Star Citizens actionläge försenas

Robot
Star Citizens actionläge försenas

Är detta det första gruset i maskineriet för Star Citizen-succén?

#star-citizen


Medlem
Star Citizens actionläge försenas

Når det inte den förväntade nivån, så ska det inte släppas. Tänk om alla gjorde så..

Medlem

Sen är det ju så att Chris Roberts har en jävla hög nivå på sin "förväntade nivå"! Så förståeligt ifall det skjuts upp lite!

Medlem

Slängdes inte Chris Roberts ut ur något projekt (tror det var Freelancer) för att han ville göra ALLT, utan att kunna leva upp till det? Känns som att Star Citizen börjar falla in på samma bana.

Medlem

Hellre dom gör det helhjärtat med rekyl och balansering m.m banor med kärlek ist för det blir en annan shooter copy pasta typ.

Ser hellre det blir rekyl och skicklighet och roliga banor och olika spel lägen än vapen med noll rekyl och bara in och hålla nere mus 1 utan behöva flyta runt musen typ.

Det är bara bra enligt mig

Medlem
Skrivet av Whitefame:

Sen är det ju så att Chris Roberts har en jävla hög nivå på sin "förväntade nivå"! Så förståeligt ifall det skjuts upp lite!

Han sålde Digital Anvil innan Freelancer var klart och lämnade spelindustrin pga utbrändhet. Det fanns inga pengar för att fortsätta utvecklingen på egen hand, utan blev illa tvungen att sälja allt för att Freelancer skulle bli verklighet efter nästan två års försening.

Microsoft hade inget intresse av att slutföra Roberts dröm, utan ville få ut spelet på marknaden så fort som möjligt, vilket ledde till att det släpptes ofärdigt. Med SC så finns pengarna för att slutföra arbetet. De har dragit in nästan 90 miljoner dollar, vilket är löjligt mycket pengar för en indieutvecklare.

Klart att det inte finns några garantier för att SC kommer bli vad man utlovat, men jag har ändå stora förhoppningar om att det kommer bli ett grymt spel när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Slängdes inte Chris Roberts ut ur något projekt (tror det var Freelancer) för att han ville göra ALLT, utan att kunna leva upp till det? Känns som att Star Citizen börjar falla in på samma bana.

Freelancer var dock ett riktigt bra spel. Laggt ner många timmer på det.

Fins tom flera multiplayer servrar som fortfanrade körs.
En av de större moddsen med massa nytt.

http://discoverygc.com/forums/index.php

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Whitefame:

Sen är det ju så att Chris Roberts har en jävla hög nivå på sin "förväntade nivå"! Så förståeligt ifall det skjuts upp lite!

Han sålde Digital Anvil innan Freelancer var klart och lämnade spelindustrin pga utbrändhet. Det fanns inga pengar för att fortsätta utvecklingen på egen hand, utan blev illa tvungen att sälja allt för att Freelancer skulle bli verklighet efter nästan två års försening.

Microsoft hade inget intresse av att slutföra Roberts dröm, utan ville få ut spelet på marknaden så fort som möjligt, vilket ledde till att det släpptes ofärdigt. Med SC så finns pengarna för att slutföra arbetet. De har dragit in nästan 90 miljoner dollar, vilket är löjligt mycket pengar för en indieutvecklare.

Klart att det inte finns några garantier för att SC kommer bli vad man utlovat, men jag har ändå stora förhoppningar om att det kommer bli ett grymt spel när det väl släpps.

Skulle inte kalla det indie längre

Medlem

Helt rätt. Ribban är satt rätt högt för Star Marine och en hel del av tekniken där kommer att gälla för hela Star Citizen, så det är bra att de tar tid på sig och gör det ordentligt.

Medlem

Såg det här citatet från Chris Roberts på reddit:

" Arena Commander, for instance, “shipped” with what we thought would be a very early version of the control system, and we’ve certainly heard no end of the debate since! Like it or not, we know that with Star Marine we need to release a build that at the very least shows people where we want to go and not just what we were able to do before a clock ran out. "

De vill självklart ha feedback och har alltid delat med sig av väldigt mycket från spelets utveckling. Men att släppa content för tidigt, har de märkt, ger en hel hög irrelevant feedback och upprörda kommentarer.

rot
Medlem

Med ett så banbrytande spel som Star Citizen så skulle det vara otroligt om det inte förekom förseningar, jag tar hellre en försening och en bra release än något ofärdigt skräp som vi sett med t.ex. läderlappen här i dagarna. Tråkigt med den vanliga vinkligen från FZ.

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Whitefame:

Sen är det ju så att Chris Roberts har en jävla hög nivå på sin "förväntade nivå"! Så förståeligt ifall det skjuts upp lite!

Han sålde Digital Anvil innan Freelancer var klart och lämnade spelindustrin pga utbrändhet. Det fanns inga pengar för att fortsätta utvecklingen på egen hand, utan blev illa tvungen att sälja allt för att Freelancer skulle bli verklighet efter nästan två års försening.

Microsoft hade inget intresse av att slutföra Roberts dröm, utan ville få ut spelet på marknaden så fort som möjligt, vilket ledde till att det släpptes ofärdigt. Med SC så finns pengarna för att slutföra arbetet. De har dragit in nästan 90 miljoner dollar, vilket är löjligt mycket pengar för en indieutvecklare.

Klart att det inte finns några garantier för att SC kommer bli vad man utlovat, men jag har ändå stora förhoppningar om att det kommer bli ett grymt spel när det väl släpps.

Skulle inte kalla det indie längre

De är trots sin plånbok fortfarande självständiga/independent. Rent tekniskt sett så är även Valve ett indie-företag då de är privatägda och finansierar sina produkter och tjänster själv utan att dra in en tredjepart.

Oftast förknippar man indie med små utvecklare med en väldigt begränsad budget, men så behöver inte va fallet. Så länge man inte är beroende av ett förlag som t.ex. EA och Ubisoft eller är ett aktiebolag så är man indie.

Medlem

Tycker att så länge det startar och man kan spela lite med kraschar och dylikt borde de släppa det i alla fall. Det är inte hela spelet vi snackar om och de har mängder med gratis testning om de släpper det för dem som har "behörighet", det är trots allt en sorts Early Access.

Jag börjar dock bli lagom skeptisk till detta spelet, all dessa förseningar och hur realistiska de vill ha det. Frågan är ju om det verkligen kommer vara roligt att spela och inte omständigt.

Medlem

Känns som förväntningarna är jäkligt höga å risken ökar att de blir en pannkaka. Många spel har hypats sedan blivit kasserat eller floppat.

ELF
Medlem

Som Fiddi skrev.....
Har inte riktig förståelse på varför det skjuts upp. Det bör ju inte direkt vara så att det sitter en massa barn och väntar på att nästa uppdatering ska släppas för att sedan klaga på att det är ett skitspel så fort de hittar en bugg. Det är ju ändå så en tidig alpha version och man får vara beredd på buggar som kan göra spelet ospelbart.

Släpp det så vi får uppleva de allra härligaste buggarna


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Som Fiddi skrev.....
Har inte riktig förståelse på varför det skjuts upp. Det bör ju inte direkt vara så att det sitter en massa barn och väntar på att nästa uppdatering ska släppas för att sedan klaga på att det är ett skitspel så fort de hittar en bugg. Det är ju ändå så en tidig alpha version och man får vara beredd på buggar som kan göra spelet ospelbart.

Släpp det så vi får uppleva de allra härligaste buggarna

Det är nog som Emyxia säger, att de vill slippa irrelevant feedback som inte blir konstruktiv utan tidskrävande för dem själva. Gissar att de får fullt upp när det väl släpps i alpha ändå


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av huklen:

Når det inte den förväntade nivån, så ska det inte släppas. Tänk om alla gjorde så..

Jo, vi har ju sett hur "fantastiskt" det är att flyga rymdskepp i hans spel redan. Den skiten släpptes i ett sånt stadie där man inte ens kunde flyga med joystick, eller binda knappar själv.

Medlem

"Är detta det första gruset i maskineriet för Star Citizen-succén?"
FÖRSTA?
Har ni helt glömt bort att grundspelet redan är åtta månader försenat och ännu är det långt kvar till release.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag fattar inte ens varför de lagt ner tid på en fps-modul till det här spelet. För min del helt ointressant och det gör att spelet börjar bli allt för spretigt, de tappar fokus och spelet tar för lång tid att slutföra.

Verkar som de nu kommer att göra det vilket är bra enligt mig. Ser fram emot nästa uppdatering av det "riktiga" Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tycker att så länge det startar och man kan spela lite med kraschar och dylikt borde de släppa det i alla fall. Det är inte hela spelet vi snackar om och de har mängder med gratis testning om de släpper det för dem som har "behörighet", det är trots allt en sorts Early Access.

Men det är ju det som är planen. Just nu är de inte där än, de har problem med netkoden som de försöker fixa, det är problem med att spelet blir en laggfest när det är mer än 6-8 spelare inne. Därför har de bestämt sig för att vänta med släppet tills de löst det problemet, för jag tror inte du skulle tycka det är så kul om spelet krashar så fort du kommer in eller om du behöver vänta i lobbyn i flera timmar.

Ha tålamod folk, det är sånt här som händer i spelutveckling och varför det kallas för alpha, det är inte färdigt, det finns problem, funktioner behöver lösas och system byggas om.

FPS delen är viktig för spelet, grunden för allt som du kan göra utanför skeppen och till fots på planeterna så det behöver bli absolut rätt från början för att undvika framtida problem.

Edit: Klargörande ändring, formulerade mig lite slarvigt.

Medlem

Många som försvarar ett spel som haft lika lång utvecklingstid som GTAV och fortfarande inte gett en spelbar kod till alla backers...just sayin... (arena commander/hangar räknas inte)

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av huklen:

Når det inte den förväntade nivån, så ska det inte släppas. Tänk om alla gjorde så..

Jo, vi har ju sett hur "fantastiskt" det är att flyga rymdskepp i hans spel redan. Den skiten släpptes i ett sånt stadie där man inte ens kunde flyga med joystick, eller binda knappar själv.

Du vet om att första versionen som släpptes var en pre-alpha?

I princip kan du plocka vilket spel som helst (inklusive ditt absoluta favoritspel) och jag lovar dig att pre-alpha-versionen av det spelet också saknade mängder med funktioner, och det kraschade garanterat en hel del. Vilket är helt naturligt för pre-alpha-versioner.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag fattar inte ens varför de lagt ner tid på en fps-modul till det här spelet.

Det var ett av insamlingsmålen vid 5 miljoner dollar:

Citat:

Enhanced boarding options: melee combat, heavy weapons, zero gravity simulation, suit HUD options and EVA combat.

Samt utökning av FPS-delen vid 20 miljoner dollar:

Citat:

First person combat on select lawless planets. Don’t just battle on space stations and platforms… take the fight to the ground!

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Slängdes inte Chris Roberts ut ur något projekt (tror det var Freelancer) för att han ville göra ALLT, utan att kunna leva upp till det? Känns som att Star Citizen börjar falla in på samma bana.

Den har jag inte hört på några år nu, de som backade spelet är väl medvetna om Freelancer. De är fans...
Kort sagt sålde han sitt företag till Microsoft för att kunna fortsätta utvecklingen av Freelancer, i och med köpet slutade han på företaget men jobbade vidare på projektet som konsult. Mircosoft avslutade sedan projektet innan spelet var klart och släppte det utan flera av de features som var planerade.

Alla är väl medvetna om allt det där och i praktiken är hela idén med Star Citizen att Roberts denna gång får all tid han behöver för att förverkliga sin vision. Han har varit väldigt tydlig med detta från första början och de som backade honom är i regel helt med på att det kommer att ta många år innan det blir klart så det finns faktiskt inget utrymme för kritik på den punkten.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Många som försvarar ett spel som haft lika lång utvecklingstid som GTAV och fortfarande inte gett en spelbar kod till alla backers...just sayin... (arena commander/hangar räknas inte)

Du kanske skulle kolla lite uppgifter. GTA V började utvecklas våren 2008 och släpptes September 2013 till Xbox360 och PS3, drygt 5 år alltså. Star Citizen började utvecklas 2012 så 3 år hitills, plus att de under tiden har byggt upp hela företaget.

Det gör inget. Det tar ju tid att utveckla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Jag har skjutit på releasedatumet till 2017 , släpps det innan så är det bara bra

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av huklen:

Når det inte den förväntade nivån, så ska det inte släppas. Tänk om alla gjorde så..

Jo, vi har ju sett hur "fantastiskt" det är att flyga rymdskepp i hans spel redan. Den skiten släpptes i ett sånt stadie där man inte ens kunde flyga med joystick, eller binda knappar själv.

Du vet om att första versionen som släpptes var en pre-alpha?

I princip kan du plocka vilket spel som helst (inklusive ditt absoluta favoritspel) och jag lovar dig att pre-alpha-versionen av det spelet också saknade mängder med funktioner, och det kraschade garanterat en hel del. Vilket är helt naturligt för pre-alpha-versioner.

Folk har skrikit "Pre-Alpha!!!" i ett år nu och det är fortfarande en buggig jävla röra med urusel flygkänsla. Dessutom har de sagt att det är alpha sen länge. Jag har testat många spel i Alpha och SC ligger rätt illa till i jämförelse med de flesta. Det hjälper heller att de tydligen inte har en aning om vad som bör prioriteras. Elite tänkte rätt, men tyvärr känns det spelet lite tomt vilket de jobbar på. De hade dock fått till den rätta flygkänslan redan i Alphan. Ledsen, men jag tvivlar stark på att Chris(t) Roberts är vår frälsare.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Pholiage:

Många som försvarar ett spel som haft lika lång utvecklingstid som GTAV och fortfarande inte gett en spelbar kod till alla backers...just sayin... (arena commander/hangar räknas inte)

Du kanske skulle kolla lite uppgifter. GTA V började utvecklas våren 2008 och släpptes September 2013 till Xbox360 och PS3, drygt 5 år alltså. Star Citizen började utvecklas 2012 så 3 år hitills, plus att de under tiden har byggt upp hela företaget.

2011 började de med Star Citizen. 4 eller 5 år spelar inte så stor roll. Faktum att de utlovat så mycket och levererat så lite. Men tid att designa nya skepp till hutlösa priser har de tid med. Fan hur mycket pengar behöver de? Nu i juni har de fått ihop 85miljoner dollar. Skeptisk som fan på detta spelet nu. Elite Dangerous är samma spel i grunden och det kostade inte 100 miljoner dollar och startades också 2011. Känns som det är för många kryddor i grytan nu.

Medlem
Skrivet av Tomten:

Folk har skrikit "Pre-Alpha!!!" i ett år nu och det är fortfarande en buggig jävla röra med urusel flygkänsla. Dessutom har de sagt att det är alpha sen länge. Jag har testat många spel i Alpha och SC ligger rätt illa till i jämförelse med de flesta. Det hjälper heller att de tydligen inte har en aning om vad som bör prioriteras. Elite tänkte rätt, men tyvärr känns det spelet lite tomt vilket de jobbar på. De hade dock fått till den rätta flygkänslan redan i Alphan. Ledsen, men jag tvivlar stark på att Chris(t) Roberts är vår frälsare.

Wing Commander-spelen har dock aldrig varit kända för sin flygkänsla, utan kanske mer för deras storymode och cineastiska mellanscener, så det är nog mer där jag lägger mina förhoppningar.
Elite har jag varit nöjt med så långt och det har ju framför allt faktiskt släppts, till skillnad från projektlednings-fiaskot Star Citizen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar