Skräckfans vägrar acceptera Silent Hills öde - skapar läbbiga hyllningen Allison Road

Robot
Skräckfans vägrar acceptera Silent Hills öde - skapar läbbiga hyllningen Allison Road

Se 13 minuter tvärsnygg gameplay-film som är lika kusling som förlagan.

#silent-hills, #allison-road


Medlem
Skräckfans vägrar acceptera Silent Hills öde - skapar läbbiga hyllningen Allison Road

Det är ju dock inte Silent Hill.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Det är ju dock inte Silent Hill.

Har inte Silent hill gjort sitt?

Medlem

Imponerande!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Tänkte just säga d samma.... Har inte Silent Hill serien gjort sitt nu?
Ser grovt fram mot detta lir nu när Silent Hills las ner.

Är så trött på mediokra skräck spel där jump scares har blivit sån vardagsmat så man sitter o gäspar när sirenen går igång och något kommer stapplande ur mörkret.... inte nu igen *suck* typ.

Silent Hill 3+4 för att inte tala om skiten på konsol dödade totalt Silent Hill för mig.
Total söndermjölkning av namnet där dom använde "other world" för att få till en "Tryckande" stämning. IMO så ska silent hill spel ha en tryckande phsykologisk stämning så fort du sätter igång spelet som direkt gör så du frågar dig själv, vad har jag givit mig in i?

Istället så mjölkade dom sönder skiten så mycket så man nästan stängde av spelet andra gången "Other-world" hände. Vart va känslan? Vart va skräcken man kände när sirenen kom (ala Silent Hill 2) vart va dom hasande stegen i korridorerna? Vart va monstren som hasade sig runt i dimman och som du hellre vill gömma dig ifrån eller ta en omväg runt än att springa fram o slåss mot.

Silent hill har ALLTID varit ett phsykologiskt Horror spel mer än ett banka monster med en stol / ficklampa / spade elr va nu dessa idioter till spel utvecklare som gjorde dom senaste SILENT HILL spelen fått för sig är skrämmande. (Jävla pussys)

Där av att Silent Hills o nu detta föll/faller mig perfekt i smaken. I Silent Hills så hade dom fått till en perfekt tryckande phsykologisk stämning där du visste att något va totalt fel men du kunde ändå inte sätta fingret på exakt vad det va som hänt utan d ända val du hade va att ta dig igenom varv efter varv med vetskapen att när som så kan något hoppa fram elr rycka tag i dig.

Skulle stängt av direkt om det va att du går in i huset bara för att direkt möta något i korridoren som står o rycker som vilket annat skräck spel som helst bara för att du ska ta upp något o sen ställa dig o slåss med "monstret" som i sin tur dödar spänningen totalt resten av spelet då du känner igen monstret nästa gång.

Samma i denna trailer. Allt SER normalt och fint ut men något är fel, något stämmer inte.....

Medlem
Skrivet av Apministern:

Det är ju dock inte Silent Hill.

Du menar Silent Hills?

Releasehästryttare

Ruskigt snyggt, vilken motor använder de ?

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Ruskigt snyggt, vilken motor använder de ?

Gissar på Unreal engine 4 efter man sätt denna : )

Medlem

Ser ut att bli ännu ett spel där man gömmer sig under skrivbord för att undvika monster. Vi behöver något nytt nu, tycker jag.

Medlem

Intressant noterat.

Efter dom senaste Silent Hill spelen (Spelat Downpour) tror jag att serien har det rätt svårt att göra det som dom gamla kända var.
Denna trailern var lite läskigt med first person och så vidare. Jag hoppas denna blir något bra..Och något som får mig att tveka EN DEL

Medlem

Köper då dirr.! Inget och snacka om Support ska dom ha

Medlem

Har enbart lirat Downpour när det kommer till Silent Hill-spel och jag tyckte det var skitbra ärligt talat!

Hoppas på nåt liknande

Inaktiv

Va tvungen att köpa Dead Space 1 på steam o spela i 4k ^^
Jumpscares delux men fortf lika kul^^

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ser ut att bli ännu ett spel där man gömmer sig under skrivbord för att undvika monster. Vi behöver något nytt nu, tycker jag.

Som vadå? Gömma oss under sängen? Eller i garderoben kanske? Då kan vi alla komma ut ur garderoben som nya människor.

Medlem

Mycket har hänt sen deras första video.

Om man ska spela det här med Rift så blir det nog till att få hjärtmedicin utskrivet innan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Mycket har hänt sen deras första video.

https://www.youtube.com/embed/pyLS9dU01sQ

Om man ska spela det här med Rift så blir det nog till att få hjärtmedicin utskrivet innan.

Ja det finns 2 alternativ om varför man utsätter sig för det.

1. Man är allt bra dum!

2. Man vill få hjärtsvikt!

Favoritmotorn (Unreal Engine) ser det ut som iaf och äckligt snyggt gjort för 6 personer! PC Master race


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Bojkott:

Mycket har hänt sen deras första video.

https://www.youtube.com/embed/pyLS9dU01sQ

Om man ska spela det här med Rift så blir det nog till att få hjärtmedicin utskrivet innan.

Ja det finns 2 alternativ om varför man utsätter sig för det.

1. Man är allt bra dum!

2. Man vill få hjärtsvikt!

Favoritmotorn (Unreal Engine) ser det ut som iaf och äckligt snyggt gjort för 6 personer! PC Master race

Tar man en kik i deras kanal så hittar man mycket UE-relaterat, så det är definitivt UE4

1
Skriv svar