Upplev Half-Life 2 på nytt med Cinematic Mod

Robot
Upplev Half-Life 2 på nytt med Cinematic Mod

Klassikern får nytt liv tack vare ambitiösa moddare.

#half-life-2


Medlem
Upplev Half-Life 2 på nytt med Cinematic Mod

Har ju funnits i evigheter! Gillar inte riktigt looken faktiskt, tycker den tar bort mycket av känslan från orginalet!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Kanske man faktiskt ska ta och spela spelet för första gången.

Inaktiv

Fin förnyelse, men jag tycker att de är urusla på att modifiera om utseendet på personerna! De ser ju ut som "hej kom och hjälp mig"!

Medlem

Vissa ändringar är goa, men känns som om att kontrasterna och ljussättningen blir lite väl mörkare(?).

Medlem

Hade jag inte nyligen spelat igenom alla HL2 spelen så kanske... tycker dock dom överdrivit lite med detaljerna på vissa kartor, ser lite trångt ut, hade nog nöjt mig med ljussättningen och texturerna egentligen.

Inaktiv

Fanns en light version på CM modden när jag provade för några år sen. Fungerade helt ok rent visuellt, charmen från vanilla fanns även kvar.

Medlem

Har det kommit nån ny version eller varför har ni den här "nyheten"?

Skrivet av nhagyavi:

Fin förnyelse, men jag tycker att de är urusla på att modifiera om utseendet på personerna! De ser ju ut som "hej kom och hjälp mig"!

Det går att bestämma hur dom ska se ut.

Avstängd

Cinematic mode, så det är alltså bara låst till 30 FPS?

KoP
Medlem

Same game. Been there done that. Ge mig HL3.

Medlem

För den som inte spelat HL2 ännu eller vill spela om vanilla så är det HL2: Update som gäller (http://store.steampowered.com/app/290930/).

Där är det bara "det nödvändigaste" som gjorts och spelet är mycket lojalt till Valves originalsläpp, annat än att motorn patchats, buggar fixats och diskret grafisk polering via shaders och ljussättning adderats.

Cinematic Mod är för den som vill spela en full blown overhaul, med all den artistic license som det innebär. Sen har den ju en konfigurerare i sin installer som låter en välja modeller och liknande som är mer eller mindre nära originalet.

Men CM är såklart inte lojal till originalet överlag. Inget att klaga på dock, vilket påpekas omedelbart på FakeFactorys hemsida;

Skrivet av FakeFactory:

This is a graphical / music total conversion. It looks and sounds very different compared to vanilla HL2.
It's free, so don't complain: If you don't like the mod, you can delete it and play something else.

Medlem

Ändrar känslan väldigt mycket jämfört med orginalet, såklart inte nödvändigtvis till det sämre men annorlunda; mörkare och mer klaustrofobiskt. Kommer såklart ändra hur man spelar det en aning också pga objekten som "står i vägen" i miljöerna. Vissa av fordonen verkar vara tagna direkt ifrån S.T.A.L.K.E.R. vilket känns lite out of place.

Nästan så att det blir ett annat spel.

Nu har jag ju dock inte spelat CM så jag vet inte, bara intrycken jag får ifrån videon men om man vill spela HL2 så verkar det vara Update man ska kika på.

Medlem

Cinematic mode är 24fps

Medlem

Var lite skeptisk först, men efter att ha kollat gameplay är jag redigt sugen på att köra igång det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Det är nog just skillnaderna som kan göra det värt att återbesöka spelet om man har spelat det tidigare men som många säger ska man nog inte ge sig på den här om man spelar för första gången.
Ser direkt att en del av spelets ursprungliga charm/stämning går förlorad med den här modden även om den kanske ersätter med en ny sådan.

Medlem

Har ni inte hittat denna mod förens nu? Oh ffs... (Med sen CM3)

1
Skriv svar