Ett Mafia 3 kan vara nära nu

Robot
Medlem
Ett Mafia 3 kan vara nära nu

Härligt! Hoppas de gör rätt denna gång, en öppen stad, gängkrig, drive-by's osv osv..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hoppas hoppas. Mafia 1 & 2 är typ dom bästa spelen någonsin.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mafia 1 har jag klarat av massor av gånger, så sjuuuk bra story!
Så härliga mechanics, realistisk polis var något jag saknade mest i Mafia 2, JAG VILL BLI BÖTFÄLLD NÄR JAG KÖR MOT RÖTT ELLER KÖR FÖR FORT!

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Mafia 1 har jag klarat av massor av gånger, så sjuuuk bra story!
Så härliga mechanics, realistisk polis var något jag saknade mest i Mafia 2, JAG VILL BLI BÖTFÄLLD NÄR JAG KÖR MOT RÖTT ELLER KÖR FÖR FORT!

Det var mycket man saknade i 2:an som fanns i 1:an. Free roam exempelvis. Tyckte också att storyn i 1:an var mycket bättre. Sättet det var uppbyggt på. Ser hur som helst fram emot en eventuell uppföljare.

Medlem

Hoppas att det man saknade i tvåan som fanns i ettan. Tvåan var nice, men saknade en del av känslan från ettan.

Inaktiv

Håller helt med dom som skriver att mycket från första saknades. Fattar inte varför man alltid var i ett uppdrag så ville man t ex råna en vapenaffär var man tvungen att antingen göra det innan man for till själva uppdraget eller efter man gjort nästan allt och innan man far och sparar. Väldigt konstigt.

Medlem

Jo, bristen på sparmöjligheter var katastrofala i Mafia 2..

Medlem

sweet fan va glad jag blev


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Woohoo! Mafia 3!

Medlem

Yes yes yes!!

Medlem

Åh ja! Men låt det bli som ettan då. Första Mafia ligger fortfarande på min toppfemlista över bästa spelen någonsin.

k3m
Medlem

Härliga nyheter

Medlem

Yes! Mafia II har jag spelat genom ett antal gånger redan. 50-talsstämningen var toppklassig, men jag skulle gärna ha sett storyn använda sig av den öppna världen lite mer. Det blev mest "kör från A till B, skjut X och prata med Y".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd

Äntligen! Längtar redan. Känslan att köra med sin trimmade Hot Rod och lyssna på 50-60tals musik <3

Medlem

Det måste bli bättre än tvåan, det spelet saknade så mycket av charmen som fanns i första spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Davisx3m:

Mafia 1 har jag klarat av massor av gånger, så sjuuuk bra story!
Så härliga mechanics, realistisk polis var något jag saknade mest i Mafia 2, JAG VILL BLI BÖTFÄLLD NÄR JAG KÖR MOT RÖTT ELLER KÖR FÖR FORT!

Det var mycket man saknade i 2:an som fanns i 1:an. Free roam exempelvis. Tyckte också att storyn i 1:an var mycket bättre. Sättet det var uppbyggt på. Ser hur som helst fram emot en eventuell uppföljare.

Vafalls? Har jag gått och blivit dement? Tycker mig minnas klart och tydligt att du kunde glida runt bäst du ville i staden även i tvåan?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Davisx3m:

Mafia 1 har jag klarat av massor av gånger, så sjuuuk bra story!
Så härliga mechanics, realistisk polis var något jag saknade mest i Mafia 2, JAG VILL BLI BÖTFÄLLD NÄR JAG KÖR MOT RÖTT ELLER KÖR FÖR FORT!

Det var mycket man saknade i 2:an som fanns i 1:an. Free roam exempelvis. Tyckte också att storyn i 1:an var mycket bättre. Sättet det var uppbyggt på. Ser hur som helst fram emot en eventuell uppföljare.

Vafalls? Har jag gått och blivit dement? Tycker mig minnas klart och tydligt att du kunde glida runt bäst du ville i staden även i tvåan?

Nej man är alltid på ett uppdrag. Dock tillåter vissa uppdrag mer frihet än andra och kan då kännas lite som free roam.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Davisx3m:

Mafia 1 har jag klarat av massor av gånger, så sjuuuk bra story!
Så härliga mechanics, realistisk polis var något jag saknade mest i Mafia 2, JAG VILL BLI BÖTFÄLLD NÄR JAG KÖR MOT RÖTT ELLER KÖR FÖR FORT!

Det var mycket man saknade i 2:an som fanns i 1:an. Free roam exempelvis. Tyckte också att storyn i 1:an var mycket bättre. Sättet det var uppbyggt på. Ser hur som helst fram emot en eventuell uppföljare.

Vafalls? Har jag gått och blivit dement? Tycker mig minnas klart och tydligt att du kunde glida runt bäst du ville i staden även i tvåan?

Nej man är alltid på ett uppdrag. Dock tillåter vissa uppdrag mer frihet än andra och kan då kännas lite som free roam.

Tyvärr så innebar det att om man fuckade upp något när man "roamade" så fick man också göra om uppdraget. Fullständigt vansinnig design och man undrar verkligen vad som for igenom deras huvuden när de sa ok till det. Misstänker att det var någon konsolidioti som vanligt.

Mafia 2 är en av mina största besvikelser även om det finns olika detaljer som är rätt bra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Najs! Första Mafia är ju för mig (som för många andra) ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, och ett av de där spelen som verkligen etsat sig fast i minnet och påverkat mig, stämningen i det spelet var helt jävla otrolig.

2an började jävligt bra (stämningen i sekvensen där man kommer hem och promenerar genom en snöig gränd i sina gamla kvarter var sjukt stämningsfull även den), men det kändes som att det blev mindre och mindre detaljerat ju längre man kom. Hursomhelst så ska det bli riktigt kul med en uppföljare, hoppas att de går tillbaka till 30-talet igen.

Medlem

Vore väldigt trevligt med ett nytt Mafia. Hoppas det visas något från spelet inom kort.

Medlem

Damn hoppas Mafia 3 blir bättre än 2an visst var Storyn i 2an sådär få ihop X antal miljoner förlora allt 3-6 uppdrag X antal miljoner igen. Men undrar fortfarande vad som hände med Vito och Joe.

Men klart Mafia 1 är klart en av de bästa ca 200h speltid klarat storyn typ 12 gånger. Älskar verkligen hur polisen i ettan reagerade exakt på allt du gjorde körde mot rött fel sida av vägen fort körning. I tvåan kunde jag blåsa om snuten i 150km/h och dem brydde sig inte.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Damn hoppas Mafia 3 blir bättre än 2an visst var Storyn i 2an sådär få ihop X antal miljoner förlora allt 3-6 uppdrag X antal miljoner igen. Men undrar fortfarande vad som hände med Vito och Joe.

Men klart Mafia 1 är klart en av de bästa ca 200h speltid klarat storyn typ 12 gånger. Älskar verkligen hur polisen i ettan reagerade exakt på allt du gjorde körde mot rött fel sida av vägen fort körning. I tvåan kunde jag blåsa om snuten i 150km/h och dem brydde sig inte.

Om du klarat 2an är det smärtsamt uppenbart vad som hände med både Joe och Vito, iaf inom den närmaste tiden

Mafia 1 var skadat bra, och Mafia 2 var i jämförelse med Mafia 1 en besvikelse, men var fortfarande ett jävligt kul spel!


signatur

I drank what?

1
Skriv svar