Civilization: Beyond Earth – se gameplay från expansionen Rising Tide

Robot
Civilization: Beyond Earth – se gameplay från expansionen Rising Tide
Medlem
Civilization: Beyond Earth – se gameplay från expansionen Rising Tide

Är det här spelet något att ha? Jag är ingen inbiten Civilization spelare, men jag blev riktigt kär i Civ5, och sedan är jag en sci-fi nörd (Star Wars -> Lord of The Rings).

Medlem

Jag skulle nog säga att grundspelet är mitt största felköp någonsin, för fullpris dessutom.

Problemen är att det är rätt förenklat samtidigt som att techträdet består av många liknande teknologier med byggnader etc som ger ytliga +1/2 bonusar i ett fåtal variabler. Wonders har ingen karaktär. Striderna är inte intressanta. Behöver man ladda hem massa mods för att få ett okej spel är det inte okej.

Medlem

Personligen tyckte jag spelet fattades väldigt mycket om man jämför med Civilization 5. Identiteten saknades i rymden och jag kände att det inte var så mycket olikheter mellan fraktionerna.

Jag fullkomligt älskar Civilization spelen sedan den första dagen jag spelade Civ 1, men tyvärr tror jag att jag passar på Beyond Earth expansionen, jag stannar nog på jorden ett tag till.

Medlem

Skaffade det för en hundring på gmg och det är det väl värt men håller med om att femman är galet mycket bättre

Redaktör
Ponny

Även kallat... BERT!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nja. Fortsätter nog spela Galactic Civilizations 3 istället.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Är det här spelet något att ha? Jag är ingen inbiten Civilization spelare, men jag blev riktigt kär i Civ5, och sedan är jag en sci-fi nörd (Star Wars -> Lord of The Rings).

Det är ett bra spel men tråkigt jämfört med Civ5, men några expansioner till så kommer det vara i klass med Civ5!

(civ5 var också rätt meh i början)

Medlem

Känns mer som en mod än ett fullödigt spel. Men en expansion kanske kan fixa till det hela.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Meh. De har ju fan knappt patchar originalspelet och nu ska de tvinga på oss en expansion?
Nej, Beyond earth blev en stor flopp efter spektakulära Civ 5

Medlem

Jämfört med vad Civ 5 är med sina expansioner så är inte BE mycket att ha. Men som hellspooned skriver så var inte heller Civ 5 vanilla så mycket att ha.
Jag tror BE har en bra framtid.

Medlem

Jag hade hoppats på att BE skulle bli riktigt jävla bra eftersom jag verkligen gillande 5an. Blev istället en stor besvikelse då jag tycker att de kunde gjort BE oerhört mycket mer intressant iom den stora potential som fanns. Jag spelar nu hellre 5an vilket känns lite sådär.. Hoppas det kommer en ordentligt bra uppföljare snart istället!

Medlem

Jaha.,.. det där känns inte som om det gjorde något för att fixa Beyond Earth....

Medlem

När jag först körde Civ V var det en stor besvikelse, men man såg ändå potentialen. Ett överlägset stridssystem gentemot Civ IV doomstacks-fjanteri bl.a. Sedan med G&K och senare BnW så blommade det ut ordentligt.

Med Civ:BE däremot kan jag inte se en enda sak som gör det spelet till ett bättre alternativ än Civ V + exp. Att bygga städer på vattnet har moddare fixat till Civ V sedan länge.

1
Skriv svar