Smach Zero - en bärbar SteamOS-maskin

Robot
Smach Zero - en bärbar SteamOS-maskin

Ta med dig Steams enorma spelutbud på pendeltåget.

#nyhetstips


dmn
Medlem
Smach Zero - en bärbar SteamOS-maskin

Smach? Wut?

Medlem

har lite svårt att se ett utbud till det, kanske funkar med kontrollbaserade spel i och för sig.

Inaktiv

Steam MACHine Zero. Ser cool ut men jag ogillar frånvaron av ett styrkors (pilknapparna är ett dåligt substitut) och maskinen ser ruskigt klumpig ut. Men med lite tur så...

Medlem

Har inget emot bärbara enheter. Spelar ofta på min 3DS. Dock är nog prislappen en väldigt avgörande faktor här. Jag tror inte särskilt många är villig att betala runt 5000kr precis, utan de måste sätta ett rimligt pris.

Medlem

Vart förhansbokar man ?

Medlem
Citat:

AMD embedded G-Series SoC "Steppe Eagle" with Jaguar-based CPU and GCN-based Radeon graphics.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

har lite svårt att se ett utbud till det, kanske funkar med kontroll baserade spel i och för sig.

Ett litet tips, om det uttalas som ett ord skall det skrivas ihop. Hoppas det går lättare i framtiden!

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av burkmopp:

har lite svårt att se ett utbud till det, kanske funkar med kontroll baserade spel i och för sig.

Ett litet tips, om det uttalas som ett ord skall det skrivas ihop. Hoppas det går lättare i framtiden!

Jag vet, enkel miss, i alla fall för mig som stavar som en kratta.

KoP
Medlem
Skrivet av Electrix:
Citat:

AMD embedded G-Series SoC "Steppe Eagle" with Jaguar-based CPU and GCN-based Radeon graphics.

https://thehande.files.wordpress.com/2011/12/atari-jaguar.jpg

68000 Motorola med andra ord? Samma som i Amiga och Lynx m.m. Låtar ju inte så troligt men vem vet?

Medlem

Priset kommer ju ha stor betydelse...

Medlem

Kommer att försöka leta efter något liknande iaf som det ser ut nu så är det bara vitan som kan ge mej en vuxen bärbar upplevelse. Men slutar Sony att sälja psvita"2" utanför Asien så kan detta bli enda alternativet för mej något liknande iaf. Ska köra lite FFXHD nu på vitan bye bye

Medlem

AMD embedded G-Series SoC "Steppe Eagle" with Jaguar-based CPU and GCN-based Radeon graphics.

Någon som har en aning om hur denna presterar? Samma arkitektur som sitter i XB1 och PS4 i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Priset är ju högt, men man får ju också tänka på att du får tillgång till ditt steam-bibliotek, med andra sparar du in mycket pengar jämfört med andra mobila spelplattformar som du måste köpa spel exklusivt till.

Medlem

Det här är den första Steam maskinen som inte verkar fullständigt efterbliven. Ska hålla ett öga på den, men tror inte att den ersätter min PSV eller 3DS.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Medlem

Hmmm, en SCUMM-emulator hade suttit fint till den

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Hmmm, en SCUMM-emulator hade suttit fint till den

Finns på PSP


signatur

// Bacon <3

eld
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Det är ju en pc, så för det fulla biblioteket så kan man installera windows på den.

Annars har vi världens alla emulatorer samt saker som dosbox för att göra biblioteket oändligt!

Medlem

Skulle kunna tänka mig en bärbär steam-maskin för spel som Darkest Dungeon, NOT A HERO men bara om priset är ok och den klarar av att köra spelen bra.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Det är ju en pc, så för det fulla biblioteket så kan man installera windows på den.

Annars har vi världens alla emulatorer samt saker som dosbox för att göra biblioteket oändligt!

Njae, det kommer med SteamOS som är linuxbaserat, vilket betyder att du från ditt steambibliotek har tillgång till alla spel som går att köra på linux. Vilket för all del är rätt många idag. Tror att lite mindre än en tredjedel av mina Steam-spel funkar på linux.

... eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av van Uber:
Skrivet av eld:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Det är ju en pc, så för det fulla biblioteket så kan man installera windows på den.

Annars har vi världens alla emulatorer samt saker som dosbox för att göra biblioteket oändligt!

Njae, det kommer med SteamOS som är linuxbaserat, vilket betyder att du från ditt steambibliotek har tillgång till alla spel som går att köra på linux. Vilket för all del är rätt många idag. Tror att lite mindre än en tredjedel av mina Steam-spel funkar på linux.

... eller har jag missat något?

Tja...det är väl mycket möjligt att det går att installera Windows på den.

Medlem

Designen ser ut att komma från en annan galax

Medlem

Icke att förglömma är ju att det förmodligen funkar finfint att streama vilket spel som helst till sängen;)

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av van Uber:
Skrivet av eld:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Det är ju en pc, så för det fulla biblioteket så kan man installera windows på den.

Annars har vi världens alla emulatorer samt saker som dosbox för att göra biblioteket oändligt!

Njae, det kommer med SteamOS som är linuxbaserat, vilket betyder att du från ditt steambibliotek har tillgång till alla spel som går att köra på linux. Vilket för all del är rätt många idag. Tror att lite mindre än en tredjedel av mina Steam-spel funkar på linux.

... eller har jag missat något?

Tja...det är väl mycket möjligt att det går att installera Windows på den.

Säkert, precis som det gick att köra Linux på PS3, men det är nog inget gemene man kommer pyssla med.

eld
Medlem
Skrivet av van Uber:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av van Uber:
Skrivet av eld:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ztreek:

Jag.. gillar det!

Kunna köra PC spel on the go!

Nja. Inte PC-spel över lag. Men en del av dom!

Det är ju en pc, så för det fulla biblioteket så kan man installera windows på den.

Annars har vi världens alla emulatorer samt saker som dosbox för att göra biblioteket oändligt!

Njae, det kommer med SteamOS som är linuxbaserat, vilket betyder att du från ditt steambibliotek har tillgång till alla spel som går att köra på linux. Vilket för all del är rätt många idag. Tror att lite mindre än en tredjedel av mina Steam-spel funkar på linux.

... eller har jag missat något?

Tja...det är väl mycket möjligt att det går att installera Windows på den.

Säkert, precis som det gick att köra Linux på PS3, men det är nog inget gemene man kommer pyssla med.

Nej, inte som linux på ps3.

Det här är en pc, att installera windows på den är som att installera windows på vilken annan pc som hellst.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av van Uber:

Säkert, precis som det gick att köra Linux på PS3, men det är nog inget gemene man kommer pyssla med.

Nej, inte som linux på ps3.

Det här är en pc, att installera windows på den är som att installera windows på vilken annan pc som hellst.

Det ställer jag mig ytterst tveksam till. Du får en bärbar device med ett förinstallerat OS. Att det sen går att byta OS (precis som på PS3) till något annat, betyder inte att det är vare sig enkelt eller kommer ske i någon större utsträckning hos konsumenter.

eld
Medlem
Skrivet av van Uber:
Skrivet av eld:
Skrivet av van Uber:

Säkert, precis som det gick att köra Linux på PS3, men det är nog inget gemene man kommer pyssla med.

Nej, inte som linux på ps3.

Det här är en pc, att installera windows på den är som att installera windows på vilken annan pc som hellst.

Det ställer jag mig ytterst tveksam till. Du får en bärbar device med ett förinstallerat OS. Att det sen går att byta OS (precis som på PS3) till något annat, betyder inte att det är vare sig enkelt eller kommer ske i någon större utsträckning hos konsumenter.

Som sagt: det är en pc, du bootar från en usb och följer instruktioner. Vi vet redan nu ungefär hur komplicerat det kommer vara.

Medlem
Skrivet av eld:

Som sagt: det är en pc, du bootar från en usb och följer instruktioner. Vi vet redan nu ungefär hur komplicerat det kommer vara.

Vad får du det till att det är en PC? För att den har standardiserade komponenter? Är Nokia Lumia också en PC eftersom den kör samma Windows 10 som på en "PC"?

Jag såg inget i artikeln som tyder på att det finns ett klassiskt bios som låter dig boota enheten med en annan device. Tills dess håller jag mig skeptiskt till "att det är bara att köra Windows och rulla hela biblioteket i Steam".

12
Skriv svar