Köp Star Citizens senaste rymdskepp - det kostar bara drygt 4000 kr

Robot
Köp Star Citizens senaste rymdskepp - det kostar bara drygt 4000 kr

I väntan på fps-modulen kan du shoppa en redigt dyr rymdbuss.

#star-citizen, #robert-space-industries


Inaktiv
Köp Star Citizens senaste rymdskepp - det kostar bara drygt 4000 kr

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Medlem

Kan dom inte ha lite mer rimliga priser? Okej för att man har lagt ner mycket pengar på pixlar men att köpa något för 4000 kr är lite väl brutalt tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Inköps priset är ett rymdskepp allt i från 350:- till 4000:-
Men beroende på olika paket så kan det ingå campaign squadron 47, annars får du köra runt i mp delen preciss som Elite Dangerus. allt som går att köpa för pengar skall även gå att köpas i spelet så inge krav på att punga ut 4000:- på ett skepp om man inte känner för det (inklusive försäkringar).

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Du kan köpa skeppet för in-game valuta som du tjänar ihop i spelet på laglig eller olaglig väg beroende på hur och vad du vill spela som. Men eftersom Star Citizen är crowdfundat så kan du även köpa skepp innan lansering för att stötta projektet. Det som är sagt är att skeppen inte kommer kunna köpas för riktiga pengar när spelet väl är släppt, så vi får hoppas att de håller sina ord.

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av eatem:

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Inköps priset är ett rymdskepp allt i från 350:- till 4000:-
Men beroende på olika paket så kan det ingå campaign squadron 47, annars får du köra runt i mp delen preciss som Elite Dangerus. allt som går att köpa för pengar skall även gå att köpas i spelet så inge krav på att punga ut 4000:- på ett skepp om man inte känner för det (inklusive försäkringar).

Värt att tillägga är att det kommer inte vara möjligt att köpa några skepp när spelet väl är släppt(med riktiga pengar dvs). Du köper inte skepp, du väljer att stötta utvecklingen och blir helt enkelt belönad av att göra det.

Edit: Oj, Statsmakten var före!

Medlem

Aldrig i livet att jag betalar 4000kr för ett digitalt rymdskepp, oavsett hur mycket stöd utvecklarna behöver.

Medlem

Denna nyhet gör sig inte bra tillsammans med den om fps modulens försening.
Jag vill inte tro det men tänk om pengarna börjat sina för dem?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag köpte ett. Tips är att byta valuta till euro istället för dollar då euron är justerad för moms, blir lite billigare.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Påminner FZ om att Star Citizen inte utvecklas av Roberts Space Industries. Chris Roberts företag heter Cloud Imperium Games!

Tanken med det sjuka priset är att det inte ska bli inflation med skepp innan spelsläpp, och eftersom folk faktiskt är villiga att betala för det så drar man även in fint med kosing.

Skrivet av Soulless:

Denna nyhet gör sig inte bra tillsammans med den om fps modulens försening.
Jag vill inte tro det men tänk om pengarna börjat sina för dem?

Pengar är det knappast brist på, det är inget man behöver oroa sig för. Det senaste halvåret har man fått in drygt 3 miljoner dollar i månaden, vilket inte är småpengar precis.

Inaktiv

Första gången jag säger till o höjer lite på ögonbrynet om Star Citizen nu alltså...

Har själv 3st skepp i skrivandets stund och följer deras Around The Verse varje vecka.
Men nu får det fan räcka tycker jag, dom säljer ett skepp för 4000kr men ändå kan dom inte få igång elr släppa en fungerande Fps Modul?

Kanske dags att skifta fokus från hur mycket cash dom kan suga in på sina skepp till att sätta folk på FPS modulen så vi får det innan Julafton...

Skärpning Chris Robert !! Skärpning !!

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Första gången jag säger till o höjer lite på ögonbrynet om Star Citizen nu alltså...

Har själv 3st skepp i skrivandets stund och följer deras Around The Verse varje vecka.
Men nu får det fan räcka tycker jag, dom säljer ett skepp för 4000kr men ändå kan dom inte få igång elr släppa en fungerande Fps Modul?

Skärpning Chris Robert !! Skärpning !!

Kan hålla med om att det känns rätt magstarkt, men tycker inte det känns särskilt konstigt egentligen. FPS-modulens problem är sannolikt rent tekniska, något som grafikerna och modellbyggarna inte är inblandade i.

Medlem

Prissättningen är bra!
Precis som L0ck säger, man vill ju inte att varannan spelare ska flyga omkring i highend skepp redan på "spelsläppsdagen"

Medlem

Känns som om potentialen finns för den största crowdfunding-bubblan någonsin. Oavsett hur bra spelet än blir, om det blir något till sist, så kommer folk väl att vara besvikna ändå. Om de inte behöver mer pengar undrar man ju varför de drar till med det här. Visst skeppsbyggarna kanske har tid över medan de väntar på andra team, men det här luktar skumt...
Och klart du kommer att kunna köpa skepp för riktiga pengar sen också, bara inte "lagligt".

Medlem

Spelet borde få pris för att vara världens största pre order och dlc kossa.
Alla andra spel tillsammans kommer inte ens i närheten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hoppas verkligen inte att spelet blir så här jävla dyrt när det släpps.

cryengine 3 är jävligt utdaterad vid det här laget .. har inget att hämta mot unrealengine 4.

Medlem

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Så jävla dåligt mot de hängivna fans som stödjer detta spel. Att lägga en massa resurser på att ta fram nya skepp och ta flera tusentals kronor för dem när grundspelet eller FPS-mekaniken inte ens fungerar.

Hur dåligt det än kan vara med utgivare/publishers som exempelvis EA, så sätter de ändå deadlines för utvecklarna så att de jobbar och fokuserar rätt. Problemet med Star Citizen är att det inte finns några sådana krav. De kan hålla på att mjölka pengar med skepp hur länge som helst.

Hur tänker du nu?
Skeppen måste ju bli klara tills spelet släpps och dom som gör skepp har inget att göra med FPS-modulen.

KoP
Medlem

Sjukt. Behövs inget annat ord för att beskriva det hela.

Medlem
Skrivet av KoP:

Sjukt. Behövs inget annat ord för att beskriva det hela.

Precis vad jag tänkte skriva.

Medlem

Jag tyckte att jag såg skepp som kostade 15000 eur jag köpte ett annat plus något commander paket det hela gick på ca 60 eur. Men jag har inte ännu lyckats ta mig ut ur hangaren på¨övningsbanan.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Medlem
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ärligt talat så är inte 2000-4000 kr så mycket i relation på var folk blåser på dumma saker i vanliga fall.

k3m
Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ärligt talat så är inte 2000-4000 kr så mycket i relation på var folk blåser på dumma saker i vanliga fall.

Jo, det är det...

Medlem
Skrivet av Soulless:

Denna nyhet gör sig inte bra tillsammans med den om fps modulens försening.
Jag vill inte tro det men tänk om pengarna börjat sina för dem?

För att ett företag ska kunna ta lån, hyra lokaler, skaffa försäkringar och annat nödvändigt måste företaget ha regelbunden inkomst.

Ifall de bara sätter in alla pengarna direkt på banken och sedan tar ut lite varje månad sjunker deras kreditvärdering och därmed finansiella trovärdighet.

Det är därför du ser så många butiker regelbundet ha reor där de säljer en del varor till inköpspris eller till och med under. Det är ett sätt att visa banken, ägare och andra investerare att de har ett konstant kassaflöde. De är inte en one-hit-wonder.

Så en regelbunden försäljning är helt enkelt en nödvändighet i den finansiella världen. Det handlar inte bara om hur mycket pengar man har i företaget utan även hur ofta man kan få in mer.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ärligt talat så är inte 2000-4000 kr så mycket i relation på var folk blåser på dumma saker i vanliga fall.

Jo, det är det...

Knappast något man ligger sömnlös många nätter över oavsett. Om man har ett jobb.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

cryengine 3 är jävligt utdaterad vid det här laget .. har inget att hämta mot unrealengine 4.

Tur att det är en kraftigt modifierad version av motorn då c:

Medlem

4000kr är så farligt med tanke på att det finns människor som faktiskt betalar många tusen för någon bonus sak i en jävla app med nåt Kalle Anka jippo.

123
Skriv svar