Batman: Arkham Knight-patch på gång – här är förbättringarna

Robot
Batman: Arkham Knight-patch på gång – här är förbättringarna
Medlem
Batman: Arkham Knight-patch på gång – här är förbättringarna

Skönt att de äntligen tar problemen på allvar.

Medlem

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Medlem

Fick mitt exemplar med mitt GTX970. Har bara spelat klart det första spelet i serien men jag har resten, så lagom till att jag fixar klart Witcher3 och resterande Batman-spel så har allting förhoppningsvis löst sig

Medlem
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Har spelat igenom 80% av hela spelet på PS4. Fungerar klockrent om du ställer det mot PC varianten

Medlem

Såg att spelet såldes 50% off här om dagen, kanske borde passa på nu innan spelet funkar som det ska, om nu Rocksteady Games är direkt involverade så tvekar jag inte en sekund på att PC versionen kommer vara den bästa versionen när allt är sagt och gjort.

k3m
Medlem

Snacka om skämd produkt! Usch!

Medlem
Citat:

I framtiden blir det större förändringar, men de kommer enligt utvecklarna själva att ta längre tid att genomföra. Saxat från sajten:

Support for frame rates above 30FPS in the graphics settings menu
Fix for low resolution texture bug
Improve overall performance and framerate hitches
Add more options to the graphics settings menu
Improvements to hard drive streaming and hitches
Address full screen rendering bug on gaming laptop
Improvements to system memory and VRAM usage
NVIDIA SLI bug fixes
Enabling AMD Crossfire
NVIDIA and AMD updated drivers

30 fps kan man ju "fixa" själv i .ini filen. Tvivlar starkt på att ens 50% av dessa "buggar" kommer fixas.

Alla dessa saker borde ha funnits vid släpp. Hur kan man vara så korkad att förbruka sitt förtroende för snabba cash är för mej en gåta. Tur att alla gamers där ute har slutat acceptera sånt här beteende.

Medlem

Men de skulle prångla ut det i alla fall... jävla trams. De måste ju ha fattat att spelet inte gick att spela innan release.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Gurghammer:
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Har spelat igenom 80% av hela spelet på PS4. Fungerar klockrent om du ställer det mot PC varianten

Då tackar jag för den infon

Medlem
Skrivet av employed:
Citat:

I framtiden blir det större förändringar, men de kommer enligt utvecklarna själva att ta längre tid att genomföra. Saxat från sajten:

Support for frame rates above 30FPS in the graphics settings menu
Fix for low resolution texture bug
Improve overall performance and framerate hitches
Add more options to the graphics settings menu
Improvements to hard drive streaming and hitches
Address full screen rendering bug on gaming laptop
Improvements to system memory and VRAM usage
NVIDIA SLI bug fixes
Enabling AMD Crossfire
NVIDIA and AMD updated drivers

30 fps kan man ju "fixa" själv i .ini filen. Tvivlar starkt på att ens 50% av dessa "buggar" kommer fixas.

Alla dessa saker borde ha funnits vid släpp. Hur kan man vara så korkad att förbruka sitt förtroende för snabba cash är för mej en gåta. Tur att alla gamers där ute har slutat acceptera sånt här beteende.

Problemet med att "fixa" 30fps buggen är att fysiken och flera andra aspekter är direkt länkade till fps'n, vilket gör att ex ground takedowns har en tendes att inte fungera fult ut när man kör över 30fps. Sen hjälper det inte att folk sätter fps'n till 9999 istället för rimliga 60-120 fps.

Medlem

Klarat av Huvudstoryn på PC, har bara Most Wanted (sidouppdragen) kvar. Mycket bra spel. Flyter på för mig iaf och inte haft några problem förutom texturer som varit lågupplösta några sekunder innan de laddat klart.

Rekommenderas!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Support for frame rates above 30FPS in the graphics settings menu"

Seriously? Om PC-spelet inte stödjer mer än 30 FPS så är det något seriöst fel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det stödjer 30 fps, skillnaden är att det för tillfället bara går att ändra om man pillar i ini filerna.

Medlem
Skrivet av Gurghammer:
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Har spelat igenom 80% av hela spelet på PS4. Fungerar klockrent om du ställer det mot PC varianten

Felfritt på xbone med.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Efter patchen - är spelet "spelbart" på PC nu? Hade egentligen tänkt skaffa det till PS4:an, men det skiljer över 300 riksdaler i pris och då talar snålheten för PC.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av demagog:
Skrivet av Gurghammer:
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Har spelat igenom 80% av hela spelet på PS4. Fungerar klockrent om du ställer det mot PC varianten

Felfritt på xbone med.

Tack för detta

Medlem

Hoppas steams refund tjänst nu gör att utgivarna/utvecklarna skärper sig. så vi slipper sådanhär urusla portar där PC versionen är lika kass eller i värsta fall tom är värre än på konsol =/.

Skrivet av heximeth:
Skrivet av demagog:
Skrivet av Gurghammer:
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

Har spelat igenom 80% av hela spelet på PS4. Fungerar klockrent om du ställer det mot PC varianten

Felfritt på xbone med.

Tack för detta

Om man tycker 30fps är felfritt dvs, själv får jag huvudvärk och ångest av hur seg det är.

Skrivet av Hittebarn:

Efter patchen - är spelet "spelbart" på PC nu? Hade egentligen tänkt skaffa det till PS4:an, men det skiljer över 300 riksdaler i pris och då talar snålheten för PC.

Kan nog mycket väl bli så att PC version blir den bättre versionen ändå till slut, inte som att ribban ligger högt direkt.

Medlem

Frågan är om dom patchar bort den största buggen av alla - Denuvo. Annars blir det nog fortsatt FPS-drops.

Medlem

Man undrar med tanke på alla brister och hur mycket tid det kommer behövas hur fan kunde detta spel släppas så trasigt ? fattar inte det är skam och inget annat även om dom gav spelet gratis skulle jag inte bry mig mindre..

Medlem

Att spelet ens släpptes i det här skicket är ett sånt jävla fuck up. Det är ett fuck up på den skalan att man bör överväga att uppdatera sin kommandohierarki i företaget och/eller göra sig av med skyldiga beslutsfattare.

Some serious shit, detta.

Medlem

Flyter på finfint för mig och har nästan kört igenom hela main storyn plus större delen av sidouppdragen (kommer nog inte orka att plocka alla riddler grejerna dock).

Medlem

Gjorde följande tweak:
AA off
Motionblur off (går numera att stänga av i ini-filen)
MaxFPS 60

Och det flyter på tillräckligt väl i 1440p (vilket har dubbelt så många pixar som 1080p) för att man ska kunna spela.
Finns bara ett problem, och det är att spelet slukar RAM, finns en minnesläcka. Men räknar med att den fixas också.

Och ja, fantastiskt spel. What a ride! Och då har jag inte gjort allt än...

Medlem

Har kört några kvällar på pc och har inte stött på något som förstör spelupplevelsen på något sätt. Hackar till ibland men inga kraschar överhuvudtaget. Fps:n är ju lätt fixat som sagt

Jyu
Medlem

Hade jag köpt detta till PC hade jag fan flippat.

Medlem
Skrivet av Haghala:
Skrivet av employed:
Citat:

I framtiden blir det större förändringar, men de kommer enligt utvecklarna själva att ta längre tid att genomföra. Saxat från sajten:

Support for frame rates above 30FPS in the graphics settings menu
Fix for low resolution texture bug
Improve overall performance and framerate hitches
Add more options to the graphics settings menu
Improvements to hard drive streaming and hitches
Address full screen rendering bug on gaming laptop
Improvements to system memory and VRAM usage
NVIDIA SLI bug fixes
Enabling AMD Crossfire
NVIDIA and AMD updated drivers

30 fps kan man ju "fixa" själv i .ini filen. Tvivlar starkt på att ens 50% av dessa "buggar" kommer fixas.

Alla dessa saker borde ha funnits vid släpp. Hur kan man vara så korkad att förbruka sitt förtroende för snabba cash är för mej en gåta. Tur att alla gamers där ute har slutat acceptera sånt här beteende.

Problemet med att "fixa" 30fps buggen är att fysiken och flera andra aspekter är direkt länkade till fps'n, vilket gör att ex ground takedowns har en tendes att inte fungera fult ut när man kör över 30fps. Sen hjälper det inte att folk sätter fps'n till 9999 istället för rimliga 60-120 fps.

Fast du vet väl att man kan justera cappen på fps som fysiken körs i. Sen om renderingen körs i högre fps än fysiken så kommer det fortfarande smootha upp andra saker. De har ju skrivit att det är en långsiktig förändring så det är väl bara att vänta och se om de lyckas

Medlem
Skrivet av heximeth:

Hur pass funkar konsolversionerna? är i sluttampen på witcher o tänkte plocka fram batman (xboxone) efter det.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-batman-...

Medlem

Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

Har fortfarande ingen Ambient Occlusion eller Rain effect efter patchen.

Edit: tog bort alla ini filer och körde Verify Integrity, nu har jag effekterna.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

Har fortfarande ingen Ambient Occlusion eller Rain effect efter patchen.

Edit: tog bort alla ini filer och körde Verify Integrity, nu har jag effekterna.

Flyter spelet bättre då?

Sen undrar jag om nån testat i win 10 med dx12..

Medlem

jag klarade ut mitt på pc sen lämmnade jag tbx det på steam.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

12
Skriv svar