att skaffa.

Medlem

Star Fox Adventures 2 skulle kunna få mig att köpa en Wii U.

1
Skriv svar