Dölja recensionsbetyg

Medlem
Dölja recensionsbetyg

Halloj!

Både för mig, och av kommentarer till recensioner att döma; många andra, så är halva nöjet med en recension förstörd av oundvikligen se betyget högst upp i recensionen.

Nu har ni ju säkert slängt ett betyg där av en anledning, men skulle ni åtminstone kunna göra så att betyget enbart visas på mouseover el. dyl.? På så sätt kan de som vill se betyg utan att läsa recensionen lätt se det, och för oss som faktiskt vill ha nöje utav att läsa recensionen så slipper vi få det förstört av att få betyget uppkört i ansiktet.

Medlem

Om de inte tar bort det får man lösa det själv med adblock.

Redaktör

Anledningen till att vi lagt betyget i recensionens början är att de som enbart vill se betyget snabbt ska göra det, utan att behöva bläddra till textens slut.

Att göra det användarstyrt kräver en hel del jobb. Vi har inte tid med det i nuläget, eventuellt kollar vi på det i framtiden.


signatur
Medlem

Går det inte att göra en länk där i början av recensionen där det står "Hoppa direkt till betyget"? Då slipper de som bara vill ha betyget att bläddra igenom all text och de som inte vill se betyget slipper se det.

Förstår om det är jobbigt att göra, men det kan vara en idé för framtiden.

Redaktör

Betyget är inkodat i spelinformationsrutan, det krävs som sagt en hel del kodande för att ta bort det. Så nej, i nuläget kommer det inte tas bort.


signatur
Medlem

Jag gillar att betyget står först.
Det fångar mitt intresse och jag läser varför det fick just det betyget. Annars som superplay om betyger ligger sist så hoppar jag bara bak och orkar inte läsa sen.
Behåll det så vi har det nu


signatur

Rawr

Medlem

Det är bra som det är. Jag tror vääääädligt få människor läser recensioner som de läser en spännande bok / ser en film och ser betyget som en "spoiler".. då får man vara bra utsvulten och bör istället engagera sig för att söka upp en bra bok eller film.


signatur
Medlem

Betyg är en styggelse, låten texten tala istället. Eftersom det inte är ett alternativ tycker jag att betyget endast ska stå längst ner.

Inaktiv

Tycker inte att det spelar någon roll VART betyget finns... bara man hittar/ser det lätt såklart.

Ni som INTE vill se betyget innan ni läser recensionen köper alltså ALDRIG de spel vars betyg finns på OMSLAGET?

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Ni som INTE vill se betyget innan ni läser recensionen köper alltså ALDRIG de spel vars betyg finns på OMSLAGET?

Varför skulle man inte göra det? Du förstår skillnaden på egen åsikt och recensents åsikt hoppas jag?

Jag vill läsa texten och skapa mig en uppfattning utifrån det, inte från ett förenklat betyg. Jag tycker även det är lättare att se om recensenten motiverar sitt val av betyg om jag inte vet det innan.

Medlem

Hos Sweclockers tycker jag det fungerar utmärkt, inga betyg utan istället utmärkelser såsom "Prisvärd", "Säkert Köp", "Bäst i test" och liknande, då läser man texten istället för att speglas av betyget. Sen att deras recensioner är helt outstanding på det mesta är en annan femma.

Tycker det fungerar lika bra på spel som på hårdvara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tycker det är bra som det är. Ser betyget och sen kanske läser för att få veta varför spelet fick just det betyget.

Medlem

Jag säger som vissa andra att det är bra som det är. Antingen kollar man bara på betyget, snabbt och enkelt. Det, eller så kollar man på det och läser artikeln för att veta varför - om man är intresserad av spelet.

Let it stay this way.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Håller med, tycker det fungerar utmärkt nu.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jepp, det funkar bra tycker jag.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Jag bryr mig inte riktig om var betygen står, ibland vore det trevligt att ha det i slutet men oftast så tittar jag bara på betygen så det är bra som det är.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag säger som vissa andra att det är bra som det är. Antingen kollar man bara på betyget, snabbt och enkelt. Det, eller så kollar man på det och läser artikeln för att veta varför - om man är intresserad av spelet.

Let it stay this way.

Tja, inte för att det är möjligt att inte se betyget. Den höga kontrasten (vitt och rött mot grått) gör att i alla fall jag omöjligen kan undvika att se det. Det är med största sannolikhet ett medveted drag just för att det ska synas, men synd att veta vad betyget är i förhand, vilket mer gör recensionsläsningen till att söka efter motivationer till betyget, snarare än att försöka göra sig en uppfattning av spelet utifrån vad som skrivs.

Medlem

tycker det är bra som det är.
Många med mig har inte *tid* att läsa sidor med text, då är det smidigt att snabbt se om det är värt tid att forska vidare med, eller om man direkt glömma bort att spelet enns finns.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

...Tja, inte för att det är möjligt att inte se betyget...

Blunda och scrolla ner och sedan scrolla upp till där texten börjar, problemet löst

Medlem

Alternativt blockera betyget med adblock. Problemet är att då försvinner betyget även från spelens informationssidor.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Alternativt blockera betyget med adblock. Problemet är att då försvinner betyget även från spelens informationssidor.

Tusen tack för tipset! Nu är betygen puts väck när jag surfar runt på FZ. Att de även fattas på informationssidorna är av mindre betydelse för mig.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

1
Skriv svar