FZ Community Summer Challenge 2014! "Släpp spelen lös, det är vår!"

Medlem

Påbörjade spel:
Diablo 3: Reaper of Souls (expansion)
Olliolli
Daikatana ^^


signatur

no remorse

Medlem

Påbörjade spel:
Valiant Hearts
LEGO the Movie
Oddworld New and Tasty

Klarade spel:
Valiant Hearts
LEGO the Movie

(Bevis kommer snart)

Avklarade spel:

Uncharted: Drake's Fortune (PS3)
Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Dead Space (PC)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Påbörjade spel:
Hector EP2

Avslutade spel:
Broken Age (den del som är släppt iaf)
Broken Sword 5
Hector EP1

Medlem

Påbörjade spel:

På onsdag påbörjas The Last Of Us till ps4, får se om man hinner klara ut innan det är slut

Avslutade spel:

Super Probotector: Alien Rebels
Super Star Wars: Return Of The Jedi
Earthworm Jim 2
The Magical Quest Starring Mickey Mouse
The Great Circus Mystery Starring Mickey and Minnie
Magical Quest 3 Starring Mickey & Donald
Vanquish
Shadows Of The Damned
Uncharted 3: Drake's Deception
Duke Nukem: Zero Hour

Medlem

Avslutade spel:

Outlast

Medlem

Läsa reglerna kamrater! Jag kan inte godkänna era avklarade spel utan bevis! Exempel på dessa finns i förstaposten!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag försöker klara ut Devil May Cry men jag blir så jävla förbannad på spelet också. Jag är egentligen på mission 17 men har inga extra liv och åkt på spö några gånger så jag backar till save inför Nightmarebossen där jag slösade ett par liv i onödan som jag kan ha användning för nu. Men det suger att spela om hela mission varenda gång man missar och man missar inte sällan för att när man springer mot bossen så byter kameran vinkel så man springer åt fel håll. Så då byter man riktning, men då byter kameran också riktning så man vet fan inte var man är. Och man kan knappast springa omkring som ett helt hönshus precis framför en boss på det viset för då dör man. Jag har inget problem med svårighetsgrader men när spelet fuckar upp det för en så man får köra allt från början, då blir jag jävligt less.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Drog en update på mitt tidigare inlägg. I Have No Mouth, and I Must Scream avklarat. Ska se om jag inte kan dra igenom sista tre episoderna på Quake imorn också.

Gen
Medlem

Slängde in ett sista bidrag i min post på sida 3 Pust, såja. De andra påbörjade spelen kommer jag aldrig hinna klart, den saken är säker.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Läsa reglerna kamrater! Jag kan inte godkänna era avklarade spel utan bevis! Exempel på dessa finns i förstaposten!

Ah, läste nu att man måste ha bilder. Visste inte om denna challenge för ens i förrgår så blir lite svårt med bevis, detta är några jag kört för mig själv bara. Aja, ingen förlust för mig i alla fall

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av WildThing:

Läsa reglerna kamrater! Jag kan inte godkänna era avklarade spel utan bevis! Exempel på dessa finns i förstaposten!

Ah, läste nu att man måste ha bilder. Visste inte om denna challenge för ens i förrgår så blir lite svårt med bevis, detta är några jag kört för mig själv bara. Aja, ingen förlust för mig i alla fall

Några utav titlarna du kört ser jag dock är moderna titlar, och då har du säkerligen fått achievments för dom. Dom gäller också, bara du länkar din profil


signatur

Videomupp

Medlem

Avklarat:

Devil May Cry Bevis


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Quake till PC och Passage på iPhonen avklarat, la till bevis i mitt första inlägg.

Medlem

Avklarade spel:
Damnation (PC, Hardcore, Credits)
Clive Barker´s Jericho (PC, Easy, Credits *Spoiler*)
Hotline Miami (PC, The End Spoiler)
Black Mesa (PC, Normal, To Be Continued)
Sherlock Holmes: The Mystery of The Mummy (PC, Credits)
Sherlock Holmes and The Hound of Baskervilles (PC, Spoiler)
Department 42 (PC)
F.E.A.R. (PC, "F.E.A.R. is dedicated to the memory of When-Chi Lee")
Splinter Cell (PC, Credits)
Splinter Cell: Pandora Tomorrow (PC, Credits)
Clive Barker´s Jericho (PC, Hard *Spoiler*)
Thomas was Alone (PC, Credits)

Medlem

Påbörjat:
Pokemon X Wonderlocke
Diablo 3
Avklarat:
Pokemon X Wonderlocke: [http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=972164]
Klarade åtminstone ett spel i tid.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Avklarade spel:
Damnation (PC, Hardcore, Credits)
Clive Barker´s Jericho (PC, Easy, Credits *Spoiler*)
Hotline Miami (PC, The End Spoiler)
Black Mesa (PC, Normal, To Be Continued)
Sherlock Holmes: The Mystery of The Mummy (PC, Credits)
Sherlock Holmes and The Hound of Baskervilles (PC, Spoiler)
Department 42 (PC)
F.E.A.R. (PC, "F.E.A.R. is dedicated to the memory of When-Chi Lee")
Splinter Cell (PC, Credits)
Splinter Cell: Pandora Tomorrow (PC, Credits)
Clive Barker´s Jericho (PC, Hard *Spoiler*)
Thomas was Alone (PC, Credits)

Helsike vad spel du lyckades ta dig igenom. Du måste suttit klistrad hela månaden?

Själv klarade jag tre stycken varav Brothers var väldigt kort. Jag gjorde fyra båda åren innan. Men jag har spelat en bit på andra spel som Dungeon Hunter: Alliance, och det var tack vare denna challenge. Kommer nog inte fortsätta DH:A för det var lite väl simpelt i sin utformning för att lira ensam och det finns inte så många på nätet som spelar. Men nu har jag provat ordentlig iafa


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spel jag aldrig hann påbörja..
BioShock Infinite Burial at Sea 1 & 2
Device 6

Avslutade spel
Metro Last Light - 13 juli, bevis
The Walking Dead - 18 juli, bevis
The Walking Dead, 400 days - 19 juli, bevis
Tomb Raider - 31 juli, bevis
The Wolf Among Us - 31 juli, bevis


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Paddington:

Helsike vad spel du lyckades ta dig igenom. Du måste suttit klistrad hela månaden?

Själv klarade jag tre stycken varav Brothers var väldigt kort. Jag gjorde fyra båda åren innan. Men jag har spelat en bit på andra spel som Dungeon Hunter: Alliance, och det var tack vare denna challenge. Kommer nog inte fortsätta DH:A för det var lite väl simpelt i sin utformning för att lira ensam och det finns inte så många på nätet som spelar. Men nu har jag provat ordentlig iafa

Det har blivit en hel del spelande men inte så mycket att det inte funnits tid för annat. Hade jag fokuserat mer på att klara av ett spel innan jag påbörjade ett nytt så hade jag nog kunnat klara av iaf tre spel till.

Men syftet med den här tråden är nog att spela spel som man kanske inte spelat annars, inte att bara klara av så många som möjligt. Jag hade nog inte haft mycket motivation att klara av Damnation (enligt Steam lade jag ca 18 timmar på det spelet) annars. Samtidigt hade jag nog väntat länge med att spela Clive Barker´s Jericho som verkar vara ett spel som vissa gillar medan andra inte gör det. Själv vart jag förvånad över hur bra det var och grafiken var det verkligen inget fel på, spelet flöt på bra utan några större problem. Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy var väldigt frustrerande att spel eftersom spelet nästan alltid slutade fungera när man dog vilket ledde till en hel del omstarter för dör det gör man en hel del i senare delen av spelet. Det andra Sherlock Holmes spelet var ett s.k "hidden objects" spel och för mig var det första gången jag spelade ett sådant spel.

Thomas Was Alone var ett ganska kort spel som visar att det går att göra spel som inte är som alla andra. Spelet börjar enkelt men mot slutet stiger det en del i svårighetsgrad.

Andra spel har jag spelat innan men det var inte direkt mycket jag kom ihåg så det hade nästan kunnat vara som att ha spelat dem för första gången. Black Mesa var imponerande, det kunde lika gärna ha varit Valve själva som utvecklat det, det är inte ofta jag rekommenderar en mod framför originalet men Black Mesa skulle jag rekommendera utan tvekan för de som inte spelat Half-Life innan.

Brothers har jag hört en hel del om, brukar kolla på Epic Battle Cry och där har de pratat om spelet. Total Biscuit har prisat det och sagt att det är ett av de bästa spelen han spelat. Kommer helt klart bli ett spel jag spelar när jag har tid och pengar för att göra så=).

Gen
Medlem

Hur många spel blev det totalt nu då? Första posten är inte uppdaterad.

Medlem

Jag kommer räkna ihop i dagarna här, mycket som sker så har inte hunnit kika på det än Men det kommer!


signatur

Videomupp

Medlem

*väntar på hopräkning*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sådäringa ja! Precis över 100 strecket! 102 totalt på 92 titlar! Det är göttigt, men nästa år tar vi fan rekordet


signatur

Videomupp

Medlem

Återupplivar den här tråden för att fråga om det blir någon Summer Challenge i år?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Återupplivar den här tråden för att fråga om det blir någon Summer Challenge i år?

Kom igen nu Fz kör för faan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bennii:

Återupplivar den här tråden för att fråga om det blir någon Summer Challenge i år?

Kom igen nu Fz kör för faan.

Det är klart vi ska köra! Det är lite försenat, men det kommer om en dag eller två! Håll ut och börja planera!


signatur

Videomupp

Skriv svar