Mojangs kortspel Scrolls läggs ner

Robot
Mojangs kortspel Scrolls läggs ner

Echoes blir den sista uppdateringen men servrarna kommer att hålla öppet oväntat länge.


Medlem
Mojangs kortspel Scrolls läggs ner

Tråkigt. Det var ett riktigt kul spel, men alldeles för litet community för att kunna fungera.

Medlem

Tråkigt såklart även om jag aldrig testade det

Releasehästryttare

jävligt synd, men med heartstone some kom ut samtidigt är lättare att förstå och gratis och spela så är det inte konstigt att alla valde det istället.

Medlem

Bethesda jublar nog.

Medlem

minecraft är ett one hit wonder från mojang.

Medlem

One trick pony.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Bethesda jublar nog.

Haha.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

minecraft är ett one hit wonder från mojang.

Tänker samma, Notch hade en bra idé som var nytänkande.

Inaktiv

Jag gillade det när jag provade men deras megalomani att man skulle börja köpa kort för riktiga pengar osv gjorde att jag la ner det ganska fort.

Nöt i 1000 år eller betala är melodin i alla de där spelen. Have fun!

Medlem

Ja, konstig bara för att mojang ligger bakom beyder det inte att det skulle lyckats.

Medlem

Kanske ingick i uppgörelsen med Bethesda att lägga ned titeln när Elder Scrolls-kortspelet skulle släppas.

Medlem

Dåligt spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

De hade rejält med otur som började med ett kortspel, något år innan Hearthstone announcades. Om de visste att Blizzard höll på med ett kortspel undrar jag om de hade börjat med Scrolls.

Inaktiv
Skrivet av Jaaay2k:

Bethesda jublar nog.

Vet inte om du är seriös men det var inte Bethesdas utvecklingsteam som tyckte att namnet inkräktade på deras varumärke utan deras advokater.

Många saker som jag tyckte gjorde scrolls till ett mycket bättre spel än Hearthstone. Guld går mycket snabbare att farma ihop till än i hearthstone, korten billigare att köpa. Finns blackmarket där man köper av andra spelare. Du kan byta kort hur du vill vilket man tycker borde vara standard i ett kortspel.

Enda nackdelen är att communityn är alldeles för liten antar att de failade på Pr-delen.

Inaktiv
Skrivet av Bockstensmannen:

Många saker som jag tyckte gjorde scrolls till ett mycket bättre spel än Hearthstone. Guld går mycket snabbare att farma ihop till än i hearthstone, korten billigare att köpa. Finns blackmarket där man köper av andra spelare. Du kan byta kort hur du vill vilket man tycker borde vara standard i ett kortspel.

Enda nackdelen är att communityn är alldeles för liten antar att de failade på Pr-delen.

Ja vad fan hände med PR-delen då knappt någon visste att det släpptes?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

minecraft är ett one hit wonder från mojang.

Och vilket wonder det är.
Imo kan dom lika koncentrera sig på att utveckla minecraft vidare ist för att göra nya spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är detta online only? Ifall det är så är det rätt surt att ha lagt pengar på ett spel som snart kommer sluta fungera för all framtid.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Är detta online only? Ifall det är så är det rätt surt att ha lagt pengar på ett spel som snart kommer sluta fungera för all framtid.

Det har hänt många många gånger tidigare, inte mindre bittert för det. Men säger bara att det inte är ovanligt.

Medlem

För mig är namnet mojang tyvärr nedsmutsad av alla pengarna som kom i spel.

Medlem

Vad händer för dem som köpt spelet? Känns lite skit att bara kunna spela ett år till för något man köpt.

Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Jaaay2k:

Bethesda jublar nog.

Vet inte om du är seriös men det var inte Bethesdas utvecklingsteam som tyckte att namnet inkräktade på deras varumärke utan deras advokater.

För advokaterna jobbar inte åt Bethesda utan får liksom göra som de vill?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Vad händer för dem som köpt spelet? Känns lite skit att bara kunna spela ett år till för något man köpt.

Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Jaaay2k:

Bethesda jublar nog.

Vet inte om du är seriös men det var inte Bethesdas utvecklingsteam som tyckte att namnet inkräktade på deras varumärke utan deras advokater.

För advokaterna jobbar inte åt Bethesda utan får liksom göra som de vill?

Ja men deras "legal department". Det är vad dom sa iaf när det var skriverier ang Scrolls.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

För advokaterna jobbar inte åt Bethesda utan får liksom göra som de vill?

De var tvungna att stämma för att inte riskera att sitta maktlösa när någon gör ett stort open world-rpg och döper det till Elter Scrollz. Det är bara så det fungerar, ingen skada skedd.

Medlem
Skrivet av Bakkone:
Skrivet av Naraccas:

För advokaterna jobbar inte åt Bethesda utan får liksom göra som de vill?

De var tvungna att stämma för att inte riskera att sitta maktlösa när någon gör ett stort open world-rpg och döper det till Elter Scrollz. Det är bara så det fungerar, ingen skada skedd.

Så är det och det förstår jag att de gör. Varumärken och patent används väldigt ofta som vapen mot andra företag. Däremot köper jag inte att Bethesda som företag (och därmed även utvecklarna) inte har något att göra med vad deras legal departement gör.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

"Vad är det där för blindtarm som följde med när vi köpte Minecraft?"

"Kapa bort och släng bara - den behövs inte."

Medlem

Jag gillade Scrolls...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av KaptenKanel:

minecraft är ett one hit wonder från mojang.

Och vilket wonder det är.
Imo kan dom lika koncentrera sig på att utveckla minecraft vidare ist för att göra nya spel.

Håller med

1
Skriv svar