Nintendo erkänner negativa reaktioner på nya Metroid-spelet

Robot
Nintendo erkänner negativa reaktioner på nya Metroid-spelet
Medlem
Nintendo erkänner negativa reaktioner på nya Metroid-spelet

Spelet i sig kan nog vara kul, men det är som sagt inte vad man har väntat på. Med lite tur så blir ett riktigt Metroid-spel en launch titel till NX.

Medlem

Det fanns inget i den trailern som gjorde mig sugen på spelet, Metroid eller inte. Nu är jag iofs inget fan av serien.

Medlem

Usch!


signatur

- PiDuT

Jag skapa ett konto endast för den här kommentaren.

Det ser totalt skräp ut, samt har inget med Metroid att göra. Jag tycker synd om fansen.

Medlem

Tror folk hade varit mer positiva om spelet inte hade haft Metroid som title

Medlem
Medlem
Skrivet av Qmazi:

Tror folk hade varit mer positiva om spelet inte hade haft Metroid som title

Precis min tanke. Ser ju lite mysigt ut om det inte vore ett Metroid. Är inget fan av serien dock. Ser mer ut som ett mobilspel.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Qmazi:

Tror folk hade varit mer positiva om spelet inte hade haft Metroid som title

Precis min tanke. Ser ju lite mysigt ut om det inte vore ett Metroid. Är inget fan av serien dock. Ser mer ut som ett mobilspel.

Ja hade de haft lite kunskap om sin målgrupp så hade de kunnat inse rätt tidigt i processen att när fansen längtar efter ett nytt spel i huvudserien så känns detta som en spark mellan benen. Kalla spelet nåt annat eller avslöja det efter att det tillkännagjorts att ett riktigt spel kommer också.

Inaktiv

Haha finns det någon under 20 år som gillar Metroid? De flesta Metroid-fans är väl snarare runt 30. Poängen är att fanbasen i stort sett består av vuxna människor och så gör de ett bäbis-spel, konstigt att det blir liv!

Medlem

Som sagt ingen koll på sina fans.. Konstigt att det går sämre och sämre för Nintendo.

Medlem

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man har slängt på Metroid-titeln på detta spelet, eller ännu mindre Prime-undertiteln. Lika korkat som att döpa uppföljaren till Wii till Wii U. Alltså jag älskar Nintendo men dom kan verkligen inte marketing. Målgruppen detta spelet riktar sig till vet väl inte ens vad Metroid är?

Medlem

Det känns som ett fall av "Vi slänger på ett populärt namn så kanske folk köper skiten"

k3m
Medlem

Hahaha, fy fan! Nintendo fortsätter sin kk. Det måste ju sitta en industrispion på VD posten! Vars uppdrag är att sänka Nintendo...

Medlem

Tänk om... OM... Nintendo hade haft ett Super Mario Galaxy 3, Mario Kart, Smash Bros, Metroid, Star Fox, Pokemon (!), Zelda, etc. färdigt vid lanseringen av Wii U. Då hade det inte varit nåt snack om var skåpet ska stå.

Medlem

FRAMTIDEN ÄR DYSTER MINA BUKSVÅGRAR! FÖRSTA KÄRLEKEN ÄR ALLTID BÄST! VI SES ALDRIG /MVH

Medlem

Som många redan sagt så känns det som att Nintendo inte har koll på sin fan-base alls. Majoriteten av dem som spelat Metroid under sin uppväxt (och som vill ha en riktig uppföljare) är åtminstone 25+, men detta spel verkar rikta sig till en något yngre målgrupp.

Hade inte spelet hetat "Metroid" så hade folk antagligen inte ens reagerat på spelet. Jag hade nog inte ens lyft på ögonbrynet i alla fall


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Tänk om... OM... Nintendo hade haft ett Super Mario Galaxy 3, Mario Kart, Smash Bros, Metroid, Star Fox, Pokemon (!), Zelda, etc. färdigt vid lanseringen av Wii U. Då hade det inte varit nåt snack om var skåpet ska stå.

Hade de (+f-zero) släpps inom de två första åren hade jag varit nöjd.

Medlem

Döp om spelet och koppla bort det från Metroid helt så kan det säkert sälja flera dussin ex...

1
Skriv svar